Kezdőoldal » Felnőtt párkapcsolatok » Esküvő » Életemben nem voltam még...

Figyelem! A Felnőtt párkapcsolatok kategória kérdései kizárólag felnőtt látogatóinknak szólnak!
Amennyiben még nem vagy 18 éves, a böngésződ Vissza gombja segítségével hagyd el az oldalt.

Életemben nem voltam még esküvőn, erre most meg kéne szerveznem a sajátomat. Hogyan csináljam?

Figyelt kérdés

Ez egy elég hülye helyzet, de a mi családunkban sosem volt esküvő, amióta én a világon vagyok. Nagynénik, nagybácsik mind a szüleimmel egy korosztály, szóval az övék is már le volt tudva, mire én megszülettem. Unokatesóim velem közel egyidősek, a legfiatalabb 25, a legidősebb 30, szóval eddig nem volt kinek az esküvőjére elmenni. Közelebbi barátaim sem házasodtak még. Szóval semmiféle tapasztalatom sincs ilyen téren, gyerekként sem voltam sose esküvőn vagy lagziban, felnőttként sem.


Csak hogy még viccesebb legyen, a vőlegényem sem volt még esküvőn, kivéve egy két tanúsat, de mi nem olyat szeretnénk. Szóval mindketten kb. annyi tudással rendelkezünk ebben a témakörben, amiket filmekben láttunk, meg amit azért nyilván tud az ember, szóval hogy anyakönyvvezető, meg bejelentkezés, meg ilyen hivatalos részek, ezekkel már eddig is tisztában voltunk. De amúgy nagyjából annyit tudok, hogy lesznek vendégek, meg menyasszonyi ruhám, meg evés-ivás-tánc. Itt már olvasgattam a témában sokszor, abban már biztos vagyok, hogy mit NEM akarok (ebben a vőlegényemmel tökéletesen egyetértünk): semmiféle mulatós zenét nem szeretnénk, inkább rock n' roll, rockabilly és hasonló zenéket kedvelünk. Ezen kívül ilyen "játékokat" sem szeretnénk, ilyesmit már láttam képen is, meg itt is olvastam, hogy tojást kell átgörgetni a vőlegény nadrágszárán, hát ilyet nem akarunk.

Viszont most ott tartunk, hogy halvány gőzünk sincs róla, hogy mit kellene csinálni. Azt tudjuk, hogy jövő héten elmegyünk az anyakönyvi hivatalba, hogy majd fél év múlva szeretnénk összeházasodni, és szeretnénk időpontot foglalni a házasságkötő terembe. Ja, és egyházi szertartás nem lesz, csak polgári, ezt elfelejtettem írni, úgyhogy templomban nem kell időpontot keresni.

A hely megvan, ahol a lagzi lesz, oda nem kell időpont, az bármelyik hétvégén a rendelkezésünkre áll.

A ruhámat varratni szeretném, nem klasszikus menyasszonyi ruhát szeretnék, hanem mivel a zene is rockabilly és hasonló stílusú lesz, így a ruhám is ilyesmi lesz majd, ilyet szeretnék varratni. Na, pl. varrónőhöz mikor menjek? Mennyivel előtte?

Aztán: meghívókat mikor küldjük ki? Mennyivel előre szokás szólni?

Meg úgy egyáltalán, mit kell még intézni?


A másik, hogy halvány fogalmam sincs róla, hogyan is zajlik egy esküvő meg egy lagzi. Tudnátok erről kicsit részletesebben írni? De tényleg úgy, mintha valami ufónak magyaráznátok, mert nekem ebben a témában semmi sem magától értetődő.



2015. ápr. 3. 18:28
 1/9 anonim ***** válasza:
100%

Esküvőszervezés témában nagyon jó ötleteket fogsz találni a neten. Ha élőzenét szeretnél akkor érdemes a nektek tetsző rockabilly zenekartől árajánlatot kérni és megkérdezni hogy ráérnének-e a ti időpontotokban.

