Kezdőoldal » Emberek » Emberi tulajdonságok » A magyar emberek miért panaszk...

A magyar emberek miért panaszkodnak folyamatosan hogy alig tudnak megélni ahelyett hogy képeznék magukat és keresnének jól fizető munkahelyet?

Figyelt kérdés
2022. márc. 22. 16:12
1 2 3 4
 21/35 anonim ***** válasza:
75%

Én inkább úgy fogalmaznék, hogy ha jelenleg betanított (irodai, fizikai) munkát végez, akkor inkább képezze magát vagy ha nem tetszik a jelenlegi szakmája, akkor is. A boldogságért hozzon áldozatot és ne rinyáljon.


Viszont sok-sok szakma, munkakör alulfizetett.

Kb az csak IT, szoftverfejlesztés nem, de ott is job hopperkedni kell a jó fizetésért, mert különben kiszúrják a szemed 3, 7 meg ilyen % emelésekkel, ami juniornak 20 000 Ft kb, namost anno betanított irodai munkásként nagyobb emeléseket kaptam ennél.


Itthon az a baj, hogy nem megfelelő a fizetés és az árak aránya. Valamint oké, hogy albérletben lakik sok ember, csak az albérlet összege nagy.

Külföldön az arány ugyanez állítólag. Oké, csak nem mindegy, hogy a fizetésed negyede, amit magadra költesz 100 ezer Ft vagy 400 000 forintnak megfelelő euró.


Amúgy off, de mi a baj azzal, ha valaki tömegközlekedéssel jár?

Az autó sok helyet foglal, lokálisan is szennyez és betegít, globálisan is szennyez, hozzájárulva a környezetvédelmi katasztrófákhoz. Én pont attól vagyok ki, hogy a COVID alatt eleinte félelemből, aztán az ingyen parkolás miatt mindenki autóba ült, majd megszokta és nem megy vissza a tömegközlekedéshez. Eközben a 2-es, a 4-es metrón, az 1-es villamoson válogatsz az ülőhelyek között a csúcsidő közepén. Ok, a legzsúfoltabb vagonban talán nem, de a többiben, pl a villamos közepén igen.

A Normafán szép havas időben üresen közlekedett a 21-es buszcsalád és a plafonról is autók lógtak lefelé. Kétszer is, mindkétszer havas időben jártam ott.


Nem árt az a tömegközlekedés, ahol van használható (pl Budapest, a többi nagyobb városunkat nem ismerem, de minimum a villamososok jónak tűnnek), tessék használni és bizony a vonatok sem harapnak.

2022. márc. 23. 08:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/35 anonim ***** válasza:
35%

#21

A második részre reagálnék: szívemből szóltál, én pl. anyagilag jelenleg is simán megtehetném hogy vegyek egy autót és azzal járjak pl. dolgozni, de akkor se tenném ha háromszor ennyit keresnék. (Autóval reggel 6 előtt kellene elindulnom otthonról munkába, vonattal elég 7-kor.) Ráadásul a vonaton tudok olvasni utazás közben, vagy válaszolni 1-2 emailre.

Sose értettem, hogy miért az autókázás a jólét fokmérője.

2022. márc. 23. 09:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/35 anonim ***** válasza:
20%

"Amúgy off, de mi a baj azzal, ha valaki tömegközlekedéssel jár?"


Semmi baj nincs a tömegközlekedéssel, amíg az ember a saját döntéséből használja és nem kényszerből.


A baj azzal van, hogy valaki igyekszik erényként beállítani és ez alapján szól le másokat, és támadó hangnemben lép fel, mert az autó "gonosz" a tömegközlekedés meg az atyaúristen.


De ugyanúgy kaptam már meg, hogy minek nekem a 2 szobás lakás mikor egyszerre úgyis csak egy szobában tudok tartózkodni... :D

2022. márc. 23. 10:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/35 anonim ***** válasza:
37%
Úgy írtad, hogy járhat az ember tömegközlekedéssel, mintha az baj lenne és mintha az autó létszükség lenne (van, ahol az, de nem mindenhol).
2022. márc. 23. 10:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/35 anonim ***** válasza:
39%

Nekem amúgy legfőbb bajom a tömegközlekedéssel, hogy szinte minden alkalomra jut valami nem kívánt "esemény".


