Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Iskolák » Tényleg annyira durva az...

Tényleg annyira durva az iskola h a legtöbben csak legalább 7-7,5 éves korukban íratják be a gyereket?

Figyelt kérdés

Lányom ovis csoportjában kb 10-15 tavaszi gyerek van, sőt ebből néhány februári, és egyik sem fog iskolába menni, hanem maradnak még egy évet oviban! Eléggé meglepődtem, mert szerintem nonszensz egy februári-márciusi gyereket visszatartani, és nem azért tartják vissza őket mert el vannak maradva, az óvónők szerint koruknak megfelelő szinten vannak de hadd legyenek még egy évig ovisok.

Kérdésem: tényleg annyira durva manapság az iskola h 6,5 éves gyerek még nem elég érett hozzá? Nem provokáció a kérdésem, hanem tényleg érdekel.

Lányom januári és egészen eddig úgy gondoltam h 6,5 évesen fog iskolába menni, de most nagyon elbizonytalanodtam, mert ezek szerint ő lenne a legfiatalabb a csoportban.



2017. febr. 10. 13:46
1 2 3 4 5
 31/46 anonim ***** válasza:
100%

Fr.o ról nem tudok sokat, nem vagyunk olyan jóban a lánnyal, de angliában bizony már 4 évesen elkezdik az ismerkedést a betűkkel, számokkal stb. Otthon is simán el lehet kezdni tanítgatni a gyerekeket olvasni, számolni stb. ha érdeklődnek! Hiába a gyerek tud írni, olvasni, számolni, maradjon ott az oviban homokot turni a 3 évesekkel....mert emocionálisan, szociálisan stb. éretlen!

Tehát akkor Neked most kifejezetten az éles váltás a gond? Mert pl. a mi ovinkban már vannak "tanórák", aminek keretében "tanulnak"a gyerekek! Nem padban ülve, széken stb, hanem a földön csücsölnek félkörben és az ovisnéni magyarázz nekik, egy- egy témát kb. 20 percben, fél órában!ezt napi többször megejtik! Én úgy tudom ez nagyon sok oviban így van már, ezzel is segítik elő az iskolába való beilleszkedést!

2017. febr. 13. 14:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/46 anonim ***** válasza:
100%
De hát már a 60-as években is voltak foglalkozások az óvodákban. Már kiscsoportban is.
2017. febr. 13. 15:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/46 anonim ***** válasza:
89%
Nem az ismerkedés a gond, az ovikban is vannak ilyen jellegű foglalkozások. Kell is. A gyerekek is megérnek rá. Hanem az, ami alsóban megy, utána meg tovább. Franciában voltam tanórát látogatni jó régen, úgy emlékszem, megdöbbentően nem volt a tudásuk sehol a miénknek. De nem hiszem, hogy mi csináljuk jól. Termeljük ki a sok diszes gyereket, mert nyomatjuk a lexikális tudást, mint a barmok. Összezárjuk őket 30-an, nem jut idő a tanítónőnek az egyes gyerekekre. A pedagógusok fáradtak, kiégtek, nem értenek a problémás gyerekekhez. Sorolhatnám még, de minek.
2017. febr. 13. 15:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/46 anonim ***** válasza:
100%

Júniusi a fiam, és ment iskolába 6év3hónaposan. Ő a második gyerek, az első márciusi születésű és ő is ment 6,5évesen. A kisebbet nagyon húzta a nagy.

Az óvónők kedvence volt- mondták is és mi is úgy gondoltuk, hogy menjen majd iskolába, de a sok infó, hogy minden gyerek csak 7-8évesen meg suliba, elbizonytalanított. Elvittük őt egy független iskolaérettségi felmérésre, ahol a nő mondta, mielőtt bementünk, hogy akármi is az eredmény maradjon az oviba a gyerek. Aztán a tesztek, feladatok után mondta, hogy mehet suliba. :)

Iskolát úgy választottunk, hogy 20fős osztályok vannak, nagyon gyerekközpontú iskola és mindkettő nagyon szereti. A kisebbiknek kitűnő lett a félévi bizije 5 tantárgyból kapott dicséretet is. Mikor volt a szülői értekezlet, mutogatták a tanítók a dolgozatokat, mondtam, hogy oké- látom hogy jó- nem is érdekelt igazából, csak arra voltam kíváncsi, hogy ők mit gondolnak a gyerekről az iskolában van-e a helye, vagy inkább oviban kellett volna maradnia. Termesztésen ő a legfiatalabb a osztályban, de mondták, hogy sem viselkedésben, sem tudásban nem tűnik úgy, hogy ő lenne a legifjabb. Mondták, hogy jó döntést hoztunk, ott a helye a suliban. Ő 2010-es születésű, az osztályban 3 2010-es van- egy januári, egy áprilisi és egy júniusi, minden más kisgyerek 2009-es. 20-an vannak.

A tanítói aranyat érnek. A tantermük nagy és tágas, közvetlen ajtóval az udvarra. A tanterem végén nagy szőnyeg van- ahol még sokat játszanak. Sokat mennek ki az udvarra, vagy csak nyitott ajtónál-ablaknál tanulnak- időjárás függvénye természetesen. Lassan haladnak a tananyaggal, és sok odafigyelést, törődést kapnak a gyerekek. A 3-os gyereknél is hasonló a helyzet- még ő is sokszor a tanterem végén kötnek ki és játszanak. Még az a jó, hogy ebben az iskolában egésznapos a tanítás. Délelőtt főtantárgyak, délután készségtárgyak vannak, egyéb, házifeladat és játék órákkal. Mivel egész napra van elosztva a feladat- így nem fáradnak el délelőtt annyira. Mi nem bántuk meg, hogy ment iskolába. Ő tuti végigszenvedte volna az ovit még egy évig.

de ahogy sokan írják, ez mind gyerekfüggő. Vannak gyerekek- akik igenis érettek 6-6,5 évesen is az iskolára, mások meg még 7 évesen sem annyira.


