Kezdőoldal » Emberek » Munkahely, kollégák » Hogyan kezelnétek ezt a...

Hogyan kezelnétek ezt a szituációt?

Figyelt kérdés

PhD hallgató vagyok, a barátnőmmel laborfelelőssé avattak minket, ami úgy nézne ki, hogy heti 2 vagy 3 alkalommal 8-16 óra között odabent kell lennünk, ott az irodánk illetve csekkolni kell mindenkit, aki oda bemegy/kijön.Mindezt váltva kellene csinálni, hogy minden nap legyen bent valaki.


Az a helyzet, hogy lesznek gondok a beosztással. Barátnőm vásárolt egy kismacskát, akit napi 5x kell még etetni. Szeretné, ha erre való tekintettel nem 8 óráznánk, hanem 4 óráznánk plusz vannak PhD kurzusok, amik szintén 4 órásak. Nos, én ezt nem szeretném annyira. Vele ellentétben én csak busszal tudok bejárni, és ha választanom kell, hogy heti 5 nap járok be az egyetemre, vagy heti 3 napot, akkor egyértelműen a 3-ra szavaznék.


Ha 12-16 között kell bent lenni, semmi hasznosat nem tudok délelőtt csinálni. Biztos van, aki talál magának értelmes elfoglaltságot délelőtt 8 és 10:30 között, de 2,5 óra nekem kevés ahhoz, hogy bármi értelmes dologba belekezdjek, illetve ott tudjam hagyni, hogy 11:15-kor elinduljak a délben kezdődő műszak miatt. Persze az más, ha délelőtt órám van.


Nyilván segítek barátnőmnek, de valahogy meg kéne beszéljem vele, hogy nekem nem túl optimális a délutáni félműszak, inkább bent lennék reggelente.


De 45-45 perc utazgatás nekem sehogy se éri meg napi 4 óra munkáért, szívesen dolgoztam volna a PhD mellett, de így, hogy laborfelelős is vagyok, ez sajnos esélytelen. :(


Más PhDsoknak nincs ilyen felelősségük, ami azzal jár, hogy egy másik kollégával kell beosztást csináljuk, hogy ki, mikor dolgozik. A barátnőmmel ezt végképp nehéz csinálni, mert azért megterhel egy kapcsolatot, hogy jót akarok neki, és igaza van a 4 órázással kapcsolatban, de nekem teher rohangálni a busszal, mikor mások lazán bent lehetnek akkor, amikor akarnak, ha a heti 20 órájuk megvan.