Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Iskolák » Asperger iskola miben másabb...

Asperger iskola miben másabb a hagyományostól?

Figyelt kérdés

20 éves vagyok és kb egy éve kiderült hogy Asperger szindrómám van. Sokszor visszahallottam már, hogy konkrétan megkínoztak engem, mert egész gyerekkoromba rendes intézményekbe kellett járnom, mert autizmust senki nem diagnosztizált. Annak ellenére hogy gyermekpszcihiátrián 11 éves koromba már megállapítottak minden tünetet, de mivel csak 2 hetet voltam korházba (meg előtte rengeteget pszchiológusnál) ezért nem adtak diagnózist.


Miben másabb egy Aspergeres iskola?

(Diszeim: Diszlekszia, Diszgráfia, Diszkalkúlia)



2022. ápr. 24. 19:34
1 2 3
 1/29 anonim ***** válasza:
100%
Nincs külön apsergeres iskola, legalábbis Magyarországon biztos nem. Vannak speciális iskolák, azoknak a gyerekeknek, akik olyan súlyos tunetekkel rendelkeznek, hogy nem integrálhatók, de egyébként a többség a normál iskolába kerül, csak kap külön fejlesztést, megsegitest. Vagy magantanulo lesz. De az asperger az autizmus enyhébb formája (nagyon leegyszerusitve), így pont ők jól integrálhatók általában.
2022. ápr. 24. 21:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/29 anonim ***** válasza:
100%
Egyébként a "díszei" nem autizmus vagy asperger tünetek. Előző voltam
2022. ápr. 24. 21:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/29 anonim ***** válasza:
100%
*"diszeid"
2022. ápr. 24. 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/29 anonim ***** válasza:
100%

2 hét rengeteg kórházban.. nem ez volt az oka, hogy nem állapították meg, másoknak kb 20 perc alatt kimondják.


Szerintem borzalmas a külön enyhe autiknak kitalált sulik. Van pár ilyen Budapesten, a Heuréka, Gyermekház, Humánus, Tüskevár, Vadaskert ilyen, ahol egymás között tanulnak az enyhe autik, és ilyen olyan problémás gyerekek(pl disz, adhd).


Első körben nem mindenki olyan a diagnózison belül sem, mint te. Vannak durvábban, kevésbé "képben" lévők, nem nagyon tudnak egymással barátkozni(autikat tök hülyeség összerakni), különböző érdeklédűek, ami nem baj, csak mivel nem rugalmasak, nem tudnak ehhez igazodni, és kevésbé viselik el a stresszt, ha valaki nem hallgatja végig őket, így általában ritkán tudnak barátkozni egymással. Továbbá ha idegesek kiabálnak, ki is borulnak, mellé érzékenyebbek(ki jobban, ki kevésbé, ki egyáltalán nem) a hangos hangokra, így ha egy kibukik, a többi halálra rémül tőle, vagy ők is kibuknak.. Még egy ilyen rossz ötletet az életben.. Aztán van képes napirendük, amihez van, aki ragaszkodik, más meg nem tud alkalmazkodni az ilyen merev programhoz és már előre frusztrálja a dolog és hogy pakolgatni kell nekik, hogy épp mi jön. Kevesebb gyerek van egy osztályban(10 körül), de mivel mind "átlagostól eltérő" így szerintem olyan, mint egy sima 30 fős körzetes suli.


Az osztályok vegyesek, a legtöbb gyereknek vannak nehézségei bizonyos téren, másnak meg akár pont az az erőssége, és az ilyen sulik inkább a fejlesztésre mennek rá, mint a "tehetséggondozásra", így mindegyiknél PICIT lassabb a tempó, mint normál sulikban. Akinek valami nem megy, azzal nagyon türelmesek tanulás terén(ha viselkedés nem megy, azzal kevésbé). Most képzeld el azt a gyereket, aki tud elsőben 100 alatt összeadni, kivonni, és év végén is csak ott tart az osztálya, hogy a 9 vagy a 4 a több, és mennyivel.. És minden képesség szórt, van aki szebben ír, van aki jobban számol, más meg jobban olvas, és vannak akiknek mind megy.


