Kezdőoldal » Emberek » Munkahely, kollégák » Egyes munkaadók miért nem...

Egyes munkaadók miért nem fordítanak időt a munkások betanítására?

Figyelt kérdés
A főnöknőm ilyen ő tud mindent van amit megmutat egyszer vagy ha kérdezzük ezt vagy azt hogy kell megcsinálni azt a választ adja hasonlóan mint egy másik analízist amit szintén nem biztos,hogy jól tudunk.Egy laboratóriumról van szó. Egyszer azt mondta munkán keresztül lehet megtanulni adolgokat meg legjobban akkor tanulunk ha egyedül csináljuk. A használati utasítások nagyon bőven és komplikáltan vannak leírva annak hasznát nem vesszük csak komplikál bennünket ráadásul idegen nyelveken vannak.Az övé a laboratórium nem értem ezt a hozzáállást.Amúgy korrekt velünk szemben,a fizetéssel pontos év végén újjévi összejövetelt is tartott, mondhatni baráti velünk a viszonya.

2020. jan. 3. 18:17
 1/9 anonim ***** válasza:
78%
Kérdés hogy elmondtátok-e ezt neki, és hogyha igen hogy reagált rá. Mert ha nincs tisztában a problémáitokkal, ne is várjátok el hogy kitalálja a gondolataitokat.
2020. jan. 3. 18:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
A minap kérdeztük hogy dolgozik az egyik gép,komplikált a program és nem tudjuk mibe mikor kell belememnni.Erre ő csak hallgatott.Többször mondtuk a kolleganővel kérdeztük hogy lehet ezt megtanulni,de nem sok reakció volt rá.Amikor meg valamelyikünket odaálította,hogy akkor csinálja,segít akkor is néhány lépést megcsinált és így kiesnek részek.
2020. jan. 3. 18:45
 3/9 anonim ***** válasza:
50%
Szerintem munka legelején kellene oda hozzámenni, és elmondani a problémátokat, mielőtt még nekivágna a teendőinek.
2020. jan. 3. 19:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%

Mi van, ha pénzt és időt áldozunk a képzésükre és utána elhagyják a céget? Hatalmas veszteség.


Mi van, ha nem költünk erre és maradnak?


Ez a két alapvető megközelítés. Az első főleg multináci hozzáállás. Második ember központú, de kiscégek sem mindig használják sajnos.


A betanított munkaerő esetén szükséges a oktatás. Ellenben ezeket minimális végzettséghez kötik és messze átlag alattiak is képesek abszolválni.


Azok, akik felsőfokú végzettséget követelő munkát végeznek, és CSAK azt tudják, amit az egyetemen, nem tudnak eleget, mivel egy elmaradott rendszerben tanulnak és elméleti hozzáállást tömtek a fejükbe sokszor gyakorlati és valós környezet nélkül. A munkában specifikus és általános tudást is igényelnek. Ráadásul friss és új tudásra is szükség van nem robotok (rabszolgák) dolgoznak mindenhol. Ahol szükség van arra, hogy ne csak egy-két szakértő legyen, hanem egy erős csapat tudjon együtt dolgozni és több mindenki értsen a feladatokhoz, ott ELENGEDHETETLEN az oktatás.


Sajnos a magyar munkaerő csak egy resource. Bármikor lecserélhető, ha nincs rá többet szükség. Ki is mondják a cégek, hogy pótolható vagy. És ahhoz, hogy ne szabaduljanak meg tőled és tudj a hónap végén félre rakni a fizuból, és a váratlan kiadásokra ne kelljen kölcsönt felvenned, sajnos pótolhatatlannak kell lenned.

Ez a mentalitás oda vezet, hogy te képzed magad, de nem osztasz meg tudást. Hiszen, ha más is tudja, amit te, akkor rád nincs szükség. Ezt írásban is adja néhány telkós cég (dél budaiak pl) és ez iszonyatosan rombol.

Ha az, aki a tudását megosztja mással meg lenne becsülve, hatékonyabb lenne a munka, elkötelezettebben lennének az emberek. Nem lenne egymás elleni áskálódás. Nem lenne felfelé nyálas, lefelé taszítás. De van. És azért van, mert nincs biztonságban a dolgozó. És ezért nő az általános depresszió is.


Egy szép új világban az emberek segítik egymást. És nem egymás elől veszik el a lehetőséget. De ahhoz társadalmi szintű változás kellene.


