Kezdőoldal » Emberek » Egyéb kérdések » Aki Pesten tömegközlekedik,...

Aki Pesten tömegközlekedik, miért teszi?

Figyelt kérdés
Irónia nélküli kérdés, én is tömegközlekedem mindennap. Ki azért mert nincs jogsi, pénz, kényelmes/kényelmetlen stb, csak érdekel.

febr. 19. 16:52
1 2 3 4 5
 41/47 anonim ***** válasza:
szerintem eleve a szállítás egy külön téma. de amúgy szerintem erre kár tartani autót. de az mondjuk jó lenne, ha lenne a közösségi autóban platós, mondjuk bútorokhoz.
febr. 20. 15:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 42/47 anonim ***** válasza:
60%

#40


Látom nem bírod a nem ide tartozó élettapasztalataidat újra és újra felhozni. Senkit nem érdekelnek a vidéki tapasztalatok, AZÉRT mert a kérdés pestről szól. Az, hogy vidéken nem szállít ki a tesco, nem releváns egy pestről szóló diskurzusban, akkor sem ha neked onnan van tapasztalatod. Én is éltem vidéken és pesten is, sőt, 3 másik kontinensen is, mégis képes vagyok a saját tapasztalataim kontextusba helyezni, és ha pestről van szó, akkor pestről beszélni. Te miért nem? Ingerszegény a vidéki élet, megsértődni volt kedved, vagy mi van veled?

febr. 20. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 43/47 anonim ***** válasza:
0%
#42 Iszonyatosan szánalmas vagy. Te azért jársz ide, hogy másokat oktass, beszólogass és még te mondod másokra, hogy unatkoznak.
febr. 20. 16:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 44/47 anonim ***** válasza:
100%

Nekem minden együtt vége. Nincs jogsim, nincs autóm, nem is tudnék fenntartani egyet anyagilag és értelme sem lenne. Mindenhova eljutok tömegközlekedéssel, a cég fizeti a bérletemet. Elégedett vagyok a tömegközlekedéssel, sok esetben gyorsabb is pl metrózni vagy felszállni a 4-6-osra, mint állni a dugóban.

Én már bejártam a várost tömegközlekedéssel, mindenhova simán eljutottam. Nem értem, aki erőn felül kocsit tart fenn a fővárosban és inkább a kaján spórol. Persze aki megteheti anyagilag és megéri neki, az nyugodtan. Csak olyanok is vannak, akik meg lennének nélküle is, csak el vannak kényelmesedve az emberek. Pedig amíg a parkolóhelyet keresik, kb haza is érnek a buszmegállótól.

febr. 20. 17:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 45/47 anonim ***** válasza:
Így szocializálódtam. A szüleimnek se volt autója, nekem természetes, hogy tömegközlekedek. Egyedül a 4-es 6-os villamost utáltam amíg a belvárosba jártam gimibe, a többi teljesen okés. Bérletért sose kellett fizetnem, iskolás éveim alatt a szüleim vették meg, jelenleg a munkahelyem.
febr. 24. 19:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 46/47 anonim ***** válasza:

Ha a belvárosba megyek, akkor tömegközlekedem. Bár ez függ attól is, hogy mikor teszem ezt. Volt már olyan, hogy 7-re mentem egy koncertre a belvárosba és megbántam, hogy BKK-val tettem ezt... 8-ig lett volna fizetős a parkolás, cserébe nem lett volna akkora éktelen szívás hazavergődni BKK-val az éjszaka közepén. Illetve akkor tömegközlekedem még, ha valamilyen egyéb programom van a belvárosban, barátokkal találkozom, randizom, stb... de ezt meg sokszor hétvégére időzítem, akkor nem fizetős a parkolás, én meg úgyis absztinens vagyok. Egészen januárig rendszeresen tömegközlekedtem, de belefáradtam az állandó tömegnyomorba, lökdösődésbe, összehangolatlan járatokra (át kell szállnom) és abba, hogy folyamatosan elkaptam valami nyavalyát. Arról nem is beszélve, hogy csúcsidőn kívül sokkal lassabban teszem meg a munkahelyem és a lakásom közti távot, csúcsidőben kb. 40-50 perc bejutni autóval és tömegközlekedéssel is. Mivel rugalmas munkaidőben dolgozom, az esetek 95%-ban elkerülöm a csúcsidőt, és ha munka után még beugrok edzeni, bevásárolni, vagy a barátaimhoz, rokonokhoz, akkor könnyen megspórolok napi 1-2 óra utazást is. Most, hogy leírtam, miért lettem megrögzött autós, leírom, hogy miért tömegközlekedtem régen, illetve teszem néha mind a mai napig.

