Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Kamaszok » Középiskolás vagy gimnazista...

Középiskolás vagy gimnazista fiatalok miért gondoljátok azt, hogy a tanárok 99%-a rossz? Miben nyilvánul ez meg? Mi lenne a kritikátok?

Figyelt kérdés
Azért teszem ki, mert sokadjára olvasok itt ilyet.
2015. febr. 7. 00:40
1 2 3
 11/21 anonim ***** válasza:
52%

Én csak a saját szemszögemből tudok "köpködni", Nekem már volt tapasztalatom rengeteg tanárral hát kaptam már hideget meg meleget is. Én úgy vagyok vele,hogy én egy tanárt MAJD akkor fogok tisztelni, ha rászolgál. A tisztelet számomra nem magától értetődő, hanem ki kell érdemelni. Elmesélem a kedvenc tanárjaimat az évek során.

Volt egy matek tanárom aki nagyon szeretett mert mindig mentem versenyekre és hoztam neki jó eredményeket. Cserébe sose segített semmit, egyszer kértem, hogy segítsen akkor sem jutottam előrébb és mikor mondtam,hogy mostmár nem akarok versenyezni akkor szépen elkezdett olyan alpári hangon beszélni velem, hogy csak pislogtam.

Jelenleg is szakközép iskolába járok, körülbelül 15 szakmai tantárgyunk van a közismereti tantárgyak mellett, és egyik másik tanár annyira katasztrófa,hogy már csak röhögni járok be szinte iskolába.

Van egy nő gyűlölő tanárunk, akinél pl ha felelés van egy lány akármit mondhat csak hármast kaphat, míg egy fiúcska kiáll nem mondd semmit is négyest kap. Van egy másik tanárunk aki úgy kezdi az órát,hogy bejön köszön és MÁR elkezd velünk visítani. Akármiért. Ez lehet az is,hogy valaki még nem állt fel, mire bejött a terembe, hogy leesett a szivacs és nem vettük fel, hogy nyitva van az ablak, hogy nincs nyitva az ablak, hogy nincs felkapcsolva a villany. Nyilván nem tudjuk komolyan venni a tanárt akinek sose jó semmi.

Akkor volt egy kémia tanárunk, aki amikor tanított valamit mindig azt mondta "ezt már általános iskolában ugye megtanultátok" és azzal lezártuk a fejezetet. Természetesen gondolhatjátok mennyit tanultunk általánosban a szerves kémiáról, és hogy milyen jó volt félévkor 16 embert megbuktatni a 20ból...

Van egy tanárunk aki ha feltesz egy kérdést (pl: hány lány van az osztályban?) és te nem tudsz rá válaszolni akkor nekiesik a torkodnak,hogy Te bizony azért jársz ide ,hogy tudj válaszolni a kérdéseire. Bizony.

Történelemből egy éves anyaggal le vagyunk maradva konkrétan, de azt nem tudom hogy csináljuk.

A tesitanárról inkább ne is beszéljünk, múlthéten történt, hogy egy lány elesett és alig tudott lábra állni ezért felmentést kért, mire adott neki meg egy másik felmentettnek egy medicin labdát és azt mondta, hogy 45 percig egymásnak fogják dobálni percenként legalább 100x és ha valaki megsérül akkor őt nem érdekli. És például úszás órán elkezdett ordibálni,hogy az ő idejében még nem volt tampon mégis úsztak, valamint ő strigulázza,hogy kinek mikor jön meg, és csak 3 úszás után lehet "nem úszni", akinek meg rendszertelenül jön meg az kérjen a nőgyógyásztól papírt róla, máskülönben igazolatlan.

Zseniális iskola, zseniális tanárokkal. Azt viszont kétlem,hogy minden tanár szar, csak tényleg kevés a jó.

