Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Problémás gyerekek » 6-ik osztályos gyerekemet ha...

6-ik osztályos gyerekemet ha felmentik matekból, akkor később nem tud majd érettségizni belőle? Vagy választhat más tantárgyat helyette (de angolból is felmentették mert mindenféle diszes) Vagy már a 8-ik végén lesz a gond hogy föl van mentve?

Figyelt kérdés
Az igazgató azt mondta, hogy ha felmenti, az a gyereknek később hátrány lesz a továbbtanulásnál.Már három db 1-est kapott. Mi tévő legyek?
2010. okt. 15. 17:57
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
51%
Ha mindenféle "diszes" akkor írasd be speciális suliba, mert tényleg csak hátránya lesz belőle ha fel van mentve.
2010. okt. 15. 18:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:
100%

Ha valóban diszkalkuliás, kaphat felmentést és középiskolába is felvehetik, nem jelenthet hátrányt a továbbtanulásnál, hogy SNI-s. A lánom osztályában is van ilyen gyerek, most 9.-esek... Sőt! abban a gimiben többen is vannak. Itt van, mi a helyzet az SNI-sek érettségijével: [link]

Ha valóban tanulási problémái vannak, ahogy írtad, "mindenféle diszes" (SNI), akkor csak hátránya származik abból, hogy állandó kudarcok érik és bizony a pocsék jegyek a továbbtanulást is nagyban megnehezítik... emellett az állandó kudarcélményt nehéz lehet feldogozni... Mondjuk én azért keresnék számára valami fejlesztőtanárt, aki tudnak neki segíteni...

2010. okt. 15. 18:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim ***** válasza:
76%
Én olyan suliba jártam ahol elvileg az volt a feladat hogy az ilyen gyerekekkel foglalkozni vagy is csak ilyen gyerekek voltak de hát én úgy kerültem ki onnan tovább 9.-be hogy semmi tanítást nem kaptam :S
2010. okt. 15. 18:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 anonim ***** válasza:
100%
Én felmentetném.
2010. okt. 16. 15:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 A kérdező kommentje:

SNI-mit jelent konkrétan mert én még ilyet nem hallottam a diszesekre? Sajnos környékünkön nincs speciális iskola. 3évig jártunk logopédushoz 2500Ft/óra de nem láttam nagy értelmét folytatni. Iskolát váltottunk és itt már beszedett 10 db 1-est.Tavaly matekből és angolból fölmentést kapott.

Nem tudom mit csináljak :-(

2010. okt. 16. 22:06
 6/17 anonim ***** válasza:
68%
Speciális Nevelés Igényű gyerek, azt jelenti egy ilyen gyerek 2-nek számít. Tehát ha az osztály maximum létszáma 30- akkor az mondjuk 30 "rendes" gyerek vagy 15 SNI. De ez valóságban nem így szokott történni az iskola veszi fel a dupla pénzt az ilyen gyerekek után.
2010. okt. 17. 13:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 anonim ***** válasza:

Szerintem jobb lenne, ha felmentetnéd, több okból is.

Az h később problémás lehet a továbbtanulása, hülyeség. Ha bukdácsol, és év közben is csak hozza az egyeseket sokkal rosszabb, mert rombolja az önbizalmát, és felesleges olyan dologba ennyi energiát ölni, amit úgy sem tud megtanulni, csak azért, h meglegyen a kettese, és ne bukjon meg. Ha felmentetitek, nem kell majd ezzel görcsölnie, és jobban tud majd olyan dolgokra koncentrálni, ami megy neki. Van egy csomó olyan középiskola, amik szeretnek SNI-s gyerekeket felvenni, mert helyettük duplán kapják a pénzt, és egyik sem kisegítő iskola. Ha mondjuk most nem menteted fel, és pár évig még bukdácsol matekból, és 3-4 év múlva jöttök rá, h hát mégis kellett volna, akkor már sokkal nehezebb lesz felmentetni, mint most. Tudom, mert nekem is 9.-ben derült ki, h diszkalkuliás vagyok, amikor már 1 éve informatikai szakközépbe jártam, és egy csomót kellett intézkedni, h elhiggyék, h tényleg az vagyok, és nem csak lustaságból nem tudom a matekot. (A matektanárnő nem akarta elhinni.) Szóval ha felmentetitek csak jó lehet a gyereknek. Az érettségiről meg annyit, h matek helyett kell választani egy másik tantárgyat, és ennyi.