A fő okai ennek mindig is a benzinpénz, a dugók és a parkolás voltak. Ahová régen jártam dolgozni, oda egyszerűen nem volt értelme autóval menni, egy megálló volt vonattal. Akkor mentem autóval esetleg, ha előtte-utána dolgom volt a külvárosban, vagy az egyetemen... előtte a reptéren dolgoztam, akkor nagyon hasznos lett volna az autó, csak az meg gimnazistaként anyagilag jelentett volna gondot. 😂 Úgyhogy maradt a zötykölődés a 200E-n éjszaka 11-kor. Jó is volt...

A tömegközlekedésnek a Hungária körgyűrűn belüli részeken kívül még a közösségi mivolta miatt van értelme, nem véletlenül hívják közösségi közlekedésnek is (a PR részét nem említve). Sokszor előfordul, hogy az ismerőseimmel túrákat, ismerősöket szervezünk, és bizony annyi érdeklődő van, hogy már nem férnénk be az autóba... illetve autóval az is probléma, hogy bizonyos értelemben kötöttebb, értsd; csak körtúrát lehet szervezni, egy előre megbeszélt útvonalon össze kell szedni az embereket, illetve utána nehezen tudunk csak úgy beugorni a városba kiereszteni a fáradt gőzt, mert hát a parkolás, hol tesszük le a kocsit stb... :D Bár engem ezek a dolgok annyira nem zavarnak, de megértem, ha valakinek gond, ha kimaradnak ezek a közösségi élmények.

Szóval igen, megrögzött autósként két érvet tudnék felhozni a tömegközlekedés mellett, ami pedig az, hogy olcsóbb, illetve bizonyos helyzetekben kötetlenebb, nagyobb szabadságot ad. :) Egyébként meg nem szeretem, de ez már tényleg egyéni preferencia kérdése. Szerencsére nem kell sokat mászkálnom a belvárosban.

febr. 27. 10:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 47/47 anonim ***** válasza:

Én vagyok az egyik leg atipikusabb tömegközlekedő. Ugyanis én kényelemből.

Van egy hétköznapi és egy prémium sportautó, mindkettő a tulajdonom, kp-ért véve, egyszemélyes háztartásom és egzisztenciám segítségével tartom fenn őket. Imádok vezetni, különösen a kis farmotorost. DE! Okádok, rühgörény lábrázásom van a dugótól, a belvárosi forgalomtól, parkolási anomáliáktól. Így egy darabig azt csináltam, hogy vettem 10db ún gyűjtőjegyet és mivel a csepeli HÉV végállomása közelében lakom, onnan 12 perc HÉVvel a Boráros, onnan meg a 2-es, 4-es 6-os villamosok bárhová elvisznek, metróátszállásokkal is, így egyszerűen sokkal gyorsabb és stresszmentesebb vagyok a fővároson belüli mozgásnál, mint autóval.

De kiszámoltam, hogy egy jegy 450, ha 10-et veszek, 400. Ha megyek valahová, az minimum egy átszállás, de inkább kettő, azaz oda-vissza 4-6 jegy. Így vettem bérletet (igen a két kocsi mellé), mert az 19db jegy ára. Namost annál többet elhasználok ha jövök-megyek. És ami érdekes, hogy a vásárlások és a munkábajárás nálam csak autóval elképzelhető, tehát csak a szabadidős és viszonylag kevés hivatalos ügyintézni valómhoz használom a bérletet. De nekem a komfortérzetem miatt megéri.

Szóval közösségi közlekedéseim alkalmai:

-belvárosi ügyintézés

-ivásos bulizás

-ivásos tali

-belvárosi jövés-menés

-múzeumlátogatás

-koncertre menetel

stb. Egyszerűen nem vagyok hajlandó a dugóban györtődni. És nem az anyagiak miatt. Bárhová elmehetek bármelyik autómmal és a legdrágább övezetben is meg tudom fizetni a parkolást. De nem tartom praktikusnak, amikor időt sem nyernék vele. Olyan viszont van, hogy éjjel rámjön a hoppáré és az éjszaka közepén végigdöngetek a rakpartokon oda és vissza és gyönyörködöm a kivilágított városunkban.

márc. 6. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!