2015. febr. 7. 18:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/21 anonim ***** válasza:
63%

én tanárként nem tudom, hogy rossz vagy jó vagyok-e, sose kérdeztem, nem is érdekel. 100%-osan nem lehetek jó mindenkinek. Nekem vannak normáim és elvárásaim, amit év elején letisztázok az osztályokkal. Ha ezekhez tartják magukat, akkor nem szokott konfliktus lenni. Mondjuk az egyes helyzeteket próbálom személyre szabottan megoldani, mivel az a jellemző, hogy 1-2 gyerek generálja a problémákat és a többi ezt majmolja. Ha ezzel az egy két gyerekkel sikerül tisztáznom a szabályokat, akkor a probléma nagyjából megoldva. Bár sajnos be kell ismernem, van pár tanuló, aki menthetetlen, de így is csak egy beírást adtam 8 év alatt.

Másik az, hogy a tanárok többsége sokszor nem veszi észre, hogy a diákok is lemerülnek egy idő után, tehát néha be kell iktatni egy két lazább órát is, ami nem feltétlenül arról szól, hogy mindenki azt csinál, amit akar, hanem másfajta megközelítésből adja le a tananyagot.

Nekem is voltak tanáraim, akiket szerettem, személyiségfüggő is ez a dolog, nemcsak tanagyagtól és tanári tulajdonságoktól függ.

2015. febr. 7. 19:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/21 anonim ***** válasza:

aki alig tanít valamit, az órái unalmasak, nem nyújt és nem követel semmit az rossz tanár

aki haragban van az osztállyal, az osztály előtt szándékosan megalázza az osztálytársunkat az rossz tanár

nem egy ilyet kicsináltunk

nekem az a célom, hogy felvegyenek egyetemre

ahhoz meg minőségi oktatás kell

szerencsére ebben az ofö is partner

az osztály meg összetartó, és tanulni sem szégyen

2015. febr. 8. 02:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/21 anonim ***** válasza:
60%

12es nem a tanulók órai magatartásról van szó

az már rossz ha nem érdekel milyen vagy

érdekes órákat tartasz? figyelnek rád vagy alszanak?

dolgozatok hogy sikerülnek?

tartasz szakkört? odamehet hozzád egy gyerek a problémájával? odamennek hozzád?

2015. febr. 8. 02:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/21 anonim ***** válasza:
65%

mert úgy követel tiszteletet, hogy nincs mire felvágnia.

olyan lény még nem született az univerzumban akit elismernék magam felett levőnek, kizárólag egyenjogúság létezhet egymást tisztelő emberek között.

aki pedig nem tud semmit felmutatni és úgy követeli hogy felettem álljon, csakis egy asshole lehet.

2015. febr. 8. 13:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/21 anonim ***** válasza:
80%

Mert a középiskolai tanulók nagy részének semmi kedve ott lenni, frusztráltak és valamire rá kell fogni. Ez nem az ő hibájuk, hanem a jelenlegi oktatási rendszeré.

Eleve nem tanulhatja azt, amit szeretne, hanem egy halom, számára teljesen felesleges és érdektelen dolgot kell bemagolnia, ami neki az életben semmi használható tudást nem ad. Ez nem egy egyetem, vagy főiskola, ahol specializált oktatás folyik egy adott témával kapcsolatban, amit TE választasz meg, nem pedig erővel akarják lenyomni a torkodon. Mivel ennek nincs alternatívája, így a gyerek rá van kényszerítve, hogy olyan környezetbe járjon, amit nem szeret, így nem csoda, hogy idegesek és lenézőek, hisz ők is jól tudják, hogy egy kalap szart se ér, amit ott tanulnak és az ott tanult dolgoknak a 80 százalékát az érettségi után elfelejtik, vagy nem használják semmire, de a tanároktól egyre csak azt hallják, hogy mindez nagyon fontos és jó, ezért nem becsülik meg őket.

