Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Iskolák » Hosszútávon motiválható-e egy...

Hosszútávon motiválható-e egy gyermek ajándékozásokkal a jó tanulásra?

Figyelt kérdés

Gondolok arra, hogy amikor már érdemjegyet kap, akkor félévkor és év végén valami nagyobb ajándékkal jutalmazni a gyermeket.

Úgy értem, hogy mondjuk, a gyerek előre tudja, hogy félévkor és év végén mi vár rá, ha jó a bizonyítványa. (mondjuk a megfelelő időben egy mobiltelefon, vagy valami élmény, stb.)


köszönöm, ha leírjátok a véleményeteket.



2018. ápr. 22. 14:09
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
100%
Jó ötlet, viszont én nem az év végi/félévi átlagot jutalmaznám, hanem az erőfeszítések mennyiségét, azt, hogy a gyerek tényleg lelkiismeretesen készült-e minden órára, satöbbi, hiszen nem mindenki egyforma képességű, és nem minden iskolában egyformán kérnek számon. Maga a szorgalom és a kitartás az, amit jutalmaznék.
2018. ápr. 22. 14:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
79%
A pedagógiai pont az ellenkezőjét állítja: ilyennek nem lehet motiválni. Hülyéből nem lehet okost csinálni. Többet ér, ha a szülő segít a tanulásban, az a gyerek-szülő kapcsolatot is erősíti.
2018. ápr. 22. 14:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
69%
Engem abszolút lehetett. Amikor ígértek valamit ami nagy álmom volt úgy tanultam mint soha, kitűnő voltam. Aztán nem kaptam meg végül és soha de soha többet nem motivált semmilyen ígéret. Én azt mondom hogy ha olyan típus a gyerek hogy lehet így láthatóan motiválni akkor persze, legalább megtanulja hogy meg kell küzdeni a dolgokért és nem jön mint a sült galamb. Csak arra figyelj hogy mindig tartsd a szavad mert különben csúnyán visszanyalhat a fagyi.
2018. ápr. 22. 15:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
95%
Érdemesebb az ő szintjén megbeszélni, miért érdemes jól tanulni. Aki nem saját maga miatt csinálja, az nem fog igazán profitálni a tanulásból (és 8-10 évesen már bőven képesek felfogni ezt - előtte még úgyis csak az együtt tanulás működik, ott a szülő jelenléte motivál).
2018. ápr. 22. 16:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
100%
Ha nem állandóan ez a motiváció, akkor néha belefér - pl. mint írtad, bizonyítványnál félévente. Meg a gyereket is ismerni kell, mert ha pl. hiába igyekezett tornából, a tanár mégsem értékelte ötösre, az még elkeserítőbb lesz, ha te is aláhúzod az elmaradt jutalomfalattal.
2018. ápr. 22. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
50%

Nálunk működik ez a motiváció

5ös 200ft Most épp fagyi gombócokat kér érte

4es 50ft

3-2-1 semmi = bünti


Félév évvégén egy nagy játék vagy amit szeretne. Mikor én gyerek voltam hasonlóan neveltek, jó eredményeim voltak boldogan gondolok ezekre. Főleg mikor az első legomat vettem a gyűjtött pénzből.

2018. ápr. 22. 17:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
55%
Nálam működött. Mindig az lebegett előttem ,hogy mit kapok azért ,hogyha jól tanulok .
2018. ápr. 22. 17:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
93%

Pedagógusként írom, hogy a saját gyerekemet biztosan nem így fogom motiválni. Persze nem "rontod el" ha fél évente a szép bizonyítványért, vagy az erőfeszítéseiért kap valamit, de 5-ösért pénzt adni túlzás.


Aki kisgyerekkel így csinálja mit fog csinálni egy középiskolással? Ott mennyit fog érni egy 5-ös? Élménnyel sem célszerű motiválni, hiszen annak alapból kell, hogy járjon!


Egyszerűen meg kell értenie, hogy neki ez a munkája és mindent bele kell adnia! Ha szorgalmas akkor rendben van, örülni kell neki jegytől függetlnül! Ha nem, közösen meg kell találni az okát és változtatni rajta!


Nekem az a tapasztalatom, hogy ahol a szülők elfogadják a gyerek képességeit (akár elégséges/közepes) ott jobban megmarad/kialakul a szorgalom a szerető közegnek hála, mintha külső jutalmazást vetnének be. Az csak ideiglenesen tűnik jó megoldásnak.

2018. ápr. 22. 18:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
91%

Az a gond ezzel, hogy a gyerek a külső motivációra fog hajtani. Közben a belső motivációt kellene kialakítani. Ehhez pedig az kell, hogy maga szembesüljön a kudarcokkal, esetleges kevésbé jó jegyekkel és BELSŐ indíttatás legyen, hogy később javítson - ne a remélt ajándékért hajtson.


Azzal is maximálisan egyetértek, hogy nem az osztályátlaghoz kell mérni, hanem a saját szintjéhez. Mennyi erőfeszítést tett? Magához képest javult?

2018. ápr. 22. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:

Az ajándékozással arra szoktatod rá, hogy az ajándékért csinálja. Ezzel együtt elveszti érdeklődését és lelkesedését a téma (tevékenység, tanulás) iránt, azaz nem fogja élvezni.

Ha nem élvezi, nincs belső motiváció és csak terhes feladatnak, szenvedésnek éli meg. Az ajándék csak rövidtávú örömöt jelent.

Élet igazi örömei nem az elért célokból fakadnak, hanem az útból amit feléjük bejársz.

Én nem kívánnám a gyerekemnek, hogy pillanatnyi tárgyak birtoklásából fakadó örömökért egész életét gyötrelemként élje meg.

2018. ápr. 23. 09:56
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!