Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hamarosan megveszem saját...

Hamarosan megveszem saját első autómat. Milyen tanácsokkal látnátok el, magának az autó karbantartásával kapcsolatban?

Figyelt kérdés

Minimális mértékben értek az autókhoz. Viszont van jogsim már 7 éve, csak most került rá sor hogy autót veszek. Nem akarom széthajtani, sem az agyamat játszani vele, csak hogy vigyen el ahova akarom, ezért cserébe vigyáznak rá. Egy kombit tervezek venni.

Amire kíváncsi lennék: mire kell odafigyelni egy autó tartása során, mit kell feltétlen beszereznem hozzá, és egyéb hasonló tanácsok.


2020. aug. 13. 01:33
 1/7 A kérdező kommentje:
Használtautó lesz. Úgy 8-10 éves.
2020. aug. 13. 01:33
 2/7 anonim ***** válasza:
Rongy, kefe letisztítani az autóról a koszt, port, madárszart stb. Mindenféle folyadékból egy kevés, h után tudd tölteni ha kell:motorolaj, fagyálló, ablakmosó. Kerékcseréhez szerszámok, emelő, kerékkulcs. Ezeket egyszer próbáld is el hogy kell, hogy tudjad. Esetleg vontatókötél, bikakábel. Guminyomást néha nézesd meg benzinkúton. Olajat 10-15 ezer km-enként kell cserélni,vele együtt légszűrőt. Fékbetétet általában jelzi ha cserélni kell. Üzemanyagszűrő 50-60 ezer km-enként. Ha valami gáz van, azt úgyis kiírja a műszerfalon.
2020. aug. 13. 01:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
Továbbá az átlag hasraütésszerű csereperiódusok szerint az autó gépkönyvében található csereperiódusokat célszerű betartani.
2020. aug. 13. 06:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
Olajcsere, vezérlés, fék, biztosítás. Minden legyen felírva, hogy ne felejtsd el.
2020. aug. 13. 06:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

@3: azért ez nem egészen jó tanács.

A modern autóknál hajlamosak sok esetben olyan csereperiódusokat megadni, ami egyszerűen nem jó a motornak. 1.6 THP, valaki?


Megvételkor amire figyelj:


Bármit is veszel, nagyon alaposan nézz utána a típushibáknak, jellemző problémáknak, és hiába néz ki jól egy kiszemelt autó, óvakodj attól, hogy szerelemből veszel autót. Mindenképp próbálj ki, nézz meg nem egyet, hanem többet az adott típusból, és utána dönts.

A kiszemelt típusban elérhető motorokra is alaposan keress rá, melyiket érdemes venni, melyiknek vannak konstrukciós hibái, stb.

Mindenképp figyelj a rozsdára, nézzetek alá az autónak. Olyan embert is vigyél magaddal, aki látott már lakatosmunkát, és konyít a témához - egy kókány módon lakatolt, vagy szimplán a rozsdára alvázvédővel lefújt autót nem szúr ki minden laikus, simán elkönyvelik rozsdamentesnek, aztán jön a meglepi, amikor már a tied. A jó lakatosmunkánál pedig nem nagyon van drágább munka egy autón.


Fenntartás:


Ha hosszú távra tervezel egy autóval, akkor bizony a gyári csereperiódusokat érdemes kicsit megrövidíteni.

Motorolajat érdemes 10-12 ezer km megtétele után cserélni, akkor is, ha a gyáriak 30 ezret mondanak. Akkor lesz tartósan jó, ez nagyon fontos.

Motorolajból pedig mindig olyat kapjon az autó, ami elő van írva számára, nem mindegy. A gépkönyvében benne kell lennie, vagy szerelőt kérdezz meg, aki ért az adott típushoz.


Vezérléscserére is figyelj, bizonyos motoroknál akár 50 ezer km után cserélni kell, másoknál tovább bírja, lényeg, hogy legyen felírva, hogy mikor lett cserélve, és ne halogasd, ha ideje a cserének. Ugyanez igaz az olajcserére.