De nézzük meg mindezt a tanárok szemszögéből is. Adott egy ember, aki hosszú éveket tanult és dolgozott azért, hogy taníthasson. Erre mit kap? Bedugják egy olyan helyre, ahol olyan emberek várják őt, akiknek a jó része nem kíváncsi rá, a tetejébe még azt se taníthatja, amit ő szeretne, hanem egy már-már dogmatikus tanterv alapján kell olyan dolgokról beszélni neki, amik egyrészt untatják a tanulókat, másrészt meg nem is akar beszélni róluk, mert ő személy szerint nem azt oktatná, de meg van kötve a keze. A tanár lelkesedése ilyenkor kezd el csökkenni és kezd gépiessé válni a viselkedése. Bemegy az osztályba azzal a "már megint itt..." arckifejezéssel, gyorsan lezavarja az előírt anyagot, aztán lelécel.

Két probléma van itt, a diáké és a tanáré. A diák nem tanulhatja azt, amit szeretne és ahogy szeretné, a tanár pedig nem taníthatja azt, amit ő szeretne és ahogy szeretné, szóval adva van két olyan karakter, akik bele vannak kényszerítve olyan szerepekbe, amiket ők nem szeretnek, de szeretne változtatni rajta. És változtatni is kéne. Az oktatási rendszer nulla, de ez Magyarország, itt nem is kell másra számítani, aki színvonalas oktatást akar az keressen egy magániskolát, vagy menjen külföldre.

2015. febr. 8. 13:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/21 A kérdező kommentje:

Kedves Utolsó Válaszoló!


Kiposztolt válaszoddal nagyrészt egyetértek. A tanár nem taníthatja azt, amit szeretne és a diáknak sok információt lenyomnak a torkán, ami a munkaerőpiacon nem hasznosítható majd. De mit értesz az alatt, hogy nem az életre nevel? A rendszerváltás előtti időkben még például több szerep jutott az irodalomnak, a diákok több figyelmet szenteltek erre az önállóvá vált diszciplinára. Ma hányan olvasnak? Miért szorult háttérbe? A kultúrpolitika és a fejlett médiumok manipulálják a tudatalattit vagy akár a tudatost. Ezért tartunk itt.

Számomra még ma is hasznos az irodalom, főleg ha a saját gondolataimat vélem benne felfedezni vagy egy adott kor társadalmi fonákságait jelenítik meg.

Az iskolában történtekre visszatérve. Nem tanulnak? Nem figyelnek? Érdektelenek? Azt hagyjuk. Van, hogy a tanárt fenyegetik és időnként kést rántanak az órán. Adott esetben tegnap jöttek a Gyorskocsi utcából. Akkor miről beszélgetünk?

2015. febr. 8. 18:28
 18/21 anonim ***** válasza:

Kedves kérdező!


Bár nem #16 vagyok, szeretnék néhány kérdésedre válaszolni, amit feltettél a neki írt válaszodban. 17 éves vagyok, 11-be járok, így azt hiszem, diákként jogos dolog, hogy én válaszoljak.


"De mit értesz az alatt, hogy nem az életre nevel? "


Ez hosszú lesz. Kezdeném a matekkel, bár szeretem.


Mifelénk Erdélyben (és úgy tudom, az anyaországban még rosszabb a helyzet) ötödikes gyerekekkel magoltatják be, hogy mennyi 4^(4k+3) utolsó számjegye. Először is, egy átlag ötödikes még nem tud ennyire elvonatkoztatni. Másodszor, soha nem fogja felhasználni, talán még akkor sem, ha elméleti matematikus lesz. Harmadszor, sok, alapból okos gyerekkel megutáltatják a tantárgyat, amiből talán nem is olyan hülyék, mint ahogy saját maguk is képzelik magukat, csak lsd. első érvemet.


Kémia: Társadalomtudományos diákok kell kilencedikben elektromkonfigurációt felírjanak, de senki nem mondja el nekik, hogy a szénmonoxid mérgező.


