Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy 200cc 14 lóerős kínai...

Blacmoneyhu kérdése:

Egy 200cc 14 lóerős kínai enduró után sok lenne a hornet 600?

Figyelt kérdés

2019. okt. 6. 21:17
 1/10 Mickbro ***** válasza:

Háát, ez tőled függ.

A két motort nem lehet összehasonlítani, a kínai után az egy állat.

De...van önmérséklet is a világon, meg tisztelet.

Ne akarj rögtön 200-al száguldozni!

Van nekem egy barátom, aki pannónia (kb.14 LE) után ült egy 50 LE-s kawasaki W650-re, és még mindig él.

Szóval rajtad múlik, ha fokozatosan tapasztalod meg a motor képességeit, meg a sajátodat, akkor akár egyből hayabusára is ülhetnél.

Sajnos, arra is van példa, h valaki simson után felült egy 250ETZ-re és egy kanyart nem bírt bevenni, korlátnak csapódott, meghalt.

2019. okt. 6. 21:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
Egy hornet sem egy erőgép, külömbseget megerezned de sztem hamar megszoknad.
2019. okt. 6. 21:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:
18 éves vagyok eleg jol erzem a motrot
2019. okt. 6. 23:42
 4/10 A kérdező kommentje:
Motort
2019. okt. 6. 23:42
 5/10 anonim ***** válasza:

18 évesen hogyan akarsz szabályosan 600-as Hornetre ülni és közlekedni? :) Max A2-es jogsid lehet, az meg legfeljebb 35 kW. Fojtani sem tudod a Hornetet, mert 70 kW felett van.


Valaki írta, hogy egyik ismerőse 14 LE után 50 LE-re ült. Viszont a Hornet nem 50 LE, hanem 100 körül van. Én 14 LE után váltottam 48 LE-re, utána 86-ra (88 Nm) és elégnek érzem mindenhez.


"18 éves vagyok eleg jol erzem a motort"


Ha ezt mondod először, az már rég rossz. Ott kezdődnek a gondok, amikor valaki elkezdi elbízni magát. Hacsak nem motorozol már 5 éves korod óta, akkor még elhinném.


A másik probléma, hogy átlagban 25 éves korodra éri el a végleges fejlettségét a prefrontális kérged. Azaz a helyzet felmérése, következmények mérlegelése, stb nem mindig megy még ilyen korban pontosan. Ha csak egy pillanatra is rosszul mérlegelsz emiatt valamit, miközben tekered a gázt, mert jó érzés, hopp máris sebességkorlát fölött vagy, kikanyarodott eléd egy autó és oszlopnak mentél.

Valahogy így:

[link]


A lényeg, hogy a motorozás önfegyelmet, gyakorlást, töretlen koncentrációt, odafigyelést és tiszteletet igényel, ha sokáig akar egészségben élni az ember.


Nem tudunk a kérdésedre pontosan válaszolni, mivel nem ismerünk téged és semmi infót nem adtál meg azon kívül, hogy 200 köbcentis enduro után váltanál a Hornetre. Van akinek sok és meghal, van akinek sok és túléli, van akinek nem sok és mégis meghal és van akinek nem sok és túl is éli.


Ne másoktól várd a választ, mert mi nem tudjuk, hogy mi a válasz. Az, hogy megkérdezed ezt idegenektől számomra azt jelenti, hogy még nem állsz készen. Amikor én hasonló motoros döntések elé voltam állítva, sose kérdeztem meg senki mástól, hanem magamtól. Pl. amikor barátnőmmel alig 2000 km tapasztalat után elmentem egy 2000 km-es túrára egy 125-ös motorral a Tátrán át, vagy amikor 48 LE-re váltottam, vagy amikor a többi túráimat terveztem, amikor 86 LE-re váltottam, amikor kazahsztánig nyúló túrát terveztem.. Sose merült fel bennem, hogy akárkitől megkérdezzem, mindig éreztem, hogy készenállok, max óvatosan megyek. Mindig magadtól kérdezd meg, hogy készen állsz-e, ne mástól. Más nem tudhatja, hacsak nem kísért végig a kezdetektől.


Illetve ajánlom, hogy minél gyakrabban menj el vezetéstechnikai tréningre, vagy ha endurod van, akkor minél gyakrabban menj vele terepre és gyakorolj amíg nem sikít az összes izmod az izomláztól. Ezek konkrétan életmentő reflexeket építhetnek beléd, az izommemóriádba.

2019. okt. 7. 09:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 dirtboy ***** válasza:

a súly inkább amit nagyon meg kell majd szokni illetve a nagy sebességről való fékezés.

nekem is 200ccm kínai mocim volt a te korodban,15lóval meg kb 80kilós tömeggel. aztán jó pár évvel később mikor jogsiztam A-ra egy 600as bandittal tanultam.

Már ott rájöttem hogy hoho ,hiába voltam virgonc a terepen a bandit ég és föld volt.

Nem a bandit ereje volt amit szokni kellett hanem a súlya /206kg/,hogy mindig egyensúlyban maradj mert ha megindul dőlni az nem olyan mint a kis kínai moci hogy megtartod mint egy biciklit.

illetve fékezni sem olyan egy nagy nehezebb motorral mint egy kis könnyű géppel.

a hornet menetkész tömege is 200kg,szóval lehetőleg ha megveszed akkor próbáld meg ésszel használni,megtanulni hogy is kell vele megállni,hogy kell ellenkormányzással kanyarodni,helyezkedni a motoron és a karbantartására nagyon ügyelni.

2019. okt. 7. 15:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:
Hozzátenném hogy nem magyaroeszágon élek ezért igenis hajthatom 18 tól...
2019. okt. 8. 21:25
 8/10 A kérdező kommentje:
Magyarországban
2019. okt. 8. 21:26
 9/10 Mickbro ***** válasza:

Visszagondolva fiatal koromra, mikor 22 voltam, egy állat voltam, többször kerültem olyan helyzetbe, aminek nem voltam az ura. Szerencsésen túléltem a 20as éveimet.

Az igazi motorost 20 évesen elkapja a gépszíj, és nem hagyja, h lehagyja egy fekete BMW.

2019. okt. 8. 22:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

Akkor ezek szerint EU-n kívül laksz, nem?


De ja, amit az utolsó írt, az is igaz. 25 vagyok, már 4 éve igen aktivan motorozok, de még mindig néha (nagyon ritkán) belemegyek fölösleges helyzetekbe. Viszont ismerem már a motorom meg saját korlátaim. Egy kezdőről ez nem mondható el. Belemehet helyzetbe, főleg tizenévesen, amiből nem tud kijönni.

2019. okt. 8. 23:49
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!