Van! NÉHÁNY cég, ahol ez működik. De ott is inkább részlegek, és nem telejes cég gondolkodik így.


Nekem már volt bajom abból, hogy másokat oktattam. A menedzsment nem nézte jó szemmel és elbocsátott. De én a következő helyen is ezt tettem és a következő helyen is ezt fogom tenni.


Ha megtörnének és én is küzdenék a munkatársakkal a jobb megítélésért (amit a cég elvár) és nem segíteném őket, nem tudnék tükörbe nézni. Így még 3 évente munkát váltok magam mögött hagyva egy sokkal okosabb és hatékonyabb csapatot, ami meg sem köszöni a fejlődést, csak röhögnek, hogy balek vagyok.

Ez a multik világa.

2020. jan. 3. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:

3-as hozzászóló: nem költene rá maximum az ő idejéből menne rá valamennyi.De nem lenne neki is jobb ha mindent szépen lassan elmagyarázna egyszer kétszer ott lenne amikor önállóan csináljuk ha leakadnánk kisegítene bennünket? így elég jó pénzeket felszedünk havonta és valamennyivel többet is dolgozhatnánk bár munka még nincs annyi mert nem indult be a cég,most kezd beindulni.Lehet ő így is elégedett velünk...nem tudom.Én magammal ott nem vagyok elégedett.

A tudás megtartásából nem tudom mi érdeke lenne,egyedül az hogy ő a főnök és ha többet tud jobban lovon érezheti magát.Ez viszont ellentmond annak ha ő minket betanít akkor nem kellene neki lenni az egyik munkásnak a saját tulajdonában lévő cégénél.Ilyen hozzáállással a "betanítás" jó hosszú időt fog igénybe venni.Volt már példa valamit kérdeztem hogy kell megcsinálni és kitérő választ adott.Vagy ott álltam és nem mondta volna,hogy csináljam az analizist nem is magyarázta hogy kell.Amikor mikroszkópon néztünk valamit ő elvégezte a munkát és azt mondta nézegessem sok látnivaló van a mintában-de nem magyarázta el mik vannak benne,önamagmtól meg nem tudom azokat a dolgokat.

2020. jan. 3. 19:48
 6/9 anonim ***** válasza:
Én egy nagy multinál dolgoztam legutóbb, és ott nagy figyelem volt az oktatásra szánva, az más tészta, hogy borzasztó kevés idő. Tehát nagyon gyorsan haladtak a tanulással. Heti szinten volt vizsgázás vagy szóban, vagy írásban, vagy gyakorlatban. Nem volt valami egyszerű, 9 hónapig bírtam. Kb 2 évet kellett volna dolgozni a biztosítás szakmában mire a végére értünk volna. (nem értékesítői meló, back office)
2020. jan. 3. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
100%

Nem gyári munka ugyan, de én mikor irodai munkát végeztem (adatrögzítés, számlázás, panaszkezelés), előtte egy 1 hónapos oktatás során megtanították a program kezelését illetve minden egyebet mi hogy van. Ott is elhangzott, hogy a munka során jobban lehet tanulni, de ha az alapokkal nincs tisztában valaki akkor egyedül nem tud fejlődni, sőt inkább kárt csinálhat mint hasznot.

Szerintem menjetek oda hozzá és kérjétek meg, hogy elejétől a végéig nézzétek át az egészet, mutasson meg mindent mert nem akartok kárt okozni és a használati utasítást nem értitek. Közben jegyzeteljetek.

2020. jan. 4. 13:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:
Nem stresszel rajta ha valamit elrontunk,menet közben megkérdezünk ha ott van,telefonon is fellehet hívni.Azt mondta úgy lehet tanulni ha egyedül kell csinálni.Ezzel az elmélettel nem értek egyet.Neki is a munkásnak is jobb lenne ha lenne rendes betnítás mit miért csinálunk,a programba mikor hova kell belemenni,stb.
2020. jan. 5. 15:52
 9/9 anonim ***** válasza:

Van, aki tudja ezt a cégnél úgy, hogy át is tudja adni és hajlandó is előadni és rendszerbe szedni?


Mert ha van ilyen, szervezzétek meg és kérjetek rá dedikált időt. Ha látják, hogy proaktívak vagytok, még jól is jöhet ki.

2020. jan. 5. 17:55
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!