Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Kisgyerekek » Van összefüggés a családi...

Van összefüggés a családi körülmény (anyagi) és a gyermek majdani agyi kapacitása között?

Figyelt kérdés

Arra gondolok, hogy ha egy gyerek nem kapja meg, vagy csak késve kapja meg kicsi korától kezdve a korának ajánlott játékokat (pl. formabedobó, építőjátékok, játékkonyha, játék babakocsi szerepjátékhoz), később ez kihat a szellemi képességére? Még egyszerűbben: a szegény gyerek butább lesz, mint a jómódú gyerek, aki minden fejlesztő játékot megkap, amikor annak ideje van? Vagy ez nem befolyásolja a szellemi kapacitást? /Vegyük a klasszikus helyzetet: a szeretet maximálisan megvan, családi harmónia, apa-anya modell megvan./


Köszönöm a véleményeket.


2012. okt. 18. 17:36
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:
92%

jobb anyagi körülmény egy buta gyerekből sem csinál okosat. Legfeljebb protekciója lesz.

A szegény gyerek akkor is okos lehet, ha semmiféle fejlesztőnek mondott játékot nem kap.

Gondolj csak a híres tudósokra, feltalálókra stb. Legtöbbjük szegény családból származott, az ő idejükben nem voltak készségfejlesztő játékok.

A legfontosabb a családi harmónia, a szeretet.

2012. okt. 18. 17:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 anonim ***** válasza:
10%
a szegényebb gyerekek nem csak rongyosak, hanem sokszor butábbak is, tájékozatlanok.
2012. okt. 18. 17:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/18 anonim ***** válasza:
92%

Mi jobb körülmények között élünk, 1 éves a lányom és leszarja a fejlesztő játékokat :-) Nagyon szeret viszont a vizes palackkal játszani, "sima" játékot pakolni egyik dobozból a másikba stb.


Lehet hogy ez később változni fog. Úgy gondolom, nem ezen múlik hogy később mennyire lesz okos.

2012. okt. 18. 18:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 anonim ***** válasza:
95%

Nagyon drasztikus leszek:


Ha a szegény gyerek nem kapja meg az aktuális divatjátékokat (formabedobó, játékkonyha, tanuló kutya, fityfenék).....akkor jó eséllyel jóval kreatívabb, ötletesebb, fantáziadúsabb, jobb kézügyességgel megáldott lesz, mint a "gazdag" gyerekek.


Természetesen kicsit sarkítottam.....de a lényeg szerintem érthető.


Ha a szegény gyerek kap előg szülői szeretetet (ez nem pénz kérdése), sokat mesélnek neki (fejből is lehet, sőőőőt), hagyják sokat játszani, szaladgálni a szabadban (az sem pénz kérdése), és engedik, hogy amit talál, azzal bármit csinálhasson (ha nem balesetveszélyes), pl. építkezni nem csak legóból lehet, hanem faágakból, kövekből, termésekből..... szerepjátszani nem csak előgyártott, lekicsinyített, kicsicsázott műanyag vackokkal lehet, hanem igazi edényekkel, igazi ruhadarabokkal, a papírkorona és faágból készült kard is kiváló szerepjátszó eszköz, régi edényekbe, tálkákba is lehet gombokból, kövekből, falevelekből, papírcsíkokból, papírgalacsinokból főzicskézni....



és még hosszan sorolhatnám.


Nem a divatos és drága játékoktól lesz okos a gyerek, hanem attól, ha hagyják megélni a gyerekkorát, és hagyják, hogy használja a fantáziáját, elmerülhessen egy-egy jó kis játékban, alkothasson, bíbelődhessen kedvére. Ezt pedig gyakran a szuper, készre gyártott termékekkel egyáltalán nem lehet.

2012. okt. 18. 18:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 anonim ***** válasza:
89%

a válaszom egyértelműen NEM! nem lesz okosabb a gazdag gyerek,mert megkapja a drága puccos eszközöket,amiket fejlesztőnek minősített valaki. (természetesen nem mondom,hogy haszontalanok!!!)

attól,hogy gabikának van játék konyhája,meg fischer price "formabedobója" vagy beszélő kutyája,attól nem lesz okosabb,mint Petike, akivel az anyukája leül mondókázni, együtt olvasnak, játszanak,mert nincs pénz ilyenekre. igaz arról még nem olvastam,hogy a szellemi képességeket mi befolyásolja,de biztos vagyok benne,hogy a környezet nagy hatással van rá! és az is biztos,hogy a gének is szerepet játszanak a dologban. viszont kétlem,hogy ezek a fejlesztő játékok akkorát dobnának rajta,hogy ez később szembetűnő legyen. most az unalmas dumával fogok jönni: nagyanyáinknak sem voltak fejlesztő játékaik... Einsteinnek sem, Newtonnak sem, Petőfinek sem, a Curie házaspárnak sem. soroljam még? mégis maradandót alkottak világunk számra! szerintem ez elég meggyőző!