Fotóst-videóst mielőbb igyekezzetek lekötni, mert a jobbakat nagyon hamar lefoglalják. A varrónőddel is időben beszélj a saját és a koszorúslányaid ruháiról. Lehet hogy a varrónő kéznél van, de lehet hogy sok kört kell szaladnotok a megfelelő anyagért.

Én menya cipőt a Salamandrában vettem. Hófehér alapon fehér bőr virágos, amiknek kristályok voltak a közepén. Igazi Hamupipőke cipő, és szerencsém volt mert fél áron 14-ért megkaptam, és ráadásul kényelmi cipőnek is. Ott félszámozások is vannak. Ha nem lett volna ilyen szerencsém, akkor csak és kizárólag egy szép versenytánc cipőt választottam volna menyasszonyinak. Azok a cipők mutatósak és táncra termettek.

A meghívókat érdemes minél hamarabb elküldeni hogy tudjanak rátok számolni az ismerősök, és ne akkora foglaljanak le utazást és egyéb programokat maguknak. Meghívókat nyomdában, vagy saját magatok is lehet készíteni.

Sokan csinálják hogy csak délután például 4 órakor van az esküvő és utána a lakodalom. Ezt azért szeretik mert reggel a fodrászod ( ja igen! fodrásszal is időben beszélj! és kozmetikussal) reggel elkészíti a frizurád, a sminkes kifest, ez idő . Aztán fölöltöztök és kényelmesen meg lehet oldani a fényképezkedést, ha különleges helyszínre kell autózni akkor arra is van időtök.

Aztán visszamentek, a fodrász, sminkes esetleg felfrissít és mehettek is az esküvőre. Sokan azért szeretik a délutáni esküvőt mert költséghatékonyabb. Csak vacsoráról kell gondoskodni és az éjfél utáni töltöttkáposztáról vagy sültekról stb. Ha reggel van az esküvő akkor egész nap rohanás van és vendégvárásról, ebédről is gondoskodni kell. Viszont akkor lehet hogy meg lehet valósítani hogy a vőlegény az oltárnál pillantson meg téged először felöltözve. Az is csodás dolog.

Én nagyon javaslom a vőfélyt vagy a ceremóniamestert. Nagyon sokat levenne a vállatokról. Nagyon nehéz terelgetni az embereket egy ilyen eseményen. Ha pedig nálatok ennyire nem volt az utóbbi időben esküvő lehet hogy csak lézengenének kis csapatokba verődve. Óriási segítség hidd el!

2015. ápr. 3. 19:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%

Találd ki, hogy mit szeretnél. Az esküvőszervezésre sokan rástresszelnek, felesleges. Legyen meg a hely. Írjátok össze, kiket hívtok meg. Beszéld meg az időpontot az anyakönyvi hivatalban és a lagzi helyén is. Innentől olyan, mint egy vendégség. Néhány hónappal előtte vigyétek el a meghívókat, de ha már tutira tudod hogy mikor lesz és beszélsz olyannal, akit meghívsz, mondhatod neki nyugodtan. Minél előbb tud a vendég a lagziról, annál kisebb az esélye, hogy szervezett már valami lemondhatatlant akkorra.

Az fontos még, hogy a vendégek számára a megfelelő körülményeket biztosítsd, azaz ne kelljen rohanni egyik helyszínről a másikra, ne kelljen órákat étlen-szomjan tölteniük. Tehát ha háromkor van a szertartás, de csak nyolckor a vacsora, az nem jó, mert addig éhen halnak :D

A lagziban azt csináltok, amit akartok - én voltam már hagyományos menyasszonytáncos esküvőn is, elegáns éttermin is, de olyan is volt, amit szűk családi körben tartottunk és utána visszamentünk hozzájuk enni-inni, beszélgetni.


Ha viszont ennyire nem tudja egyikőtök sem, hogy mit akar, akkor lehet, hogy érdemes lenne beszélni egy esküvőszervezővel. Igaz, hogy némi pluszköltség, viszont ő profi és meg tudja mondani, mire kell figyelned, és valószínűleg több testhezálló ötlete lesz, mint nekünk itt :)

2015. ápr. 3. 19:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%

Az "amit nem akarunk" listátok hasonlít a miénkhez, és a zene stílusa szintén.