Azt lehet csak hozzátenni pozitívnak, hogy ott mindenki segíteni akar a gyerekeknek, igyekeznek türelmesek maradni, cuki játékos feladataik vannak, nem hajtják őket, sőt nem zavarja őket, ha lassan haladnak, de túlterheltek, mert a nehezebb gyerekekkel nagyon nehéz tud lenni. Ha bemész elsőre a közeg is ijesztő tud lenni, de a gyerekeket személyesen ismerik a tanárok és segítik őket.

2022. ápr. 24. 22:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/29 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem ne bánd.

Mi pont ezzel küzdünk. A városban van magasan funkcionáló autistáknak iskola, elmentem megnézni. Így néz ki:

8-10 fő ül az autista házban, több gyógypedagógussal, vegyes korosztály. Ez egy normál, integráló iskola egyik kisebb épülete. Amennyiben a diák jól bírja a közösséget, megpróbálják átvinni a nagy iskolába, beültetni egy órára. 30 fős osztályok vannak, 1 darab tanár, se gyógypedagógus, se ped. asszisztens nincs mellette. Ha valami miatt kiakad, vagy szekálják a társai, akkor visszaküldik. Nem látom, hogy itt lenne bármi motiváció a tanárnak, hogy pl. megnyugtassa, ha kiakad, vagy próbálkozzon a gyereket beintegrálni. Persze értem én, hogy nincs erre idő a tanítás alatt, de szerintem egy pedagógiai asszisztenset beültetni mellé sokkal jobb ötletnek tűnik.

Ráadásul azt mondták nekem, hogy akkor küldik át, ha van fogadó osztály. Mondtam is, hogy mégis mit értenek az alatt, hogyha van fogadó osztály?! Legyen fogadó osztály! De ha mondjuk van 2 db 5. osztályos gyerek, akkor csak egy mehet át. Nem is értettem, akkor sorsolnak?

Ha a gyereket nem küldik át az integráló osztályba, akkor a gyógypedagógusok egyszerre foglalkoznak a 8 gyerekkel, tehát az elsős és a nyolcadikos is énekelni meg rajzolgatni fog.

Egyébként ami biztosan jó, hogy fejlesztik őket, a nehézségeiknek megfelelően. Viszont a tananyaggal nem fognak rendesen haladni, ha nem mehetnek át a fogadó osztályba. Gyógypedagógus 6. osztályig taníthat. Tehát ők 9 év után 6 osztályról kapnak bizonyítványt. Erre kb. ötször rákérdeztem, mire kinyögte az osztályfőnök. Mondtam is, hogy akkor köszönöm szépen. Az én fiam értelmes gyerek, szeretném azért, ha legalább a 8 elemit elvégezné.

Volt ismerősöm, aki bekajálta a szép marketingdumát, és beíratta ide a gyerekét. Fél év múlva el is hozta, és elvitte inkább magántanulónak. Mesélte, hogy természetesen nem lett fogadó osztály, közölték vele, hogy a gyereke nem képes a normál tananyag szerint haladni. Azt mondta, hogy minden gyereket lehúznak, nem noszogatják őket, elhiszik, hogy úgysem képesek többre. És amikor az anyukája mondta, hogy azért a kettest már csak tudja hozni, akkor az volt a válasz, hogy ő még nem fogadta el, hogy a gyereke autista. (Azóta egyébként már elvégezte a 8 osztályt, nem tudom, hogy mi lett vele, sajnos már nem tartjuk a kapcsolatot.)

Szóval hiába megy a nagy marketingduma, hogy képzett gyógypedagógusok, meg a képességeiknek megfelelően haladnak. Ez nem igaz. Az én fiam pl. rohadtul ellenáll, utál tanulni, sokszor van hiszti itthon. Ott ráhagynák. Én nem hagyom rá.

Mi normál integrált iskolába járunk, és sajnos nagyon szenved a gyerek, látom. Kap heti pár óra fejlesztést, de nem igazán olyat, amire szüksége lenne. A szociális készségeit kéne fejleszteni, de kettesben a gyógypedagógussal azt pont nem lehet, ő maga is megmondta. Amúgy vidéken járunk, mert itt volt kis létszámú iskola.

