Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Enyhe fékezéskor kattog-ropog...

Enyhe fékezéskor kattog-ropog a jobb első fék. Mitől lehet, volt e már valakinek ilyen tapasztalata? (Olvasd végig)

Figyelt kérdés

Sziasztok?!


Adott egy 2008-as 1,4 Dsi ufó Civic. Enyhe fékezéskor kattogó-ropogó hangot ad a jobb első fék, de ha erősebben lépek rá nincs hangja. Ugyanakkor korán reggel mikor még be lehet párásodva és úgy indulok el vele nem csinálja egy darabig és esőben egyáltalán nem.

A tárcsában és a betétekben is pár ezer km van, viszont a betéteket a második szervízben ahol voltam kicserélték a rezgéscsillapító lemezekkel együtt újra. Miután ez sem jött be a tárcsát kióráztam, a legnagyobb átmérőn 0.05-ot ütött, tehát azt sem hiszem, hogy gondot jelentene.

Az első szervízről nem nagyon szeretnék beszélni, mert ott konkrétan úgy megszívtam, hogy eddig a két helyen 300,000Ft-ot hagytam ott (mindegyik hivatalos autószervíz...).

Egyébként vezetés közben semmit nem lehet érezni ebből és másra nem is jelentkezik, csak enyhe fékezésre, viszont kivülről elég hangosan lehet hallani, főleg kisebb sebességnél.

Nagyon idegesítő és elkeserítő, hogy már 2 helyen sem tudták megcsinálni, ezért próbálok neten segítséget kérni..



2019. okt. 1. 15:48
1 2 3 4
 1/32 anonim ***** válasza:

Ezt pedig innen nem lehet megmondani.

Felkell emelni és nézni mindenfelől.

Emelve meghajtani és úgy fékezni hátha akkor lehet látni valamit.

Én egy alapos karbantartással kezdeném. Mindent leszedni , megtakaritani fémtisztára. A munka henger könnyen jár-e.

Kerékcsapágyat néztétek?

2019. okt. 1. 17:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/32 A kérdező kommentje:

A csapágyra azért nem gyanakodtam mert, az folyamatos hangot adna elvileg és más helyzetekben lévő "feszülésre" is előjönne.


Ez a hang ha egy teljes kerék fordulatot veszünk csak bizonyos tartományban jelentkezik, most mondok valami pl. 180°tól 250°ig.


Elsősorban

2019. okt. 1. 18:49
 3/32 A kérdező kommentje:

Bocsi véletlen elküldtem.


Elsősorban az a problémám, hogy elviszem egy 3. helyre, mert nekem korlátozottak a szerszámaim, időm foglalkozni vele.

Csak mivel már elég sok pénzt, úgymond kidobtam az ablakon, nem akarom hogy kicseréltessenek velem mégegy alkatrészt is feleslegesen.

2019. okt. 1. 18:57
 4/32 anonim ***** válasza:

Érdekes helyzet, elméletileg ugye a féket nagyjából ki is lehetne zárni, hiszen a tárcsa ütése megmérve, nincs hullámosra kopva, a betétek újak, a munkahenger és a nyereg sértetlen állapotban van, a csúszkák rendesen működnek, a betét el tud távolodni a tárcsától.

Tehát a fék nagyon nagy eséllyel jó.

Vicc nélkül kérdezem, esetleg a kerék nem lehet hogy megviccel? Nincs beleállva csavar, vagy valami hasonló ami miatt így lukra lehet futni?

Ha nem akkor lehet (kell továbbmenni) a futómű felé, első körben a csapágyat kéne ellenőrizni, és a "ropogás" miatt sokall inkább gyanakodnék a féltengely csuklóra.

Ha ez sem vezet eredményre jöhet kitámasztó - lengőkar bár ezek nem adnak ropogó hangot.

2019. okt. 1. 19:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/32 anonim ***** válasza:

Jut eszembe még valami, a felni megfelelő méretű? Nem lehet hogy nem rá passzol a felni és a belseje beleér a kerékbe?


Előző voltam.

2019. okt. 1. 19:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/32 anonim ***** válasza:
Megint előző voltam, tehát a felni nem megfelelő méretű, és a belseje beleér a féknyeregbe. Ezt akartam kommunikálni az előbb.
2019. okt. 1. 19:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/32 A kérdező kommentje:

A felni a gyári Honda alufelni.

Csavar, kavics, stb. nincs a kerékben.


A hang leírása nem biztos hogy pontos részemről, mert nekem ez kattogás, másnak ropogás, viszont még annyit tennék hozzá, hogy amikor állok meg 0-1km/h között amikor már elég kicsi a kerék fordulat, annyira lassan hagyja el a zajos tartományt, hogy már már inkább ilyen fémes surlódó hang.


Féltengely csuklót kitekert kormánnyal való hirtelen elindulásnál is hallanám, nem?

Csapágyat nem tudom, de annak is kéne hallattszania más körülmények között?!


Elég sok mindent kipróbáltam, hátha másra is sikerül előidézni a hangot, egyértelműsítve a hibát. Hátha meg tudom könnyíteni a helyzetemet mielőtt egy utánfutónyi alkatrészt rámtukmálnak még, de csak az enyhe fékezésre csinálja ezt.

Nagy sebességen is stabil az autó (180 ig próbáltam)


Szóval nem tudom, de eddig legalább nem vagyok egyedül ezzel, nem mintha vígasztalna..

2019. okt. 1. 23:46
 8/32 anonim ***** válasza:

Féltengely csuklót kitekert kormánnyal való hirtelen elindulásnál is hallanám, nem?


Csapágyat nem tudom, de annak is kéne hallattszania más körülmények között?!


Elsőre igen a válasz, a csapágy pedig elsőre inkább magas fordulaton kezded el hallani.


Egyszer hasonlóan jártam egy Renault Clioval, nem is jöttem rá arra hogy mi a gond egészen addig amíg nem kívülről figyeltem a kereket amíg más ment vele.


Bentről, meg megemelve a kereket rángatva soha nem tűnt volna fel hogy a menesztő annyira el volt kopva pár helyen hogy megforgott a kerékagyban. Ez még egy próbát megérhet megnézni.

2019. okt. 2. 17:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/32 A kérdező kommentje:

Akkor jól gondoltam a csapágyat is, 180-ig próbáltam, de nem hallottam semmit.


Amit Te mondasz, az satuféknél vagy nagy gázzal való indulásnál jobban kéne jelentkezni, viszont egyiknél sincs hangja.

2019. okt. 2. 21:23
 10/32 anonim ***** válasza:
Sajnos így látatlanban kifogytam az ötletekből, nem nagyon jut eszembe más ami okozhatna hasonló jelenséget. Ha mégis támad ötletem még beírom, ha pedig megoldásra találsz Te is írd már be mi volt az.
2019. okt. 2. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!