Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Adott egy simson s51 enduro...

Adott egy simson s51 enduro 1989-ből. Egy előző kérdésemben felvetett probléma megoldódott (nem volt kompresszió, kicsúszott a csapszeg és eltörött a gyűrű) de ahogy ez megoldódott előjött egy másik. Mit lehet ezzel tenni?

Figyelt kérdés
A tünetei a következők: a motor hidegen melegen pöccre indul alapjáraton szépen megy de olyan fél gázállástól fölfelé nem akar pörögni csak fuldokol illetve a járás közben levettem a levegőszűrőtöl a gumi összekötőt, ott köpte ki a benzint. Elsősorban a gyújtásra gyanakodtunk mivel Új lendkerék van rajta, de ezt szerintem ki lehet zárni. Másodsorban valamire a karburátor környékén. Ezért levettük, kipucoltuk, vissza, de ugyanezeket a tüneteket produkálja.

2019. nov. 10. 10:21
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:
Na, szóval ha így se jó akkor próbáld megmég egy kicsit feljebb állítani, ezzel nem veszíthetsz semmit, ha nem jó akkor is vissze tudod rakni a helyére ( középre)
2019. nov. 10. 11:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 anonim ***** válasza:

A gyáriságtól függetlenül lehet, hogy nem jó az úszószint... 😶

Meg ahogy írták a tűszelepre is érdemes ránézni.

2019. nov. 10. 11:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 A kérdező kommentje:
igen én is valami hasonlóra gondoltam. a délután folyamán megnézem hogy a leírt módszerrel mit produkál és majd jelentkezem mik a fejlemények
2019. nov. 10. 12:22
 14/19 anonim ***** válasza:

Elég sok oka lehet, de az biztos hogy valamiért tökéletlen az égés.

Nézzük a karburátort. Lehet hogy több benzint kap, mint amit el tud égetni. Ahogy írod a fúvókák jók, úgyhogy a súbertű lejjebb engedésével tudod csökkenteni a bejutó benzin mennyiségét. A gázbovden végén levő dugattyúbol ki veszed a tűt, és a zégergyűrűt egyel feljebb rakod. Vagy ketővel, most haggyuk a gyári beállításokat, ez nem egy zsír új gyári karburátor. Ez totózós, üzem közben derül ki, hogy jó lett-e.

Tökéletlen égés a túl sok, vagy túl kevés levegő miatt is lehet. Érdemes a légszürő betétet kitisztítani, szükség esetén cserélni. A légszürő házat is takarítsd ki, és nézd meg a csatlakozást a karburátornál, hogy nem-e tud farslevegőt szívni. A levegőcsavart hajtsd be ütközésig, és utána vissza 1,5 menetet (előző rosszul írta, a 2,5 az sok lesz). Hatos csavar, ennek a menetemelkedése 1 mm, egy kör 1 menet, tehát 1,5 kört vissza. Ez egy alap beállítás, a motornak így el kell indulnia. Ettől lehet/szabad eltérni, de finomhangolás csak üzem meleg motornál!

Többen írták, hogy a gyújtásnak ehhez nincs köze, valóban a leírtak alapján a gyújtás beállítás jó lehet, de ez nem jelenti azt, hogy a szikra is jó. A tökéletes égéhez tökéletes szikra is kell. A gyertyának aranybarnának, és száraznak kell lennie. Ha nem megfelelő a hézag, nem lesz elég nagy a szikra a robbantáshoz, nem tudja rendesen begyújtani a benzint, és mivel itt minden elég gyorsan történik, a benzin egy része úgy távozik a hengerből, hogy nem tudott elégni. Érdemes lehet gyertyát cserélni (függetlenül attól,hogy hány km. van az előzőben), esetleg gyertyapipa, és gyujtókábel.

A leítakból nem kell egyszerre mindent megcsinálni, ezek csak a lehetőségek.

Próbáld lépéseként, kezd azzal amire Te gyanakszol.

Látatlanban ennyit tudok segíteni.

2019. nov. 10. 12:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 anonim ***** válasza:
#14 vagyok. Azt még elfelejtettem, hogy nem mindegy a keverékhez használt olaj sem. Az AROL 2T és társai felejtősek, azok el sem tudnak égni rendesen, csak lerakódást okoznak.
2019. nov. 10. 13:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 anonim ***** válasza:

Az "előző" vagyok

2,5 a gyári adat! 1,5-el garantálom nem lesz jó!

2019. nov. 10. 13:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 anonim ***** válasza:

T.: "előző"!

Bizonyára figyelmesen elolvastad a válaszomat.

De valószínűleg elkerülte a figyelmedet, hogy azt ítam, hogy haggyuk a gyári beállításokat, ez nem egy zsír új gyári karburátor.

Ezenkívül, én nem azt írtam, hogy ez gyári beállítás, hanem azt, hogy ez egy alap beállítás, amivel a motornak indulni kell, ettől lehet/szabad eltérni.

De ha már segíteni nem tudsz (Tőled idézek: "Aztán szerntem jó lesz"), akkor miért kötekedsz azzal aki segíteni szeretne?

Szerintem olvasd el mégegyszer a választ, és próbáld meg értelmezni.

2019. nov. 10. 14:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 anonim ***** válasza:

Ja "előző"! Ne csak egy (neked nem tetsző) részletet ragadj ki a valaszokból!

Ha van okos ötleted, szerintem a kérdező szívesen fogadja.

2019. nov. 10. 15:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 A kérdező kommentje:
Először is köszönöm az ötleteket! De, A súbertű állítás nem jött be, végigpróbálgattam az összes rovátkában de az összesnél ezt csinálta. Eddig a karburátor és a levegőszűrő közötti gumicsövet nem fogta semmi, csak volt. Most tettem rá egy bilincset. Így sem változott semmi. Próbáltam cserélgetni a gyertyákat is viszont csak régebbi láncfűrész gyertyákat találtam itthon, de az eredmény ugyanaz volt. az alapjárati levegőcsavart is próbáltam állítani, kipróbáltam a 1,5-2-2,5 kicsavarással de igazából én úgy állítottam be hogy épp ne fulladjon le. nos mondanom se kell hogy így is ugyanaz lett a végeredmény... Szoval már végképp nem tudom mitévő legyek
2019. nov. 10. 16:37
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!