Sokat jártam 1-es villamossal, tele volt kéregetőkkel, hangoskodó "újmagyarokkal", a megállókban dülöngélő drogosokkal.


Utoljára amikor villamoson ültem akkor egy csöves volt rajta akinek konkrétan szar és hányás szaga volt, és ebben utazzon az ember fél-egy órát.


Utoljára amikor buszon ültem, akkor a sofőrnek elszállt az agya mert sokan szálltak fel a megállóban és onnantól 90-el vette a 60-as kanyarokat, átment a pirosokon, konkrétan veszélyeztette az utasokat.


De távolsági buszokon is rendszeresen azt láttam, hogy a telefont nyomja a sofőr, volt amikor első sorból premier plánból néztem, hogy padkáról jövünk vissza.


Vonaton is ha utaztam szinte mindig akadt rajta cigány, aki vergődött, cseszte szét a vonatot mert "idegállapotban volt".


Kinek kell ez?


Vagy ha már betegségek. Konkrétan a legtöbb betegségemet tömegközlekedésen kaptam el, amikor egyenesen az arcomba köhögtek bele emberek. De sokszor ha láttam, hogy heringparti van influenza szezonban, akkor inkább mentem gyalog.


Hozzátenném autóban sem szívesen ülök be más mellé. Úgy gondolom biztonságosan, odafigyelve vezetek, és nem szívesen bízom senki másra az életemet.

2022. márc. 23. 10:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/35 anonim ***** válasza:

Nyugodtan köss bele, forgasd ki, ettől még nem ezt írtam.


Szimplán el kellene fogadni, hogy vannak emberek akik nem szeretik a tömegközlekedést, ha használják akkor is kényszerből és fontos számukra az autó és ettől még nem lesznek "bűnözők".

2022. márc. 23. 10:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/35 anonim ***** válasza:
35%

"buszon ültem, akkor a sofőrnek elszállt az agya mert sokan szálltak fel a megállóban"


Honnan tudod, hogy ez volt a baja?

2022. márc. 23. 10:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/35 anonim ***** válasza:
0%

Attól még az autó már luxus, például Budapesten, de te is erről a városról írsz.

Én amúgy az 1-es villamos vonalán lakom és dolgozom, illetve dolgoztam régebben is. Csúcsidőben semmi extrémet nem tapasztaltam, amúgy a 4-es 6-os rosszabb. Hétvégén valóban putrijárat felé közelít az 1-es, de pl a 4-6 is.


És valóban szomorúnak tartom, ami a COVID óta van, hogy a többség autóval megy, akkor is, ha dugó van, akkor is, ha parkolóhelyet kell vadászni.

Így csak egyre egészségtelenebb lesz a főváros. Neked is.

2022. márc. 23. 10:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/35 anonim ***** válasza:

"Honnan tudod, hogy ez volt a baja?"


Figyelj barátom.


LESZAROM, hogy mi volt a baja, akkor se veszélyeztesse szándékosan egy teljes busznyi ember életét.


De látom ez már tényleg csak a kötekedésről szól.

2022. márc. 23. 10:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/35 anonim ***** válasza:
42%

"Attól még az autó már luxus, például Budapesten, de te is erről a városról írsz."


Pont ez lényeg, hogy az autó nem "luxus", csak itthon.


Lehet ezen vitatkozni napokig, ettől még a mondanivalóm ugyanaz marad.


Elgondolkoztató, hogy ugyanazért a pozícióért mennyivel másabb juttatás jár.


Ugyanazért a pozícióért egy német vagy egy amerikai kihoz szalonból 0 km-el egy SUV-ot, vagy egy közép-felső kategóriás kocsit. Míg egy magyar ugyanabban a pozícióban örül, ha meg tud venni egy alsó kategóriás 5-10+ éves autót.


Bár jelen árak mellett lassan azt sem.


Vagy míg odakint fizetik a lakhatásod, adnak céges kocsit, addig itthon az alapból negyedannyi fizetésed fele elmegy csak arra, hogy laksz valahol, meg örülhetsz, ha a benzined egy részét állja a cég.


És mindezt úgy, hogy ugyanúgy tanultál, képezted magad, fejlődtél mint az aki nyugatra született.

2022. márc. 23. 11:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!