Ha elbizonytalanodsz, először gondold végig, hogy szerinted iskolaérett-e? Kérdezd meg az ovónőket is, és ha úgy gondolod vidd el őt te is független iskolaérettségi felmérésre- ott nem ismerik a lányodat- nincs elfogultság- korrekt véleményt mondanak majd róla. Az információk birtokában döntsetek. Sok sikert!!

2017. febr. 13. 22:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/46 anonim ***** válasza:
62%
Szerintem meg nem a 6 éves gyerekek éretlenek, hanem a sok 7-8 éves túlérett. Halálra unják magukat az oviban, megtanulnak előre írni-olvasni. Aztán az én gyerekem szív, mert muszáj a többséggel együtt gyorsabban haladni. Nem értem, mit gondoltok, amikor visszatartjátok a gyereket? Komolyan, k*va nagy szám lesz, hogy 9 évesen ő nyeri a másodikos matekversenyt. Büszkék lehettek.
2017. febr. 14. 17:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/46 anonim ***** válasza:
69%

Utolsó előtti vagyok!

Utolsónak igaza van abban, hogy az első osztályosok között életkorilag 2. osztályosok vannak- így nyilván előnyben vannak a kisebbekkel szemben. Pl nekem a 6év3hónaposan első osztályt kezdett fiam a sportokban- hiába gyors mint a villám- nem tud győzni sosem- mert aki nála 9-14 hónappal idősebb- nyilván lefutja. Szóval hátrányban van. De nem izgatja hálistennek- hajt nagyon, hogy legyőzhesse őket. :)

2017. febr. 14. 21:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/46 anonim ***** válasza:
74%
Az én fiam 6 év 1 hónaposan kezdte az iskolát, ő a legfiatalabb az osztályban. Nálunk is tele az osztály túlkóros gyerekekkel, de én nem akartam a sajátomat visszatartani csak azért, mert más így tesz. természetesen az óvónők véleményét is kikértük, akik szerint megállja a helyét a nagyok közt, okos értelmes gyerek, kár visszatartani. Így ment. És nem bántuk meg. Lehet hogy elsősként kilóg a sorból a maga 129 cm-vel és a 22kg súlyával(a többség 140-145 cm és min 40 kg), de szeret odajárni, rengeteg barátja van, nem érzi hogy hátrányban lenne a többiekhez képest.
2017. febr. 15. 10:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/46 A kérdező kommentje:

Jó ilyet is olvasni mint amiket az utolsók írtak , hogy nem tartották vissza a gyereket, csak sajnos a szülők 95 %-s nem így gondolkodik, és nálunk még az óvónők is lebeszélik arról h iskolába menjen a gyerek.

Tényleg nem értem h egy téli gyereket mért kell visszatartani (ha nincs vele gond), ő már majdnem 8 évesen fog iskolába menni, más meg 6 évesen? Nem tudom ez mért jó. És én azzal se értek egyet hogy ó hát csak egy év, nem számít. Nyilván 8 évesen érettebb mint 7 évesen, ennyivel 9 évesen meg még érettebb.... de ez nem jelenti azt h 6,5 évesen ne mehetett volna iskolába. Ez nekem kb olyan mintha a szülők a saját gyereküket akarnák előnybe hozni azzal hogy csak később küldik iskolába és akkor így majd ügyesebb lesz mint a többi, és ebbe a játékba lassan az összes anyuka beszállt...

2017. febr. 15. 13:44
 39/46 anonim ***** válasza:
69%

Lányom már 10 éves, januári születésű. Amikor ő volt nagycsoportos, akkor pont szigorítottak kicsit a szabályokon, mert akkor jött be, hogy 3 éves kortól kötelező az ovi és kellett a hely. Szóval akkor csak nagyon indokolt esetben tartottak vissza gyereket, így az osztályában mindenki 6-7 év közötti volt. És iskolaérettek voltak.

A lányom is, aki amúgy sajátos nevelési igényű, nekünk a szakértői bizottsághoz kellett mennünk iskolaérettségi vizsgálatra. Mondták, hogy ugyan kicsit el van maradva finommotorikában, DE (és ez a lényeg) a világon nincs olyan gyerek, akinek egyenletes lenne a készségszintje, és minden iskolaérettségi szempontnak tökéletesen megfelelne. Szerintem ez teljesen igaz. Minden gyerek másban jó és inkább az erősségeikre kell építeni, nem a hiányosságaikra.

Igen, a lányom picit nehezebben tanult meg írni és a mai napig rettenetesen csúnya az írásképe. De igazából ez a kutyát nem érdekli, mert amúgy okos, szorgalmas, motivált, kreatív, tehetséges. Másodikban volt egy négyese, harmadikban már kitűnő volt, most negyedik félévkor is.

Egy percig nem bántam meg, hogy 6 és fél évesen ment iskolába, nagyon szereti. Ami nehézség volt menet közben, azt sikerült kezelni, sok-sok türelemmel és motivációval. (Nem nyüstöljük, magától érzett rá a tanulás ízére.)

2017. febr. 15. 20:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 40/46 anonim ***** válasza:
53%

Lányom márciusi, jövő hónapban tölti a 6-ot, és nem megy ősszel iskolába.

Rengeteget őrlődtem, mert nagyon okos kislány, de ez azért az iskolához kevés. Minden szempontot alaposan mérlegelve jutottunk erre a döntésre, és nem azért mert most ez a divat. :)

2017. febr. 15. 23:12
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!