Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mit gondoltok róla, hogy...

Mit gondoltok róla, hogy jövőre több etanol lesz a benzinbe keverve?

Figyelt kérdés

Én nem igazán örülök neki, mert alapból nem valami jó minőségű a benzin, még rontanak rajta... Olcsóbb meg biztos nem lesz ettől. Mert ha még literenként 100 forintal olcsóbb lenne akkor jól van. De így hogy csak így meg áltoztatják ez így nem valami jó. Elvileg az etanol nem tesz jót a gumi alkatrészeknek, kisebb lesz a motor teljesítménye tőle, és többet is fog fogyasztani. Csak hátránya van ennek a felhasználókra nézve. Így is elvileg az etanol miatt romlik meg a benzin 3 hónap alatt, így akkor méghamarabb tönkremegy majd?


Itt a faluban 3 kút van, simsonba tankoltam egyszer az egyiken amit nem túl sokan dicsérnek, teletankoltam ott a simsont, elmentem 1 kmt. Amint kifogyott a régi benzin a karburátorból onnantól kezdve csak szívatóval együtt volt hajlandó menni a motor, folyamatosan rajta kellett lennie a szívatónak hidegen melegen, ameddig ki nem fogyott a tank benzin, utána tankoltam a másik kúton, azóta is jó a motor, szívató nélkül megy már. Szóval elég nagy különbségek vannak, egykk ismerősöm beleszagult a tankba mikor a rossz benzin volt benne, szerinte több etanol volt nyomva a benzinhez a szokásosnál, azért nem működött a simson rendesen. Autóba azon a kúton véletlen se tankolok.


2019. nov. 26. 20:02
 1/9 anonim ***** válasza:

Itt elég szépen összeszedték, amit az E10-ről tudni érdemes. Röviden: csak hátránya van, a régebbi autókra kifejezetten veszélyes, de az újaknak sem tesz jót, tehát be ne töltsd a tankba...

[link]

2019. nov. 26. 20:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
Azoszt egy ismerős aki szagról megmondja a benzin összetételét xD
2019. nov. 26. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
24%

Örülök neki, az etanol növeli az oktánszámot.

Annak idején az E85 oktánszáma 105 volt, kár hogy ellehetetlenítették. Majdem 60 000 km-t mentem tisztán E85-el, visszasírom. Jobban ment az autó, tisztább volt az olaj. Minuszokban sem voltak indítási nehézségek.

Az meg mese, hogy megeszi a tömítéseket. Nem eszi meg, ami megeszi, az a metanol.

2019. nov. 26. 21:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
49%

Az megvan, hogy egy átlagos normális autó nem tudja kihasználni a nagyobb oktánszámú üzemanyagot, mert sima 95-re van beállítva minden és a motorvezérlő nem tudja úgy módosítani a paramétereket hogy a magasabb oktánszámnak értelme legyen?


Ellenben a bioetanolnak harminc százalékkal kisebb a fűtőértéke, mint a benzinnek, ezért azonos teljesítmény eléréséhez több kell belőle. Minél nagyobb arányban keverik a benzinbe, annál nagyobb a fogyasztás.


Ráadásul igazolt tény, hogy tönkreteszi a tömítéseket, sőt a fémet is megmarja. A régi autókban előbb, az újabbakban később, de csak idő kérdése. Nem való motorba ez a biohulladék.

2019. nov. 26. 21:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 Nyakasparasztgazda ***** válasza:

Mindegy mit gondolunk

Ez van és kész... Meg tudjuk változtatni? Nem

2019. nov. 27. 06:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
én már egy ideje 100-as benyát tankolok, abban nincs takony. kb amennyivel drágább, annyival kevesebbet eszik belőle a kocsi, a hangja is jobb.
2019. nov. 27. 09:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

#4

"Ráadásul igazolt tény, hogy tönkreteszi a tömítéseket, sőt a fémet is megmarja. A régi autókban előbb, az újabbakban később, de csak idő kérdése. Nem való motorba ez a biohulladék."

Nem igazolt tény, hanem a te hülye véleményed.

Az egyik átalakító fejlesztője elrakott etanolba egy pár tömítést, injektorbelsőt egy évre, egy év ázás alatt semmi baja sem lett. A fémet sem marja meg, nem savas, a fémek szempontjából az alkohol közömbös. Mutass nekem alkoholtól megmart aluminiumot, nem fog sikerülni.


Az is egy műszaki analfabéták által szajkózott tévedés, hogy nem számít az oktánszám.:

"Az megvan, hogy egy átlagos normális autó nem tudja kihasználni a nagyobb oktánszámú üzemanyagot, mert sima 95-re van beállítva minden és a motorvezérlő nem tudja úgy módosítani a paramétereket hogy a magasabb oktánszámnak értelme legyen?"

Számít. Az megvan, hohy már egy 17 éves Suzuki is kopogási határra állítja az előgyújtást, ha nagyobb az oktánszám, nagyobb az előgyújtás. Diagnosztikával simán látszik, hogy benzinnél ennyi, E85-el meg annyi fok. Pontos értékekre már nem emlékszem.

Ezek a tények, nem azért írtam, hogy meggyőzzelek, mert kb letojom ha hülye maradsz, és a további röfögésed sem izgat, csak a tények kedvéért, ne csak egy elfogult és ostoba vélemény jelenjen meg a fórumban.

Megismétlem: 60 000 kmét jártam E85-el, semminek semmi baja nem lett több év használat során. Ennyi.

2019. nov. 27. 12:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:

Én már többször próbáltam a 95-100 as benzin különbséget autóban is motorban is, semmi különbség nem volt. Sem teljesítményben sem fogyasztásban, sem motorhangban. Mindenféle neves kútnak próbáltam már mind a két fajtáját. Nulla a különbség, csak éppen 50 forintal drágább literje.

Majd meglátjuk milyen lesz ez az új fajta, ha szar lesz, akkor lehet át kell állni majd a 100 as benzinre. Majd kiderül. De ha marad olyan mint a mostani akkor nincs nagy baj.

2019. nov. 28. 09:15
 9/9 anonim ***** válasza:

#7

Tényleg ne próbálj meggyőzni, mert láthatóan kevés vagy hozzá. Mint abban a kupacban a vitamin. Anélkül, hogy a szintedre alacsonyodnék, maradjunk abban hogy láttam eleget én is, nem elméletben, hanem gyakorlatban. Azt pedig hogy az E10 kifejezetten problémás és kockázatos, azt nem (csak) fórumokon lehet olvasni. Hogy a régebbi autókat hazavágja az nem kérdés (ezért készítik a listákat maguk az autógyárak az elvileg kompatibilis modellekről). Legfeljebb annyiról lehet vitatkozni hogy az újabb motorokat mennyi idő alatt fekteti ki annyira, hogy az már felismerhető legyen.

Ha neked bevált használd egészséggel, nekem eszembe sincs ilyen szemetet tankolni. Maradnak a prémium benzinek, amikben etanol helyett ETBE van.

2019. nov. 28. 15:24
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!