Kezdőoldal » Emberek » Emberi tulajdonságok » Rábíznátok az életeteket egy...

Rábíznátok az életeteket egy gépre?

Figyelt kérdés
Élnétek-e úgy, hogy nap mint nap, részben, vagy teljesen alávetitek az életeteket egy gépnek. Itt most gondolok mind a mechanikus, az elektronikus, és a kombinált gépekre.

2017. febr. 12. 02:22
1 2
 11/20 anonim ***** válasza:
100%
10: Vagy pl. a riasztást is gépekre bízzuk (tűzjelző, szánmonoxidjelző, lopás, betörés), az egészségi értékeink mérését (hőmérő, vérnyomásmérő, laborvizsgálatok), van lélegeztetőgép is! A kaput gép nyitja ki, és amikor áramszünet volt, egy napra be voltunk ragadva a társasházba, se ki, se be...
2017. febr. 12. 09:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 Fatal_3rror_ ***** válasza:
100%

Gyakorlatilag már régóta ezt tesszük.


Ha nem is konkrétan az életünket bízzuk rájuk, de meghatározzák minden percüket.


Vannak egyszerűbbek, háztartási gépek, porszívó, hűtő, mikró, sütő. Ott a mosogatógép, rábízod tisztára mossa e a tányérokat, vagy a mosógépre bízod a ruháid amit naponta hordasz.


Vagy konkrétan rájuk bízzuk a pénzünket, előrehaladásunkat. Elég csak egy 1000 forintos számológépre gondolni. Vizsgán azzal számolsz ki mindent, rábízva a feladatot és nem papíron állsz le deriválni, integrálni, vagy nagy tételeket négyzetre emelni.


Vagy ott vannak a pénztárgépek, vonalkód elolvasók, minden automata, a pénztáros nem számol, csak lehúzza az árút is kéri a pénzed. Van ahol pénztáros sincs, hanem magad tudsz fizetni.


És ott vannak az összetett dolgok. A metrók automatikusan üzemelnek, a vonatokon is gépek felügyelik az embert, lásd éberségjelző...És nem is beszéltünk a repülőgépekről, amik a technika csúcsai, robotpilótától kezdve a GPS alapú bombázásig. Már nem közvetlen kapcsolattal, drótokkal, huzalokkal irányítják a gépet, hanem régóta létezi a "Fly by wire" rendszer, ahol számítógépek stabilizálják folyamatosan a gép mozgását és a pilóta általi vezérlés is "parancsként" működik.


Vagy ott vannak manapság az UAV-k, azok is gyakorlatilag maguktól végzik a feladatukat, nem közvetlen irányítással működnek, hanem parancsok alapján. Az operátor csak parancsokat ad ki, "repülj ide" "támadj itt" "szállj le itt".


Vagy ott vannak a védelmi rendszerek. Repülőkön a besugárzásjelző, zavaró egységek. Veszélyesebb helyeken még polgári gépekre is telepíthetőek. Gyakorlatilag irányított lézersugárral "elvakítják" a közeledő rakétákat. Vagy teszteltek hajókon is lézereket, mint önvédelmi eszközt. Vagy vannak aktív radarzavaró eszközök, sőt, kifejezetten erre a célra épített repülőgépek, amik lehetetlenné teszik a radar és légvédelmi rakéta használatot.


Vagy még tovább megyek, rakéták. Gyakorlatilag embert visznek az űrbe, gépek által kiszámított pálya alapján. Vagy a légiharc rakéták is hatalmasat fejlődtek. Régen a gép és az ember tudása számított, manapság meg a technikai fölény visz mindent, az új generációs gépek az előtt kilövik az ellenséget, hogy egyáltalán észlelné azt...