Jótanács: csinálj egy jegyzetet. Én excelbe csináltam, így egy költségvetést is tudtam nagyjából, illetve az innen onnan összeszedett infók alapján felírtam az ügyintézés dátumait.


Képeket szedtem le a netről, hogy kb. milyet képzelek el, és ehhez gyűjtöttem anyagot, meg infót, hogy mennyibe kerülne megvalósítani.


Első:

Időpontok kitalálása (nekünk szeptember vége lesz)

Második:

Szimpatikus szolgáltatók elérési adatainak összeszedése.

Írni, felhívni a szolgáltatókat, és amelyik tetszik, annál időpontot foglalni (pl. fényképész, fodrász, virágos).

Elmenni a városházára és ott is időpontot kérni, vagy a szolgáltatásaikról érdeklődni.

Meghívót kb. 3 hónappal előtte érdemes kiküldeni, hogy ne érje váratlan sokkhatásként a meghívottakat, hogy esküvő lesz!


Ha mindennek utánajártál, lefoglaltál, csináltál ktg vetést, már csak olyan apróságok maradnak, hogy torta ízeinek megkóstolása, ruhapróba stb.

2015. ápr. 3. 19:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:

Hú, köszi szépen mindenkinek, most csak kutyafuttában válaszolok, mert közben tojást főzök :D De majd írok később :) Nagyon jókat írtatok, most jövök rá, hogy mennyi minden nem is jutott eddig az eszembe :)

Utolsó, mi is szeptember végén szeretnénk :)

2015. ápr. 3. 19:53
 5/9 anonim ***** válasza:
100%

Jó tojásfőzést! :)


Nekem pl. őszirózsa-napraforgó-dobverő virág csokrom lesz szerintem (még csak kinéztem :))

Az őszirózsa nem rózsaszínben persze, hanem láttam ilyen nagyon enyhe, már-már barack színű őszirózsát, csak nem találom a képet. Gyönyörű!

2015. ápr. 3. 20:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
100%
Ha szabadtéren szeretnéd az esküvőt , azt is időben kell megbeszélni az anyakönyvezetővel. Ha a saját várostok anyakönyvezetője nem ér rá helyszínre menni a sűrű esküvők miatt, a környékbeli falvakból biztos lesz olyan anyakönyvezető aki helyszínre menne. Olyankor hangosításról nektek kell gondoskodni, és székekről. Láttam már olyat is hogy egy gyönyörű fa alatt esküdt a pár és szalmabálák voltak sorba rakva ülőalkalmasságnak a vendégeknek. Ha ki kell vinni az anyakönyvet, sok anyakönyvezető azt kéri hogy inkább előtte egy nappal legyen meg a hivatalos eskü négyesben és a nagy szertartáson egy emlékkönyvet kell aláírni, amit persze a vendégek nem látnak hogy nem anyakönyv. De van ahol azért rugalmasabbak az anyakönyvel.
2015. ápr. 3. 20:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
100%
Lehet közhely, de a legjobban akkor teszed, ha keresel egy olyan esküvő szervezőt, aki emberileg szimpatikus számodra és van leinformálható referenciája. Vannak akik jutalékért dolgoznak, van akik fix díj ellenében (én inkább őket javasolnám). Ha nem szeretnéd kiadni a szervezést a kezedből akkor az első szolgáltatók egyike akit le szoktak foglalni az a fotós. Ők ott vannak az esküvőkön elejétől a végéig, látják a többi szolgáltató munkáját, tudnak segíteni a megfelelő kiválasztásában. Persze nagyjából tudni kell ehhez az igényeidet / lehetőségeidet. Ha kell, én is szívesen segítek privátban.
2015. ápr. 6. 21:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
100%

A legfontosabb szerintem, hogy találjatok egy megfelelő helyet ahol az időpontot is fixálni tudjátok.