Remélem segítettem.

2010. okt. 17. 14:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 anonim ***** válasza:
100%
Igen Sajátos nevelési igényű tanulót jelent, ezt a kifejezést használják a "diszes" gyerekekre, a tanulási nehézséggel küzdőkre, a magatartási problémásokra, valamiféle szervi fogyatékkal élő tanulókra, stb. Ha normál iskolába jár, ott keress egy fejlesztőpedagógust (minden iskolában lenni kell!) és beszélj vele, kérd, hogy járhasson hozzá a gyerek fejlesztésre! Ez azt jelenti, hogy tanítási időn belül jár majd hozzá (teljesen ingyen!) és ő fog vele foglalkozni, a gyerek képességei szerint fejleszti (tanulási képességek, különféle játékos fejlesztő feladatok, készségfejlesztés, stb). Mindenképp szüksége lenne ezekre a külön foglalkozásokra, hiszen épp miattuk vannak az iskolában ilyen pedagógusok... a normál tanítók, tanárok nem tudják, hogyan is lehet ezeket a gyerekeket megfelelő szinten foglalkoztatni, nem ismerik a módszereket.. [link]
2010. okt. 17. 17:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 anonim ***** válasza:
84%
Ja! Különben ha a gyerek SNI-s a logopédus csak kidobott pénz volt... nem is értem, miért vállalta a gyereket... Normális logopédus nem is kért volna pénzt és mivel nem ez a kompetenciája, nem is tud vele semmit kezdeni... Itt fejlesztőpedagógusra lett volna szükség.. Nevelési tanácsadóban kérj segítséget (meg persze az iskolában)!
2010. okt. 17. 17:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 anonim ***** válasza:

Fogalmam sincs, milyen elképzeléseitek vannak a jövőjével kapcsolatban, de szerintem azért ha az angolt _és_ a matekot már ilyen korán teljesen kizárjátok, az elég komoly érvágás lehet, hacsak nem lesz/nincs már valami totál humán vagy kétkezi terület, amibe teljesen beleszeret.


Én a helyedben valószínűleg inkább keresnék egy tanárt, akinek van türelme ahhoz, hogy foglalkozzon vele, rávezesse a dolgokra az ő fejével gondolkodva stb.., mint hogy teljesen lenullázzam a témát. Az, hogy három egyest kapott, még nem a világ vége. Én például vért izzadtam, mire megtanultam a szorzótáblát, szerintem én voltam a leggázabb az egész osztályból - pusztán azért, mert senki nem mondta nekem, hogy a szorzótáblát _be kell magolni_, én meg szorgosan ki akartam mindig számítani a megoldást, akár rémlett korábbról akár nem - tehát nem tudtam rávágni ahogyan a tanítónéni elvárta volna. Tele voltam feketepontokkal. Aztán pár év múlva meg én lettem az egyes számú matekzseni.


Az is lehet, hogy őneki pl. korábban kimaradt valahol egy lépcsőfok, egy fontos tégla, amire most építeni kéne - szerintem sokkal jobban járna, ha megtalálnátok azt a hiányzó "homályos" részt ahol elvesztette a fonalat, mint ha egyszer és mindenkorra bezárnátok előtte minden reál jellegű területet és minden számolási képességet igénylő gyakorlati tevékenységet.


Mondom, ha csak nincs valami konkrét reális elképzelésetek, hogy mi az a terület, amihez semmiféle matematika nem szükséges, és amivel ugyanakkor vélhetően meg lesz majd elégedve felnőtt korában mint szakmával...


Mondja egy begyepesedett 25 éves, akinek az idejében még a tanárok azt sem tudták, mi fán terem a disz...


Tudom, hogy le fognak sokan pontozni ezért, és nem is tudhatom, hogy van-e a megjegyzésemnek aktualitása a gyermekeddel kapcsolatban, mert nem ismerem őt, de úgy látom, hogy manapság mintha kicsit túl automatikussá vált volna, hogy ha egy gyerek valamit nem olyan könnyen tanul meg, akkor inkább mindenki (a tanár, a gyerek és a szülők együtt) azonnal lemond róla...

2010. okt. 17. 22:45
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!