Kezdőoldal » Állatok » Kutyák » Hogyan kezdtétek a munkakutyáz...

Hogyan kezdtétek a munkakutyázást?

Figyelt kérdés

Fél éves a kutyám, kezdő kutyás vagyok. Örökbefogadtam egy kölyök németjuhászt, elvittem kiképzőhöz, aki teljesen odaáig van tőle, mert szerinte kitűnő munkakutya.

Én csak kezdő vagyok, most nézegettem videókat a vizsgáról, és én egy kicsit béna vagyok... Nem tudom, és lehet nem is akarom olyan keményen nevelni, mint ahogy a kiképző mondaná... Szerinte nagyon jól haladunk, jól is bánok a kutyával, de mivel még nem neveltem ilyen kutyát, és ennyire komolyan sem foglalkoztam még kutyával, nagyon idegen nekem a különböző hangok adása, és a parancsok kiadása is, mert rossz mindig a hangsúly.... :) De kedvet kaptam hozzá, és a legjobbat akarom a kutyámnak, szóval sokat foglalkozok vele, tudom kezelni is, de egy kicsit nekem szigorúnak tűnik mert még csak kölyök, és nekem fontosabb a versengésnél az, hogy a kutyám kiegyensúlyozott, boldok kutya legyen... Ha ferdén ül, hát ferdén ül... Tudom, hogy ez fontos a vizsgán, de türelem, és gyakorlás, és megoldjuk... Nem?

Ti, amikor elkezdtétek a komoly munkakutyázást, akkor hogy ment, vagy mindig erre készültetek? Mit tanácsolnátok? MErt otthon, amikor ketten gyakorlunk, akkor rendben van minden, jókat játszunk, de amikor a kiképző néz minket, akkor kissé gátlásossá válok.. (Igaz, hogy sok hibára felhívja a figyelmet, amiket ha nem lát, és én nem korrigálok, akkor abból gond lesz, mindig megfogadom a tanácsát, sőt, szeretem ha szól, hogy mit rontok el.) Pedig bízok benne, csak egy kicsit még idegen nekem ez a világ...


2010. jan. 4. 08:54
1 2 3
 1/21 anonim ***** válasza:
100%

Szia!

Szerintem a munkakutyázás csodálatos sport, de ne kényszerből csináld.

Egy féléves kutyát rengeteg játékkal, jutalom falattal és dicsérettel kell tanítani.

Ha szépen megcsinálta a feladatot, akkor jutalom, ha szépen figyel rád, akkor is jutalom.