Itt kiderül, hogy melyik évszakban lesz, hogy kültéri vagy beltéri esküvő legyen.

Én személy szerint a beltérit javasolnám, mert az időjárást nem lehet kiszámítani, viszont ha bent lesz és meleg lenne légkondi még mindig van.


Ezután polgári esküvőt fixáljátok, beszéljétek meg a részleteket.Nagyon hamar betelnek az időpontok!


Zenekarnál figyelembe kell venni azt is, hogy valószínűleg nem az egész vendég sereg hallgat rockabillyt.

Mi olyan zenekart kerestünk akik játszanak mindent, de mondtuk hogy mi főleg ezt szeretjük úgyhogy próbálják erre építeni a programjukat.

A zenén nagyon sok múlik, válassz olyat kik szimpatikusak és értik a dolgukat, mert egy esküvő nem koncert.

Jó az ha tudnak alkalmazkodni, és ha valaki pl. kér zenét akkor arra tudjanak reagálni.


A ruhánál jó minél előbb elkezdeni a nézelődést, hogy kitaláld mi az ami tetszik, és mi az ami jól is áll. Menj el próbálgass, és ha meg van ne hagyd magad rábeszélni mindenfélére, varrasd meg.Aztán azt még úgyis rád igazítják az esküvő előtt.

Párod ruháját meg a tiéd után tudjátok kinézni, mert az sem rossz ha színben passzolnak.

A ruhánál már gondolkozz el a kiegészítőkön, cipőn mert az már a ruha választásnál kelleni fog.

A menyecske ruháról se feledkezz meg!(ha akartok)


A vőfély nagyon hasznos az esküvőn és ajánlom is, mert összefogja az egészet. Foglalkozik a vendégekkel nem hagyja, hogy bárki unatkozzon, táncba viszi azokat akik csak üldögélnek, és átirányítja egyik helyszínről a másikra a vendégeket, meg informálja őket.

A játékok sem rosszak ha meg van beszélve előre, hogy milyet szeretnétek.Jó pofa tud lenni és alapozza a hangulatot.

Ha nincs sok tapasztalatotok esküvőkkel akkor főleg nem rossz ha van valaki aki tudja hogy mikor mi következik.Sok terhet le vehet a vállatokról!


Válasszatok zenéket a polgárihoz esküvőhöz, meg a nyitótáncotokhoz.

Ha a nyitótáncot viccesre akarjátok akkor tanulhattok be hozzá valami koreográfiát.


Beszéljetek esküvői dekoratőrrel, hogy az étteremben milyen dekoráció legyen.


Ha már visszajöttek a jelzések hogy ki lesz biztosan ott, akkor menjetek válasszatok tortát, süteményt!


A meghívókat jó már kb. 3 hónappal előtte kiküldeni vagy elvinni, hogy tudjanak készülni.(minél előbb annál jobb)



Az esküvőszervezőt meg nem feltétlen ajánlanám, mert szerintem felesleges kiadás.

Egy ismerősöm is felkért egyet és ott pl. az ismerősöm előbb megszervezte mint ahogy a szervező bármit csinált volna.


Ha sok gyerek lesz akkor érdemes egy asztalt kijelölni nekik hogy ott valamit tevékenykedjenek, mert így a szülők is jól érzik magukat tudnak szórakozni, és a gyerekek se fognak nyűgösködni, hogy unatkoznak.


Találj egy jó fotóst!!Nagyon fontos!


Ha ezek megvannak akkor már a nagyját letudtad.Minden szolgáltató elmondja majd a részleteket.


Vannak a neten olyan ötletek amikkel ki lehet egészíteni, nem kerül egy vagyonba és szép emlék marad egy egész életen át!


Sok boldogságot kívánok nektek!

2015. ápr. 9. 14:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

Azt elfelejtettem írni, hogy én kaptam páromtól egy esküvőszervező füzetecskét és abba elég szépen összegezve van minden amire figyelni kell.De az excel is jó meg vannak olyan oldalak ahol útmutatásnak ott van minden.


[link]

2015. ápr. 9. 14:37
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!