Szerintem úgy kéne ezekkel a gyerekekkel foglalkozni, hogy kislétszámú, normál osztály, és beültetni melléjük segítőket. Most meg az van, hogy leírják, hogy a gyerek integrálható, aztán a 30 fős osztályban csinálja a tanár, ahogy tudja, akiket erre ki sem képeztek. De a legtöbb baj mégis inkább azzal van, hogy a gyerekek nem elég elfogadóak.

Ennek ellenére én nem tudok mit tenni, egy ideig jártunk pszichológushoz, de már nem akar. Nem fogom speciális iskolába hordani, mert ha csak 6 elemije lesz, akkor amíg él, tarthatom el én. Ahhoz meg túl okos.

Aztán írják majd a többiek, hogy vannak más iskolák is, nézzetek körül. Nem, nincsenek. Mivel a gyógypedagógus csak 6. osztályig taníthat, egyik speciális iskola sem ad 8 osztályt, csak ezt azért elfelejtik közölni, amikor beiratkozol. Szóval bánod még?

2022. ápr. 24. 22:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/29 anonim ***** válasza:
93%
Ennél csak a waldorf "rosszabb", ahol egyáltalán nem örülnek, ha egyik gyerek többet tud a másiknál, az osztály leggyengébb gyerekéhez igazodnak, a versenyszellemet elítélik, nem dicsérik meg őket az érdemeikért, tehetségüket nem nézik jó szemmel, na ott még kevesebbet tudnak, mint az ilyen auti sulikban minden év végén.
2022. ápr. 24. 22:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/29 anonim ***** válasza:
100%

5-ös vagyok, igen, a 4-es jól leírta, én még annyit tudnék hozzátenni, hogy valóban sok a 10 fő. A tanároknak is, és a gyerekeknek is. A fiam osztályában volt egy másik gyerek tavaly, nagyon fura volt, szerintem ő is autista volt. Kb. minden nap balhé volt, és sajnos legtöbbször tényleg a fiam kezdte. Olyan dolgai voltak, hogy nem tudta neki tolerálni. Szerencsére elköltöztek. Szerintem ha 10 autistát összezárnak, ott kő kövön nem marad.

Ráadásul azt is hallottam ebben az osztályban, hogy itt sem tudnak mindenkit kezelni, volt olyan, akit innen is eltanácsoltak, hiszen folyton bántotta a többieket. Szóval a magatartászavarral ők is nehezen tudnak megbirkózni. Akkor inkább egy vidéki iskola, ahol van 15 gyerek. Ha egyébként okos, csak magatartázsavaros egy gyerek, akkor nem ez az iskola a megoldás neki.

Persze ha valaki súlyosan érintett, akkor kénytelenek speciális iskolát keresni, de ők ott tényleg nem tanulnak semmit, csak olyan dolgokat, hogy legalább önellátók legyenek.

2022. ápr. 24. 22:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/29 anonim ***** válasza:
100%

2 fiam gyógypedagógiai iskolába járt mert csak ott volt logopédiai kis létszámu osztály

És megvan a 8 osztályunk sőt gimnáziumba is jártak.

2022. ápr. 25. 05:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/29 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen mindenkinek a választ!

Én most rendes iskolába járok, érettségi előtt állok. Legjobb tanulók közt vagyok :)


#5

Amiket te is leírtál, nem nagyon bánom. Bár nekem is van egy két dolog amit sehogy nem tudok a fejembe verni. Pl: Időmeghatározás (erre a célra leprogramoztam magamnak egy programot), plusz az utca és városnevek megjegyzése.


Csak nem értettem miért mondják ezt mindig, hogy ezzel megkínoztak engem. De ezek szerint pont hogy azzal kínoztak volna meg, ha ilyen másabb iskolákba kerültem volna :)

2022. ápr. 25. 06:44
 10/29 anonim ***** válasza:
100%

8-as, a logopédiai osztály nem autista osztály. Egyébként szerintem kb. az egyetlen az országban, ahova jártok, pár éve olvastam, hogy valahogy a fővárosban is megszüntették az ilyen osztályokat.

Egyébként azt hallottam, hogy pl. a tácit dicsérik. Ott talán jobban próbálják az integrációt, nem hagyják azonnal abba, ha valami gond akad a gyerekkel.

2022. ápr. 25. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!