Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy Civic valóban szereti a...

Egy Civic valóban szereti a szokatlanul magas fordulatszámokat?

Figyelt kérdés

Mióta nálam van az autó, már ketten kérdeztek a váltásról, első saját autóm előtte Suzukin tanultam, illetve egy Opelt vezetgettem, azoknál a sebességre és a motorhangra figyeltem mindig.

Viszont az egyik márkaszervizes mondta hogy nyugodtan pörgethetőek 7 ezer fölé is, főleg hogy 1.8as.

Anno az 1.6os Opel már sírt a 4.-ért ha 3-asban mentem vele mondjuk 60at.


Meghatározott fokozatokra érvényes ez a 7 ezres érték, vagy akár másodikban de inkább harmadikban érdemes ennyire kihúzatni?


2019. nov. 27. 23:55
 1/9 anonim ***** válasza:
100%
Ha nem sietsz, semmi értelme 7 ezerig pörgetni. Csak sokat fog fogyasztani.
2019. nov. 28. 00:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%

Ha én lennék márka szervizes, azt mondtam volna hogy pörgesd 10ezer fölé. Akkor lenne munkám bőven.

Egyébként lehet érezni, hallani hogy mi a jó egy motornak.

2019. nov. 28. 06:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%
2019. nov. 28. 07:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 Tomcatters. ***** válasza:
100%
Igen alapból pörgős motorok. Nekem is van egy 2 literes 7g accord , sokat járt 7000 felett. Semmi baja, csak egyre kell figyelni, h üzemmeleg legyen a motorolaj, nem a víz !!! Víz kb bemelegszik pár km alatt, de akkor az olaj mikor a víz eléri a kb 90 fokot, még úgy 50-60fokos lehet.... Átlagban úgy 20km kell az olajnak, utánna közlekedhetsz nyélgázon, akkor sem lesz baja 🙂 Nekem 178 ezer km van benne cserétől cseréig(ami 12 hó vagy 10 ezer km amelyik elobb összejön) 0 olajfogyasztás! Ja igen ha sokat porgeted 7000 kornyékére az évenkénti v 10 ezres oajciklust ne lépd át, mert igy amugyis jobban használódik az olaj !!!
2019. nov. 28. 11:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Mindegyik motort nyugodtan el lehet pörgetni tiltásig (semmi köze hozzá, hogy Honda-e vagy nem), nem szabadna hogy baja legyen tőle, még tartósan sem. Persze itt jön a DE:

1. Semmi értelme így járni.

2. Hangos.

3. Sokat fogyaszt.

4. ELVILEG nem lesz baja tőle. Egy 15-20 éves autóval - ami ki tudja hogy volt karbantartva, volt-e olaj cserélve benne egyáltalán normális időközönként, no meg valószínűleg úgyis van valamilyen rejtett hibája - azért nem játszanám ezt rendszeresen.


"Meghatározott fokozatokra érvényes ez a 7 ezres érték, vagy akár másodikban de inkább harmadikban érdemes ennyire kihúzatni?"


Sehol a büdös életbe nem "érdemes" eddig pörgetni, pláne hogy valószínűleg itt már túl is van a teljesítménymaximumán. Az meg aztán a motornak tök mindegy, hogy éppen hányasban van.

2019. nov. 28. 11:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 Wadmalac ***** válasza:

A fordulatszámmérőn a piros tartomány nem viccből van bejelölve.

Az instant motorhaláltól a tiltás véd a fordulatszám felső határával, de a piros tartomány már az élettartam-csökkenés figyelmeztetése.

Szóval nem köpi ki a lelkét a kocsi, ha néha beleszaladsz, de sokszor oda pörgetni jó út a roncstelep felé.


Maga a "legál" tartományban pörgetés nem motorgyilkos, sőt, kevesebbet árt, mint alacsony fordulaton taposni ki a nyomatékot, attól tud szépen oválra kopni a hengerfurat.


A Vtec, VVTI stb. motorknál van egy "gazdaságos", meg egy "sportos" fordulattartomány, a kettő közti átmenetnél vált a szelepvezérlés módot.

Mindkettőnek megvan a helye, amikor érdemes használni.

Ha bárki azt mondja, csak ebben, vagy abban a tartományban érdemes, neadjisten illik, szabad használni, az biztos, hogy téved.


Minden autónak más a nyomaték- és teljesítmény-görbéje, más a váltó és difi-áttételezése, mindnél más fordulatszámok tartozhatnak egy spórolós, egy sportos vezetéshez. Ezt ki kell tapasztalni, mondhatom, hogy a használat közben rá kell érezni.


Volt egy 3.0 V6 Renaultom, most van egy 1.3 Suzukim.

A véhattal ötödikben gyorsíthattam ki finoman ott, ahol a szuszkánál a harmadikba visszapakolva történik csak valami.


A hondád valahol a kettő közt lehet, de négyhengeresként inkább a szuszkához közeli. Szóval némi pörgetés kell a kicsikének.

A 7000 túlzás normál használathoz, de ha valamiért nagyon ki kell gyorsítani, nyugodtan el lehet odáig pörgetni, így a felváltásoknál mindig 4000 fölé, tehát a magasabb szelepvezérlésbe fogsz felváltani és megmarad a nyomaték.


A limuzinsofőrös finom autózáshoz viszont a komplett felváltáshoz megmaradhatsz 2000-4000 közt kapcsolgatva, persze ugyanolyan finom gázpedál-nyomkodással. A forgalom fele valószínűleg le fog gyorsulni, de a fogyasztásod tárcabarát lesz.

2019. nov. 28. 13:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat :)
2019. nov. 28. 15:18
 8/9 anonim ***** válasza:

Persze az a legjobb a motornak ha 8ezres fordulaton 1-esben mész végig a kisutcákon,és természetesen hideg motorral mert úgy kopik a legkevésbé!Olajat sem kell cserélni csak ha már nagyon halkan szól a hifi!Ha meg furcsa zajt hallasz állj félre nyisd fel a motorháztetőt és agyjál egy pár jó nagy pofont a forró motornak,hogy tudja ki a főnök!

Amúgy aki ezt mondta neked jobbat tenne az emberiségnek ha inkább elmenne valahova sepregetni!

2019. nov. 28. 17:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

Itt az 1.8-as civic nyomaték- és teljesítménygörbéje: [link]

Ahogy nézem a csúcsteljesítménye 6500-nál van, 7000 az már a leszabályzási fordulatszám. Ráadásul 6800-nál elkezd meredeken beszakadni a nyomaték- és teljesítménygörbe. Szóval nemcsak hogy nincs értelme, hanem konkrétan NEM LEHET 7 ezer fölé pörgetni.

2019. nov. 29. 20:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!