Földrajz: Én természettudományosként szintén 9-ben Alaszka folyóit kellett tanuljam. Hasznos dolog, de megemlíteném, hogy elindultam a városom körül egy 35 km-es bringatúrára, és 57 lett belőle, mert nem tudok tájékozódni.


Én legalábbis erre értem azt, hogy nem az életre nevel. Namostmár, szerencsére én ez ország egyik legerősebb magyar középiskolájába járok, és és sok jó tanárom van, akik az emberi oldalukat is mutatják, így fel tudom fogni, hogy ennek nagy része az oktatási rendszer hibája. De kevesen ilyen szerencsések, mint én, így a tanárt csak egy olyasvalakinek tekintik, aki baromságokat ad le.



"Ma hányan olvasnak? Miért szorult háttérbe? "


Én pl. hat-hededikes koromig imádtam olvasni. Ám minden megváltozott, mikor az irodalomelemzések nemzete támadást indított... Tudtad, hogy János Vitéz azért találja meg a mesevilágban boldogságát, mert mikor Petőfi írta a verset, meg nem volt biztos, hogy lesz forradalom, míg Toldi azért a valóságban, mert mikor ezt Arany írta, akkor ő már biztos volt a fentiben? Mert én nem. És nem is hiszem. De bemagoltatták velem, és nem azt kellett felmérőben visszaadjam, hogy mit gondolok, hanem ezt. Így utáltam meg Petőfi epikus köülteményét, amit kétéves koromtól kezdve említett pontig életemben évi háromszor legalább fel kellett nekem olvasni.



"Számomra még ma is hasznos az irodalom, főleg ha a saját gondolataimat vélem benne felfedezni..."


Ez az, rátapintottál a lényegre! Nekem az irodalomtanulás nem abban áll, hogy a saját gondolatomat felfedezzem benne, hanem abban, hogy a rendszer által meghatározott gondolatot a saját betűtípusommal leírjam.



Itt néhány részletet kiemelve leírtam egy szörnyű, és a magyarországinál kevéske tapasztalatom szerint mégis jobb rendszert. Mondd, te tisztelnéd ennek a rendszernek a képviselőit, akik csak bárányok módjára követik ezt? Mert én nem. Van olyan tanárom, aki csak beszél, beszél, beszél... És annak az óráján Cambridge vizsgára tanultam, most olvasok. És van olyan tanár, akinek a tantárgya nem érdekel, de a személye elég tiszteletparancsoló ahhoz, hogy előremenjek az első sorba az óráján, mert jól ad elő.



Még előadnék egy okot, amiért én egyes tanárokat nem tisztelek. A tanár egy diák elé úgy kéne álljon, hogy a legtöbb kérdésre még akkor is tudjon válaszolni, ha a diák kimondottan jó a tárgyból, és okosat kérdez. Jelenlegi fizikatanárnőmet úgy kell elképzelni, hogy velem ellenőrizteti le, hogy jól oldotta-e meg Ő a feladatokat, és ezt az osztály is tudja. Tisztelet? Nuku, és azt hiszem, érthető, miért. Gyakorlatilag elismeri, hogy okosabb vagyok nála.


Várom válaszod, és ha esetleg szarvashibát vétettem, mert az anyaországi rendszet teljesen rosszul írtam le, kérlek, mindenképp szólj, hogy máskor ne vétsek ilyen hibát.

2015. febr. 8. 21:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/21 anonim válasza:
Tiszteletet akkor lehet adni hogyha adsz is de ha a diák ad de a tanár nem akkor persze hogy rossz a tanár mert a gyerek tiszteli meg minden és nagy ivbe tojik ráá.
2015. febr. 8. 22:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/21 anonim ***** válasza:

Csak arra tudok érdemben válaszolni, hogy miért:

Mivel az iskola elveszi az idejük nagy részét amikor mást csinálnának, rossznak látják. De az iskola nem személy ezért a tanáraikra vetítik ki ezt a gyűlöletet.

2015. febr. 22. 23:22
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!