Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Enyhe fékezéskor kattog-ropog...

Enyhe fékezéskor kattog-ropog a jobb első fék. Mitől lehet, volt e már valakinek ilyen tapasztalata? (Olvasd végig)

Figyelt kérdés

Sziasztok?!


Adott egy 2008-as 1,4 Dsi ufó Civic. Enyhe fékezéskor kattogó-ropogó hangot ad a jobb első fék, de ha erősebben lépek rá nincs hangja. Ugyanakkor korán reggel mikor még be lehet párásodva és úgy indulok el vele nem csinálja egy darabig és esőben egyáltalán nem.

A tárcsában és a betétekben is pár ezer km van, viszont a betéteket a második szervízben ahol voltam kicserélték a rezgéscsillapító lemezekkel együtt újra. Miután ez sem jött be a tárcsát kióráztam, a legnagyobb átmérőn 0.05-ot ütött, tehát azt sem hiszem, hogy gondot jelentene.

Az első szervízről nem nagyon szeretnék beszélni, mert ott konkrétan úgy megszívtam, hogy eddig a két helyen 300,000Ft-ot hagytam ott (mindegyik hivatalos autószervíz...).

Egyébként vezetés közben semmit nem lehet érezni ebből és másra nem is jelentkezik, csak enyhe fékezésre, viszont kivülről elég hangosan lehet hallani, főleg kisebb sebességnél.

Nagyon idegesítő és elkeserítő, hogy már 2 helyen sem tudták megcsinálni, ezért próbálok neten segítséget kérni..



2019. okt. 1. 15:48
1 2 3 4
 21/32 A kérdező kommentje:

Nem láttam semmi rendelleneséget.

Viszont felmerült bennem egy újabb kérdés..

Alufelni deformálódásából eredő ütés nem lehet a jelenség okozója?

2019. okt. 13. 06:13
 22/32 veterán vas ***** válasza:
A #18 hsz. fotóján látható gumiharangon öles lyuk tátong. Ott a felverődő víz hibátlanul bejutott, és bizonyára elindult a korrodálás a gömbfej felülete és a fészke között. Ez pedig képes mindenféle ropogó hangot produkálni. Enyhe-laza fékezéskor elmozdul, és képes hangot adni, viszont erősebb /satu/ féknél az első mozdulatra befeszül, így ilyenkor nincs hang. Cseréld ki!
2019. okt. 13. 16:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/32 A kérdező kommentje:

Azt mindenképpen cseréltetem szerdán, főleg hogy fogalmam sincs mióta ilyen.


Viszont kipróbáltam a pótkereket a jobb első helyén, amivel nem volt hangja (ugyan akkora összetétel acélfelnin mint ami fent van, még nem volt használva) !!!


Sajnos viszont bebizonyosodott, hogy a bal oldalról is hallottam a hangot, belülről azt hittem ott is előlről, de külső szemlélővel kiderült, hogy hátulról jön.

Eddig a jobb elejével voltam elfoglalva, mivel ott hallottam először , illetve azt többen is meghallgatták.


Szóval a gömbfejcsere szerdán adott, a kérdés az hogy a deformálódott alufelni okozhatja e a leírt jelenséget?

Jó lenne tudni, mert ha igen akkor még szervíz előtt el akarom intézni a felniket, mielőtt a teljes futóművet kicserélik...

2019. okt. 13. 17:20
 24/32 A kérdező kommentje:

Vagy inkább pontosítom a kérdést, volt e már ilyen vagy hasonló tapasztalat akármilyen felnivel.

Az a baj már azt sem hiszem el amit én tapasztalok és már nagyon nincs kedvem szórni a pénzt az ablakon..

Holnap azért megnézetem ezeket a felniket..

2019. okt. 13. 17:26
 25/32 anonim ***** válasza:
Még annyit, hogy ha egy felni üt, akkor az minden körülmények között kalimpál, függetlenül a fékezéstől vagy gázadástól. Ezen nincs sok agyalni való, föl kell tenni a gépre, megpörgetni és látszik a hiba. Lehet, hogy elég súlyozni, lehet, hogy meg kell görgőzni, legrosszabb esetben kuka. Viszont a felni nem ad hangot.
2019. okt. 13. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/32 A kérdező kommentje:
Én sem a felnire gondoltam, hogy az adja a hangot, hanem az ütés hatására a fék vagy a futómű valamelyik része.
2019. okt. 13. 22:07
 27/32 anonim ***** válasza:

-Ha üt a felni, berázza a futóművet.

-Ha remeg a futómű, azon a ponton ahol nagyobb a kelleténél a hézag, ott elkezdenek verődni az alkatrészek....(hangot ad)

Vagyis, visszaértünk a korrodált/kikopott/lógós gömbfejhez. A kör bezárult, hibás alkatrészek cseréje következik. (új gömbfej, beállított futómű, jó állapotú felni)

2019. okt. 14. 09:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/32 A kérdező kommentje:

Felniknek nincs semmi baja, viszont akkor nem értem pótkerékkel a jobb elsőnek miért nem volt hangja.


Bal hátsó kerékből viszont kiszedtek egy csavart, most már legalább azt nem kell heti 0,4-el felfújni.


Említettem ezt a hangot is, a bal hátsóra azt mondták valószínűleg szilent, a jobb elsőre nem tudtak mit mondani.

Szóval várom a szerdát, meg lassan feliratok valami nyugtatót.

2019. okt. 14. 13:46
 29/32 anonim ***** válasza:
Mostmár nagyon kíváncsi leszek a végső megfejtésre.
2019. okt. 15. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/32 A kérdező kommentje:

Na bocsi, hogy csak most írok, jobb később mint soha. :)

Jobb első fékmunkahengert cserélték, bal hátsó csak tisztítva lett, bár én inkább újat raktam volna akkor már oda is.

Mindenesetre megszűnt a kattogás, úgyhogy végeredményben elégedett vagyok.


Viszont az elszomorító, hogy ez a harmadik helyen sikerült.

Azért azt elmondom, hogy az első helyre úgy vittem el, hogy nem néztem utána honnan jön a hang és ugyanerre a hibára váltó csere lett a vége új kuplungszettel.

Ráadásul megkérdeztem, hogy gyári váltóolajat tudnak e beszerezni, erre ők: "Persze, persze", de a számlán már a valós volt, 10w40 motorolajat raktak bele..

A második helyen csak tárcsákat cseréltek..

Szóval így összesen olyan 330000 volt a mutatvány.. Vicc

2019. okt. 21. 11:13
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!