Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Problémás gyerekek » Igazából egy 5. osztályos...

Henyke71 kérdése:

Igazából egy 5. osztályos (tanulási nehézséggel küzdő) tanuló számára szeretnék kapni praktikus, hatékony és könnyen elsajátítható tanulási módszerekre tanácsokat. Van egyáltalán ilyen korúaknak?

Figyelt kérdés

11,5 éves kislányomnak nehezen megy a tanulás. Van úgy, hogy egyszerűen képtelenség vele leülni tanulni, nem hajlandó elfogadni a segítséget és nem hajlandó megtanulni amit kell.

Kislányom discalculiás, bár ezt segítik és figyelembe veszik az iskolájában. Magatartás problémákkal is küzdünk, néha visszabeszél a tanárnak, órán sem hajlandó csinálni a feladatokat. Van úgy, hogy verekszik is. Ettől függetlenül segítőkész, kiáll a gyengébbek védelmére. Sajnos nagyon kevés az önbizalma, ezt folyamatosan erősíteni kell benne. S természetesen kiskamasz, ami még a leírtakat nehezíti, mind nekem, mint anyának, mind az iskolának. Kaphatnék a probléma (-ák) megoldására hasznos tanácsokat?


2012. febr. 25. 19:36
 1/7 anonim ***** válasza:

"Ha a képzőművészet, zene, és a testnevelés lennének a vezető tantárgyak az általános iskolai tantervben, kétségtelenül a tanulási zavarokkal küzdőknek a mostaniaktól eltérő csoportjával lenne dolgunk" Geschwind


Én abból indulnék ki, hogy miben jó? S azt a területet erősíteni, s a sikerélmények fel fogják húzni azokat a területeket, amiben kevésbé jó. PL., ha jó testnevelésből, akkor ilyen területen különórára járatni, utána versenyekre!

Úgy tanultuk, hogy a gyógypedagógus nem egy területet fejleszt, hanem komplexen gondolkodik, s a különböző területek egymást húzzák felfele. Ezek a területek a következők: motoros, kognitív, kreatív, kommunikációs, szociális, orientációs. Ez önbizalmat is erősít.

Próbálj rájönni, hogy milyen típusú tanulási technika lehet nála hatékony, mert akkor fele-, negyed annyi idő alatt meg tudja tanulni az anyagot. Pl.: vizuális típus (sok rajz, aláhúzás, illusztráció), hallás után könnyű neki (akkor sokszor el kell olvasni, magyarázni), esetleg mozgással kombinálva ( hangos mondás mellet, mozgással is kombinálni)? Fontos, hogy minél több érzékszerv (látás, hallás, tapintás, szaglás) vegyen részt a tanulásban, annál jobban elmélyül az anyag. Ne csak egy!!!

Én például úgy tanultam könnyen, hogy mindig meghallgattam az előadásokat, majd otthon egyszer elolvastam , s aláhúztam, majd kiírtam a vezényszavakat, vagy vicces rajzokkal illusztráltam. S a vicces figurákat könnyebben felidéztem, s a figurákkal együtt az anyagot is.

Legyen egy napirend, a tanulás mindig ugyanabban az időben történjen.

Az a baj, hogy rengeteget lehetne írni ebben a témában.

Legyen célja, hogy miért tanul. Itt nem ajándékra gondolok! Szerintem hatékony lehet, hogy beszélgettek szakmákról, mi miért jó, stb. Ő mi szeretne lenni? Amiért viszont tanulni kell.

Egyik ismerősöméknek sok földjük van. A gyerek mindig a földeken kellett dolgozzon. Gyűlölte. S mikor nem volt kedve tanulni, akkor csak arra gondolt, hogy ha nem tanul, robotolhat a birtokon. Most vezető beosztásban dolgozik. S én is ilyen módszerrel motiválom magam.

2012. febr. 25. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
Nevelési tanácsadóban voltatok? Nekem a kisebbiket kellett vinni, mert egy-két területen nehézségei vannak. A nevtan hivatalos szakvéleményt adott ki, ez alapján a suliban a fejlesztőpedagógus külön foglalkozik vele. A határozatban az is benne van, hogy az iskola köteles fejlesztési tervet készíteni, a szülőt tanácsokkal ellátni, stb. Szóval nem nekem kell kitalálnom, hogy mit csináljak vele, hanem az iskolának.
2012. febr. 26. 22:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:

A kislányomat már nagycsoportos kora óta hordom:

- nevelési tanácsadó

- pedagógiai szakszolgálat

- tanulási képességeket felmérő szakbizottság elé , ahol is megállapították nála a discalculiát.

Ezt természetesen figyelembe veszi az iskola, jár fejlesztő foglalkozásra is.

Pszichológusi segítséget viszont már nem tudott idén biztosítani neki az iskola, s most, hogy felsős lett, elég sok probléma van a kislánnyal.

Szeret mozogni, járt rendszeresen kézilabdázni, de aztán ahogy romlott a tanulmányi átlaga, így már nem engedtük, s egy kicsit javított is.

Viszont a belső szorongásos depressziója megvan, folyamatosan biztatni, ösztönözni kell, amit valljuk be, felső tagozatban nem minden órán mondanak neki. Persze van olyan tanár, aki segít és együtt működik.