Már évtizedekkel ezelőtt hadrendben voltak a "Fire and forget" azaz "Tüzelj és felejtsd el" rendszerek, mint a mai napig fejlesztett és használt AMRAAM és Sidewinder rakéták. Előbbi "BVR" azaz látóhatáron túli harcra alkalmazott eszköz, itt is gyakorlatilag a pilóta csak az azonosítást és az indítást végzi, onnantól a rakéta tudja a dolgát. A Sidewinder X pedig a mai pilóta sisakokba épített HMD rendszerrel gyakorlatilag bármilyen irányba indítható, elméleti síkon még a gép mögött lévő célpontra is.


Vagy ott van az F-14 Tomcat fő fegyvere, a méregdrága és hatalmas hatótávolságú AIM-54 Phoenix rakéta. Iráni Tomcatek 130 ellenséges gépet lőttek le és 4-et veszítettek légi harcban.


És akkor még nem is volt szó a rakéta elhárításról. Az USA sikeresen tesztelt is ballisztikus rakéta elhárító rakétát. Vagy volt egy korábbi tesztjük, ahol Boeing gépbe építettek irányított lézersugár "ágyút", amivel gyakorlatilag indítási fázisban még a támadó ország felett megsemmisíthető a rakéta. Vagy ott van az Izraeli vaskupola rendszer...


Vagy ami még eszembe jutott, műszerrepülés, éjszakai légiharc. Már a világháborúban is alkalmazták, a németeknek sikeres éjszakai vadászaik voltak. És a műszerrepülés sem ismeretlen dolog, ott is a gépekre vagy bízva.


És ahogy a többiek említették, vannak kifejezetten az emberi élet fenntartására szükséges gépek. Vastüdő, szívritmus szabályzó, lélegeztetőgép, vagy egy sima motoros kerekesszék. Vagy ott van Stephen Hawking...egy világ ismeri a nevét, laikusok és szakmabeliek is ismerik a munkásságát. Ha 50-100 évvel korábban születik, akkor meg nem lenne más, csak egy magatehetetlen "kripli" aki növény szinten létezik mert se mozogni, se kommunikálni nem tudna.


Vagy építészet: Egy nagyobb irodaháznak, középületnek, de egy mélygarázsnak is hatalmas gépészete van, a költségek jelentős részét a gépészet és a működtetéséhez szükséges automatika rendszerek teszik ki. Például ott az életvédelem. Tűzjelzés esetén indul a füstelszívás, 1-1,2 méter átmérőjű ventilátorok szívják ki a levegőt, füstöt. Automatikusan nyílnak az ablakok, ajtók, vagy pont hogy záródnak ha az a cél. Emberek tervezik, de gépek végzik a feladatokat.


Vagy ott van egy sima lift, az is automatikusan működik, és erősen megkönnyíti az ember életét. Főleg egy 10-100 emeletes épületben.


Vagy gépek készítik az élelmiszereket, csomagolásokat, minden eszközünket. Tized, század milliméter pontossággal összeépítve bármit. A manapság felkapott CNC-s szakma is erről szól, beprogramozod a gépet ami elvégzi a feladatot.


Szóval akárhogy nézzük, életünk minden percét meghatározzák a gépek, még akkor is ha nem vesszük éppen észre őket.

2017. febr. 12. 09:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/20 anonim ***** válasza:
100%

Amíg nem Windows fut rajta.

Amúgy pedig a közlekedésben nap mint nap azt csináljuk.

2017. febr. 12. 09:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 Fatal_3rror_ ***** válasza:

Vagy ha csak egy gépet kell kiemelnem, akkor okostelefon.


Bármerre járok, 10-ből 9 ember éppen azt nyomkodja, tömegközlekedésen csak annak nincs a kezében akinek épp nincs szabad keze.


Nekem is gyakorlatilag "társammá" vált a telefonom a mindennapokban.


Reggel ébreszt, útközben azon olvasom el az e-maileket, híreket. Napközben a hívásokat fogadom, játszok pihenésképpen, este meg lefekvés előtti utolsó mozdulat, hogy töltőre teszem...


