Kezdőoldal » Családi kapcsolatok » Egyéb kérdések » Mit kezdjek ezzel a helyzettel?

Mit kezdjek ezzel a helyzettel?

Figyelt kérdés

Sziasztok!


Adott a helyzet, hogy 4 éve van egy barátom, mind a ketten 22 évesek vagyunk. Abszolút nem felvágásként írom, de én harmadéves joghallgató vagyok, elég jól megy az egyetem, sok időt szánok a tanulásra és sok energiát fektetek ebbe az egészbe, minden félévben 4,9-5,0 közötti az átlagom, versenyekre is járok, plusz dolgokat csinálok, ösztöndíjakat nyerek, stb…

A barátom családja nem értelmiségi család, mi több, a miénk sem, közel sem! Édesapám munkás ember, kőművesként dolgozik, édesanyám sajnos 3 évvel ezelőtt elhunyt daganatos betegség következtében. Közel sincs tökéletes életem, mégis folyamatosan a beszólásokat kapom főleg a tanulmányaimra a barátom családja részéről, például tegnap (is) az ünnepi vacsoránál ez volt a téma, hogy minek ez, mennék el dolgozni, minek ezzel az egyetemmel küszködni főleg jogászképzéssel, “tanulna az akinek 6 anyja van”, ilyesmi dolgok…és ha megkérdezte olyan valaki a vacsoránál, akivel nem szoktam találkozni, hogy mennyi van még az egyetemből, mondtam, hogy ezen kívül 2 év, és arra az volt a válasza a barátom testvérének, hogy “ha minden jól megy, ezt tegyük hozzá”. A testvére egyébként targoncás, a testvérének a felesége pedig húsboltban dolgozik. Ezek ketten engem szétszednek minden egyes alkalommal, amikor találkozunk…. Lassan már ott tartunk, hogy nekem kell rosszul érezni magam, amiért tanulni akarok és ezzel kapcsolatos céljaim vannak, én ebben lelem örömömet és ennyi.

A barátom igazából ugyanúgy csöndben van ilyenkor, mint én, mivel kb. nem tudunk erre mit mondani, max annyit szoktam, hogy én ezt szeretem csinálni…