Az osztályfőnökkel tartjuk folyamatosan a kapcsolatot - mi szülők -, aki péntekenként mondja el a kislány heti teljesítményét, de sajnos egész évben idáig két hét volt, amikor is nem panaszkodtak rá. Hol a tanulmányi munkája miatt, hol a magatartása miatt.

Ettől függetlenül köszönöm a tanácsokat!

2012. febr. 27. 09:12
 4/7 anonim ***** válasza:
Első vagyok. Szerintem ne tiltsátok el a kézilabdától!!!!! A sok mozgás által fejlődik a legjobban. Nemcsak fizikailag, hanem pszichikailag, sőt a gondolkodása is fejlődik. S a sikerélményt veszitek el tőle! A férjem kungfura járt. Nagyon jó volt benne. De mivel meghúzták matekból, eltiltották a sporttól. Elvégezte a sulit. Amit matekból tanult, azóta se veszi hasznát, s máig siratja az elveszített lehetőséget. Lehet, hogy a lányod sport területén fut be. Az unokatestvérem kézizik. Állítólag 200000-ret is meg lehet keresni vele. Én biztos nem tiltanám el a sporttól a gyerekem. Gyógypedagógiát tanulok. A csapból is az folyik, hogy milyen nagyon fontos a mozgás. Szerintem olvass utána a neten.Erősítsétek azt, amiből jó. S próbáljátok szinten tartani azt, amiből kevésbé. Úgyis abból fog megélni, amit szeret. Az örömét ne vegyétek el. Ez az én véleményem.
2012. febr. 27. 20:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:

Köszönöm a tanácsokat, s a sporttól való eltiltás nem igazán tetszett nekem sem. Én is mindig sportoltam, tudtam mekkora örömet szerez számomra, abban leltem örömömet.

Igazából az apa volt az, (elváltam), aki szerint ez a helyes megoldás. Nehezem álltam "rá", s azóta pedig már a kislány sem akar visszamenni kézilabdázni. Pedig elég komoly edzéseik, versenyeik voltak. Abban pedig támogattuk.

De most már, mintha ellustult volna, nem akar menni.

Majd meglátjuk, én próbáltam "rábeszélni", hogy jó lenne ismét elkezdeni, folytatni, mert szerette, jó volt a társaság, sok helyen jártak stb. De elment a kedve tőle.

Azért köszönöm a tanácsot, próbálom erősíteni abban, amiben jó (sport, rajz), de ahhoz kell ő is. Nem tudom, hogy mivel tudjam benne tartani a lelkesedést, mert biztos vagyok benne, hogy járna, csak nincs kitartása.

2012. febr. 28. 10:08
 6/7 anonim ***** válasza:
Jól szidd össze, ha panasz van rá. Milyen dolog már, hogy visszabeszél a tanárnak, meg nem hajlandó megcsinálni a feladatokat? Ha azt látja, hogy nemcsak a tanár, hanem te sem vagy elégedett vele, akkor változtatni fog. Le kell törni az akaratát. Ijessz rá, hogy mehet kisegítő iskolába is, de ott nem normális gyerekek fogják körülvenni, hanem csupa gyogyis, akkor majd megtanul viselkedni. Amígy nem vagy vele elég kemény és szigorú, annak sz.rik rád is, azt hiszi bármit megtehet. Hátráltatja az egész osztályt, milyen dolog ez, hogy nem csinálja meg a feladatokat, mert őnagysága királykisasszonynak úgy tetszik? Nyugodtan mondd meg a tanárnak, hogy küldje ki az osztályból szégyenszemre, ha nem tud viselkedni. És te is jól büntetsd meg egy-egy ilyen húzása után.
2012. febr. 29. 00:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Ismét az első vagyok. Az a baj, hogy ha a teste ellustul, a szelleme is. Ne ismerem, ezért nem tudom, hogy mivel lehetne motiválni. Valahogy próbáld rávenni. Pl sokkal csinosabb lesz, a fiúk buknak majd utána, lassabban öregszik, gyorsabban fog működni az agya, nagyon várják a társai.stb. Ha ügyes rajzból, akkor írasd be valamilyen festészeti, művészeti területre. Ki tudja, talán a jövő egyik legnagyobb festője lesz. :) Adj Neki egy célt, amiért érdemes küzdenie. S ezek a plusz szakkörök, sportolások azért is jók, mert jó közösségben van, hasznosan és élvezetesen tölti az idejét. Nem kesereg a sikertelenségén, esetleg ,megalapozza a jövőjét. A Matekot, meg csak kibírja valahogy, Én is kettes voltam mindig matekból, mégis most szerzem a második diplomámat.

Szerintem a magatartás gondok abból is adódhatnak, hogy önbizalomhiánya van, nagyon szégyenli, hogy discalculiás, s ezzel kompenzálja a lelki gondjait, s inkább tűnik rossz magatartásúnak, mint " butának". Azt éreztesd vele, hogy a csak egy dolog, hogy nem megy neki a matek, attól még doktorit is szerezhet. Nem lehet mindenki tökéletes.:)

2012. febr. 29. 22:52
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!