Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Kisgyerekek » Nagy baj, ha egy 5 éves...

Nagy baj, ha egy 5 éves gyerek nem tud egyedül kirakni egy 9 darabos kirakót?

Figyelt kérdés
2011. júl. 4. 07:27
1 2
 11/12 anonim ***** válasza:
A logopédián van más fejlesztő foglalkozás. Szerintem említsd meg annak, aki foglalkozik a gyerekeddel, hpgy téged aggaszt, hogy nem tudja kirakni a kirakót. Majd elmondja, hogy mi a teendő, kell e aggódni esetleg.
2011. júl. 4. 15:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/12 anonim ***** válasza:
34%

Júl.4., 07.44 -gyessel egyet értek. Írok egy kis kiegészítést:


A kisgyermek messzemenően a játékfolyamaton keresztül ismerkedik a külső és belső (lelki) világgal. Sokkal inkább szimbólumokon keresztül értelmez és fejezi ki magát, és kevésbé logikailag. Ahogyan a nevezett beíró is utal rá: ha még alig ismerkedett a kirakójátékkal (puzzle) a kisgyermek, akkor is bár "bele fog jönni" idővel a hagyományos hozzáállásra, ha majd olyan módon is érdekelni fogja, de nem arról van szó, hogy ebből következően egyértelműen nem rendelkezne kellő logikai érzékkel (mivel az ebből nem derül ki), hanem arról, hogy vagy nem érdekli még, vagy nem ismeri a játékot, vagy pedig -és ez minden esetben ötvöződik a többi lehetőséggel mint okokkal, ha erről van szó, és legtöbbször a következőről van szó- KREATÍV A FANTÁZIÁJA, AMI KISGYERMEKKORBAN ALAPVETŐ MAGAS FOKÚ KÉPESSÉG MINT JELLEMZŐ MÓDJA AZ ÖNKIFEJEZÉSI IGÉNYÉNEK; ennél fogva esetleg nem a játékszer logikája köti le, hanem "belelát" egyéni módon más képzetet, saját élményt, és az ő módján akar vele játszani, hiába mutatja a felnőtt, hogy miképpen szoktak a puzzle-lal játszani mások. (Persze ez nem azt jelenti, hogy minden 3-5 éves gyermek így reagál a felnőtt magyarázatára a puzzle-ról, mivel egyénileg változó, de ez nem ritka reakció a kisgyermektől!) Bár a szabálytudat már 4 évesen félig-meddig kialakult általában, és 5 évesen már nagyjából jelen van, ez nem feltétlenül jelenti azt ,hogy adott játékot szabályok segítségével közelítene meg, ráadásul gyakran nem is erre van igénye, hanem arra, hogy -úgymond- kijátssza önmagából örömeit, szorongásait, meg mindazt, ami éppen foglalkoztatja (fantáziája segítségével, szimbolikus formában), ezért akár egy kirakójátékkal is hajlamos lehet akár ilyen módon viszonyulni, ami egyfajta hasznos, támogatandó életkori sajátosság! Azonban idővel ez megváltozhat abba az irányba, hogy ő is szabályjátékként fogja kezelni, AMI NEM ELVÁRÁS még 5 évesen, sőt káros, ha ráerőltetik, hogy milyen módon játsszon a puzzle-lal! Hat-hét éves korban már lényegesen más pszichés attitűdről beszélhetünk; most a 3-5 évesek kapcsán közelítettem meg a kérdést, hiszen a kedves kérdező gyermeke is ennyi idős.


Hozzáteszem, ESETLEG figyelemzavar, magatartászavar is állhat a háttérben.


Egy óvodai és babysitter-i tapasztalatokkal, és gyermeknevelési, alapszintű gyermekpszichológiai elméleti ismeretekkel bíró hozzászóló.

2011. júl. 4. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!