2012. okt. 18. 18:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 anonim ***** válasza:
53%
Kedves 4-es! nagyon jól mondod! :)
2012. okt. 18. 18:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/18 anonim ***** válasza:
88%

még annyit (előző voltam), hogy óvónő vagyok, 28 gyerek jár jelenleg a csoportomba, és van egy roma származású kisfiú, aki nagyon rossz családi körülmények közül került fél éve szintén roma származású, szegény, de rendes, szeretetteljes családhoz nevelésre.....ő az egyik legeszesebb, legfigyelmesebb gyerek, legkészségesebb gyerek a csoportban. Még csak félig mondom ki, amit kérni szeretnék, de ő már ugrik, hogy teljesítse, ha bármit kérdezek, pillanatok múlva kész a válasszal, és mindig odaillőt, okosat, jót válaszol, gyönyörűen mond mesét, szépen rajzol, nagyon szereti a szerepjátékokat, a foglalkozásokba elsők közt kapcsolódik be, érdeklődő, lelkes..... a magatartásával sincs különösebb probléma.


Sok újgazdag gyerek fényévekre van tőle.

2012. okt. 18. 18:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/18 anonim ***** válasza:
91%
a fiam nagypapája 66 éves. na az ő gyerekkorában ugye nem voltak fittyfene játékok. így gondolt egyet a múltkor és kiment játszani a fiammal, mire jöttek be a fiam kezében 1 fa repcsi volt, amit ketten barkácsoltak. gondolom nem kell elmagyaráznom, h mennyivel jobban fejleszette a közös barkácsolás, mintha a tanulókutya mondta volna meg neki, h kék a lábam, v mit dumál... szóval igen, amelyik gyerek nem kap meg minden csudafejlszető kütyimütyit, lényegesen kreatívabb lesz.
2012. okt. 18. 18:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/18 anonim ***** válasza:
87%
Nem tudom írta-e valaki, de pl. nem hinném, hogy Leonardo da Vinci ilyenekkel játszott volna, mégis mai szemmel is zseninek tekinthető. Ez csak egy példa volt, de szerintem elég sokat mondó példa :)
2012. okt. 18. 18:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/18 anonim ***** válasza:
86%

Kérdés az, mi számít fejlesztő játéknak. Ahogyan a 4-es válaszoló helyesen leírta: nem az, amit ma fejlesztőknek hívunk.. Fejlesztő játékai pont a régi korok embereinek voltak: amik nem konkrétumot nyújtottak a gyereknek (Nesze, ez egy ló. Nem lehet inkább kutya, mert teljesen élethűre van csinálva. Ezzel te csak lovacskásat játszhatsz.), hanem a fantáziájukat, képzelőerejüket egyszerűen az égig reptették. Egy csuhéjáték, amit a nagymama csinált fél óra alatt a kukoricaszemezés után. Egy faágból összerakott csúzli, ami holnap a babának lehet a két lába is, vagy a nyuszi füle.. Lehetőségek tárháza volt.


Kérdezted, hogy kihat-e a szellemi képességekre, ha nem a korának megfelelő fejlesztő játékokat kapja a gyerek.. kihat. De régen, ezekkel a "belelátós", "elképzelős", saját kézzel megépítős játékokkal ezek kéznél voltak. Mindig a korának megfelelő szellemi szinten tudtak velük játszani, és egymást "játszatni" a gyerekek. Technikákat tanultak egymástól, belemehettek ezek által a másik fantáziájába, mert a játékok megengedték, hogy ugyanaz a játék, ami tegnap a zenekaruk hangszere volt, ma a titkosügynökök kémelhárító berendezése. Mert csak a forma volt adott, a többit a gyerek tehette hozzá.


A mai játékok jó nagy részének az a hátránya, hogy kész tények elé állítja a gyereket. Nem azt mondom, hogy régen jobb volt, de nem volt egy cseppet sem rosszabb. A mai szegény családoknál viszont ilyen szempontból van hátrány. Itt sem mindenkinél természetesen, de nem lehet ennyivel elintézni, hogy "látod, régen sem voltak, mégis..". Ma mások a körülmények. Egy mai szegény gyerek akkor van meglőve ezen a téren, ha nemhogy nem kap játékokat, de játszani sem hagyják. Leteszik a tv elé, ami gyakran az egyetlen "szórakozási mód", amit megengedhetnek maguknak. A felnőttek örülnek, hogy túlélték a mai napot, nem fognak a ház körül talált terményekkel megtanítani játszani a gyereket, nem mutatják meg, hogy sokkal vagányabb kocsit lehet csinálni csuhéból és gesztenyéből, mint a Verdás cucca a Józsikának.. És ezzel kiölik a gyerek alkotó vágyát, kiölik belőle azt, hogy megtanulja elérni a kitűzött céljait (igen, egy 6 évesnek maga által elkészíteni egy autót akkora élmény, mint egy 18 évesnek leérettségizni).


De ez egy milliomos csemetéből is ugyanitt, ugyanígy ölődik ki, ha nem figyelnek rá, csak odadobják a márványszekrény elé a legújabb játékmodelleket. Itt, ebben a kérdésben a játékok mellékesek, nem ezeken van a hangsúly.

2012. okt. 18. 18:58
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!