Egy Wellness szálloda recepciósának lenni könnyű munka?
Gyakorlatilag bármilyen párbeszéd elhangzására van lehetőség, akár fel is hívhatom az egyiket, hogy megérdeklődjem van-e eladó bojlerük vagy szerintük kékre vagy hupililára fessem a kutyámat, esetleg meg is fenyegethetem, hogy kiirtom a családfáját.
Viszont a fentieknek elég elenyésző a matematikai valószínűsége, hosszas számítások után arra jutottam, hogy 0,03141592653589793% esély van erre.
A legvalószínűbb, hogy szobát akarnak majd foglalni a tisztes telefonálók, kérdéseik lesznek ezzel kapcsolatban, ugyanakkor lesznek akik panaszkodnak, de ne feledd! Nem szabad kizárni a fent említett lehetőségeket sem!
Bármi elhangozhat, de tényleg. A szobafoglalás még egyszerű esetnek számít, a kiegészítők viszont ütősek. Van olyan vendég, aki először végigkérdez mindent. Hány szoba van, hány ágyasak, hány emelet, emeletenként hány szoba, milyen fekvésűek, mennyit süt be a nap, van-e klíma, milyen a fürdőszoba, milyenek a wellness-szolgáltatások - volt már szerencsém olyanhoz, akinek kellett hagyományos lávaköves és infraszauna is egyszerre, mert ő csak a köveset, az asszony meg csak az infrásat szereti (igaz, nem recepciós voltam, nem nekem kellett ezzel küzdenem). Az étterem étlapja még külön sztori: van-e vegán-paleo-bio-laktózmentes menű? Ha igen, akkor abban is van-e Sacher-torta? Miért nincs, mikor azt meg lehet sütni ilyen módon is?
A recepciósnak pedig mindent tudnia kell. Nem mondhatod azt a telefonban a vendégnek, hogy lövésed sincs és különben is baromira mindegy, hogy az egész éven pörkölttel, túrós csuszával és sörrel táplált zsírpárnáit három napig jódos vagy kénes gyógyvízben áztatja-e, mert lefogyni úgysem fog.
És akkor még csak szobát foglalt a kedves vendég, be sem lépett a szállodába. De amint belép, hatványozódik minden. Hol a személyi, minek ez az egész hercehurca a bejelentkezéssel, a vállalati üdülőben nem is kell a száma, mit írjak ide, hol az olvasószemüvegem, kinn maradt a kocsiban, tessék már beírni, diktálom, két es és ipszilon a végén, nem azon a végén, nem úgy kell írni, jaj, elfelejtettem, nem az a rendszám - már be is jelentkezett. Hol a szoba, miért pont ez a szoba, más fekvésű kell, kisebb kell, nagyobb kell, nem ez volt a fotón, nem ezt írták a honlapon, ez egészen más - be is költözött. Persze mivel nem a szálloda az otthona, tőled fog kérdezni mindent. Hol a wellness, hol az étterem, hol a dohányzóhely, hol talál jó éttermet a közelben, hol a városi strand, hová menjen várost nézni - neked pedig mindig, mindenkivel kedvesnek kell lenned és a létező leghülyébb kérdésekre is magabiztosan kell felelned. Nem, itt nincs az, hogy "nézd meg a Google-ön, b***meg", hanem ha arra kíváncsi, hogy merre kell menni a tájházhoz, akkor készségesen elmagyarázod neki. Pedig te is csak a Google-ből tudod, ahonnan ő is megnézhetné.
Szóval nem könnyű recepciósnak lenni, amolyan óvónéni-óvóbácsi kell, hogy legyél sok-sok különböző embernek, tudnod kell mit kezdeni a hisztijükkel. De ha megvannak hozzá a megfelelő képességeid, menni fog az.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!