Kezdőoldal » Emberek » Munkahely, kollégák » Mit tennél vezetőként? A...

Mit tennél vezetőként? A mérőszámok alapján rosszul teljesít egy munkahelyi csapat, viszont saját elbeszélésük szerint jó munkát tettek le az asztalra. Szerintetek ez lehetséges?

Figyelt kérdés
A csapat szerint a mérőszám lebutítja a valóságot, és azért van ennyi probléma a munka eredményével, mert egy sokkal komplexebb dolgot oldottak meg, mint a többi csapat, ezért nagyobb volt a hibafaktor is. Illetve a hibák egy részét sem tartják jogosnak, szerintük azok nem is hibák, vagy nem az ő felelősségük, és párat már tisztáztak is, hogy miért. Egy részéért vállalták a felelősséget, de szerintük ilyen feladatnál nagy az esélye a hibázási lehetőségnek, és végig nagy hangsúlyt fektettek a minőségre, próbálták időben felderíteni a gondokat, de nem gondoltak minden eshetőségre. Te mire gondolnál, ha ez a csapat alád tartozna, mit lépnél, ha ezzel előállnának?
2022. máj. 12. 22:52
 1/8 anonim ***** válasza:
98%
Ha értek az adott területhez, akkor el tudom dönteni, hogy amit mondtak az igaz-e. Ha amiket felsoroltál, azok nem csak be lettek kamuzva, akkor teljesen jogos, hogy rosszabbul néz ki egy mutató. Mi a riportokban ilyenkor írunk egy kommentet, hogy mi volt a rossz mutató oka, így látszik, hogy nem a munkaerő/munkafolyamat okozza a problémát, így nem is kell változtatni.
2022. máj. 12. 22:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
74%

Statisztika a fő profilom, szóval nekem kevés mesét lehetne beadni arról, hogy mit mutat és mit nem egy adat.


Igazából attól függ, hogy mit értünk mérőszám alatt. A bevételt? Az sajnos az utóbbi pár évben elég sok dolgon múlott, nemcsak a dolgozók hatékonyságán. Volt itt covid, volt elég nagy infláció, a részvénypiac is drámai fordulatokat vett, szóval simán lehet, hogy ugyanolyan erőfeszítéssel más eredményt kaptunk, mint korábban, a dolgozók hibáján kívül.


Ehhez viszont ki kellene venni a képletből az ő teljesítményüket, szóval kezdhetnénk egy objektív összehasonlítással a sikeresebb időszakokhoz képest.


Így ha még nem volt a cégnél, bevezetném a munkafolyamatok logolását negyedórára pontosan, ha pedig volt, áttekinteném a logokat, hogy ki mivel és mennyi időt töltött és az adott projekt hogyan alakult ennek fényében.


Ha az alapján nincs különbség, akkor nem náluk van a hiba. Erre pedig megoldást jelenthet egy jó menedzser vagy valamilyen üzleti tanácsadó. Én vallom, hogy akinek van elég pénze befektetni, annak legyen pénze arra is, hogy fizet magának egy szakembert aki segít a pénze kezelésében (jogászt, közgazdászt, helyzettől függően egyéb szakembert). Nem akarnék egyedül hősködni, tudom, hol a helyem és cégmenedzsmentből nincs két diplomám meg 10 év szakmai tapasztalatom, mint abból, amiben magabiztosnak vallom magam.

2022. máj. 12. 23:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:

Statisztika = a termék megjelenése után erre specializálódott emberek tesztelik a terméket és ha találnak hibát, arról értesítik a termék fejlesztőit és feletteseiket. Itt viszonylag sok hibát találtak, ami miatt majdnem elgondolkoztak a vezetők, hogy nem fog megjelenni a termék. Illetve belsős határidőket nem mindig tudta teljesíteni a csapat, mégha végső határidőre készen is lettek.


De azt senki sem vitatja, hogy a csapat terméke sokkal komplexebb, mint egy megszokott termék. Ezt mindenki tudja, látja.

2022. máj. 12. 23:07
 4/8 anonim ***** válasza:
100%
Ha sokkal komplexebb a termék, akkor érthető, hogy több a hiba. Ha nem akarjátok, hogy több hiba legyen benne, akkor több időt kell hagyni a fejlesztésre/javításra/ellenőrzésre, vagy több embernek kellene foglalkoznia vele. Ez józan paraszti ésszel is belátható:)
2022. máj. 12. 23:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
84%
Egész véletlenül nem szoftverröl van szó? Ha igen, ajánlom figyelmedbe a 'The Mythical Man-Month' címü könyvet.
2022. máj. 12. 23:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
100%

Megvizsgálnám, mi az oka a dolognak, kinek a felelőssége az, hogy ennyire félrementek a dolgok (gyatra minőség, határidők, a termék megjelenésének a veszélye). És igen, ki kell nyomozni, hogy a folyamatok, termék tervezése az ok ok vagy a kivitelezés önmaga. Illetve mennyire szakmai az, hogy "nem gondoltak minden eshetőségre", hogy egy esetleges ufó inváziót nem kalkuláltak bele, vagy olyant, amit azért reálisan kellett volna.

Nagyon sok mindenen el tud csúszni egy dolog, és leginkább több oka is van, főként tervezési és munkafolyamat szervezési.

2022. máj. 12. 23:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
100%

Statisztikák szerint nekünk 77% a hibaarányunk.

Főnökök időnként kiakadnak rajta de olyanokat csinálunk amit senki más nem vállal be mert azt sem tudják melyik az eleje.


Megváltoztattuk, hogy mit mérünk.

2022. máj. 12. 23:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
29%
Bevett szokás, hogy hülyeségeket "mérnek" - a méréseket végzők, - mert csak így tudják leplezni, hogy szükségtelen szélhámosok a gépezetben.
2022. máj. 13. 08:14
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!