Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Opel Astra F; az alábbiak...

Opel Astra F; az alábbiak alapján mi lehet a baja?

Figyelt kérdés

Sziasztok!

1992-es Astra F-ről van szó, C14NZ motorral.


(Megjegyzés: az is segítene, ha valami fórumot/oldalt tud ajánlani valaki, ahol talán többen értenek hozzá.)


A tünetek:

-Alapjáraton enyhe ingadozás, ha nagy fogyasztó is megy (távolsági fényszóró + hátsó ablak fűtése), akkor erősebb ingadozás, szabályos periódusidővel

-Korábban volt, hogy be sem indult hidegben, most garázsban áll, így be lehet indítani

-Leállítás után feltűnt, hogy gőzöl (füstöl?) valami a motortérben


Pár éve van csak nálunk, ezalatt mindig is megvolt az első pontban leírt szeszélye, azzal kiegészítve, hogy menet közben sem volt néha ereje, "köhögött". Máskor meg tökéletesen ment. Lehet, hogy csak véletlen egybeesés, de néha az oldotta meg a beindíthatatlanságot, hogy ki lett törölve a gyújtáselosztó-fedél belseje.


Jópár szerelőnél megfordult már, és a következő dolgok lettek fokozatosan kicserélve (nem feltétlenül, de nagyjából ebben a sorrendben):

gyújtótrafó, gyújtáselektronika, gyújtókábelek, gyújtáselosztó-fedél, gyújtáselosztó rotorja, üzemanyagszivattyú, üzemanyagszűrő, és nemrég próbaképpen a gyertyák is, bár ez utóbbiak nem újak voltak, csak tesztcélú volt a csere.



Ezek után nekiálltam én, és eddig a következőkre jutottam:


-Megnéztem a gyújtáselosztó-fedélben lévő hall-szenzor kimeneti jelét oszcilloszkóppal, szép négyszögjel volt, szerintem az jó.


-A MAP-szenzor jelét nem mértem meg, de amikor járás közben lehúztam róla a vezetéket, leesett a fordulat egy pillanatra, visszadugva pedig lefulladt, és közben be is került a 34-es hibakód (MAP szenzor feszültség alacsony - ilyesmi, ha jól emlékszem). Persze attól, hogy volt reakció a hiányára, még nem biztos, hogy ez jó, de feltételeztem, hogy az.


-A motor hőmérsékletérzékelő NTC ellenállása megfelelő volt (hidegen, és rövid járás után is megmértem).


-Az ingadozó alapjárat miatt kivettem az alapjárati léptetőmotort, és bár nem volt különösen koszos, megtisztítottam. Ettől nem változott semmi. Ezután feltűnt, hogy ha diagnosztikai módban (összezárva a megfelelő két érintkező a csatlakozóban) van gyújtáson, akkor ki-be tologatja a "rúdját". Itt elkövettem azt a hibát, hogy ki volt szerelve, miközben tologatta, és kinyújtva maradt, így nem tudtam visszaszerelni, mert nem fért be. Erre így kinyújtva visszadugtam a vezetékét (közben gyújtáson maradt), erre teljesen kitolta, elszállt az egész a rugóval és a lelkesedésemmel együtt. Szerencsére mindent megtaláltam, és a rúd szára menetesnek tűnt, hát megpróbáltam betekerni. Addig ment is, amíg el nem érte a hornyot. Onnan viszont megpróbáltam belenyomni (csak finoman), ami meglepő módon sikerült is. Na ez elég gyanús volt, de után működni látszott, visszatettem, és bár jobb nem lett ettől, rosszabb sem. Ha a helyén van, és diag. módban gyújtás van, akkor hallom, hogy a végállás körül kerregő/karistoló hangja van, de ez a kaland előtt is ilyen volt. Most akkor már akkor rossz volt?


-Megpróbáltam ellenőrizni/beállítani a gyújtást, ehhez csináltam egy házibarkács stroboszkópot, összezártam a diagnosztikai érintkezőket, beindítottam, beállítottam a gyújtáselosztót, hogy a jelek szemben legyenek. Namost ezzel két gond volt. Egyrészt ehhez teljesen el kellett forgatnom az egyik - az előgyújtással ellentétes - irányba, másrészt leállítás, diag. vezeték kihúzása után alig indult be, és hamarosan le is fulladt. A jelet szemből a bal oldali henger gyújtásáról vettem. (Majd ha sikerül szereznem valahonnan, még lehet, hogy egy rendes stroboszkóppal is megnézem majd.)



Köszönöm, hogy elolvastad, bármilyen részötletnek, javaslatnak örülnék!



#Opel Astra F #alapjárat #C14NZ #gyújtásidőpont
2020. jan. 3. 17:28
 1/1 Nyakasparasztgazda ***** válasza:

Ennyi mérés és küzdelem.... Nincs szívem idióta hozzászóláshoz...

Sajnálom hogy szivato van... :(

2020. jan. 3. 19:48
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!