Vagy nagyon sokat segít, ha éppen jövős-menős munkám van. Vagy épp árút kell elhozatni-vitetni másokkal. Van fuvaros kontaktunk, csak hívom az autót, sms-ben eldobom a címet és viszi is. Vagy épp helyben előkapom a telefonom, és átküldöm neki az útvonalat.


Vagy hatalmas hasznát veszem az utazástervezőknek. Mostanság azt vettem észre, hogy a MÁV egyes járatai is bekerültek, gyakorlatilag hazáig meg tudom tervezni az utazást.


Vagy legutóbb a mobilomra kellett vennem üvegfóliát, a folyamat:

- Google, üvegfólia, kidob 1-2 üzletet.

- Megnézem melyik van nyitva, melyik mennyire van közel.

- Megnézem hogy jutok oda, BKK valós idejű tervezéssel, soha nem látott útvonalon 1 óra alatt ott vagyok.

- Google Maps gyakorlatilag méterre pontosan az ajtóhoz navigált, kis utcákon át.

Gyakorlatilag percek alatt, utazás közben kiderítettem mindent, telefonszám, nyitva tartás, cím, termék ára, kapható e.


Emlékszem régen még papír térképen kellett keresgélni a címet, papír alapú telefonkönyvben a telefonszámot, és papír alapú menetrend alapján elnavigálni oda.


Vagy a másik hasznos dolog a GPS.


A mai telefonok navigációval is kibírnak 1 teljes napot, és bármerre megyünk, totál ismeretlen terepen is elvezet minket a GPS. Még a sebességet is mutatja halál pontosan. Plusz ott van a Waze, ami a közösségi visszajelzésekre, valós idejű adatokra épül, így azonnal tájékozódhatsz lezárásokról, balesetekről, útvonalakról.


Igazán király akkor lenne a dolog, ha végre kitalálnának egy "dokkolót" vagy vezeték nélküli megoldást, amivel a telefont tudom számítógépként használni, kivetítve a képernyőt, billentyűzettel, egérrel.

2017. febr. 12. 10:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/20 veterán vas ***** válasza:

Ha bevásárol, megfőzi a kaját, befizeti a csekkeket, mindent kérdésben a leghelyesebb döntés hozza, és még a nagynénit is meglátogatja, akkor igen.

Amíg ezeket nem tudja, addig nem. :D

2017. febr. 12. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/20 anonim ***** válasza:

Igen.

Pl. 4-es metró.

Egyébként pedig a gépeket is az ember készíti, azok sem hibátlanok. Műszaki hiba bármikor előfordulhat. De igazából bármikor előfordulhat egy baleset, és mi nem tudjuk meghatározni, hogy mikor fogunk meghalni, balesetet szenvedni, csak megpróbálni vigyázni magunkra.

2017. febr. 12. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/20 anonim ***** válasza:
100%

Aki olyan autoval jar amiben van menetstabilizalo elektronika vagy elektromos gazpedal, az gyakorlatilag rabizta az eletet a gepre, es azoket is akik a kornyeken vannak.


Mivel manapsag az utcan kozlekedo jarmuvek 70-80%-a ilyen, ezer gyakorlatilag a kerdezo is rabizta az eletet a gepekre, csak nem tud rola.

2017. febr. 12. 23:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 anonim ***** válasza:
0%
Az életemben percenként kényszerülök döntések meghozatalára. Innen nézve pedig nem. Qrvára nem szeretném,ha egy gép döntene az én életemről, sorsomról helyettem.
2017. febr. 13. 13:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/20 anonim ***** válasza:
buszt vagy autót írt, nem metrót vagy vonatot, amikből már régóta van ilyen
2017. nov. 14. 01:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 A kérdező kommentje:

#17

A kérdező pontosan tud róla. Nem azért kérdezte, mert nem tud róla, pusztán kíváncsiságból.

febr. 17. 22:46
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!