Ha az autónál bármi furcsa viselkedést tapasztalsz, ne várd meg, ameddig nagyobb lesz a baj. Megelőzőleg kell szervizelni, nem akkor, amikor már a tréler visz, abból lesznek az igazi szívások. Éppen ezért olyan autót nézz, aminek nem csak a vételárára van pénzed, hanem a fenntartására is bőven jut.


A rozsdára visszatérve: ha kifogsz egy rozsdamentes modellt, viszont tudod, hogy egyébként a típus hajlamos rozsdásodni (pl. Mazda bármelyik modellje), akkor megvétel után az első szervizzel együtt egy profi alváz- és üregvédelmet is adj neki. Nem lehet eléggé hangsúlyozni: a karosszériamunka nagyon drága, nincs elég szakember, aki jó, az annyit kér, amennyit nem szégyell, és 10 éves autónál már bizony aktuális ez a kérdés.

2020. aug. 13. 08:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

#5: Aki megveszi az 1.6 THP-t az meg is érdemli.

De ettől függetlenül igen, esetenként hajlamosak túl hosszú olajcsereperiódust megadni. Ami valójában 200.000 km-ig nem is igazán probléma, akkor meg már 2./3. tulajnál van az autó és ellenőrizhetetlen.

2020. aug. 13. 10:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Én annyit mondok hogy alapvető szerszámos készleted legyen mert biztosan egyszer szükséged lesz rá. elég ha egy bilincs kilazul és folyni fog a hűtőfolyadék vagy akármi. Kerékkulcs legyen ne az ami gyárilag van hozzá, már ha lesz mert azok ipari hulladékok. Pót kerék legyen az első ami legyen rendben, ne mankó kerék legyen mert az semmire sem jó, hanem rendes lemezfelnire szerelt 4 évszakos gumi 2,3 Bar légnyomással amit 3-4 havonta ellenőrzöl, defektet bármikor kaphatsz és jó ha van egy teljesen jó állapotú kerék kéznél. A kerékcserét egyszer próbáld ki hogy biztosan megtudd csinálni. Izzókészlet legyen, manapság már nem kötelező de egy 10 éves autónál még te is kitudod cserélni, szükség esetén.

Ablaktörlő lapátokat is célszerű lecserélni amikor megvan az autó, mert kitudja mennyire vannak szétkopva amik karcolhatnak és akkor lehet szélvédőt cseréltetni. Egy vontatókötél legyen, normális kerékemelő amit lehet is használni. Az elsősegély dobozt ellenőrizd mert van lejárati dátuma és a műszakin is bukhat ha lejárt, ha rendőr igazoltat és kéri hogy mutasd be és le van járva akkor 30 ezer Ft helyszíni bírság is lehet. Ilyen apró dolgokon is el lehet csúszni.

Aztán ami még kelhet otthon legyen minden folyadékból tartalék amit szükség esetén pótolni tudj. Fékfolyadék ha az fogyni kezd akkor első a szerviz. Hűtőfolyadék legyen mert lehet pótolni kell, azt még most a nyáron ellenőriztesd kúton hogy mennyire fagyálló nehogy késő ősszel ha beüt az első fagy meglepetés érjen. Nekem van itthon ilyen mérő cucc még kínából rendeltem kb 3-4 ezer Ft körül volt. Idehaza sokkal drágább kb 10 ezer. Vannak olcsóak is de azok semmire sem jók.

Szélvédőmosó folyadékból legyen téli nyári mindkettőből 2 liter úgy is elfogod használni. Télre meg szerintem fogj be egy dobozt vagy egy festékes vödröt amit akarsz és van otthon, abba pakolj bele jégoldót, jégkaparót, néhány rongyot, kis seprűt esetleg egy vízálló takarót szélvédőre, egy ablaklehúzót, meg nem árt ha teszel be hóláncot. Ha olyan környéken laksz ahol nem igen sózzák, takarítják az utakat akkor legyen egy lapát és egy vödör homok ha elakadnál akkor tudd érdesíteni a felületet hogy elbírj indulni. Bika kábelt még javaslok hogy legyen az autóba, egy zseblámpát mindenféleképpen, na meg én szoktam csak télen egy másik akkumulátort a csomagtartóba tartani ha nem lenne kivel bikáztatni akkor mégis valahogy meglegyen oldva. Azt az akkut én 3 naponta ellenőrzöm hogy van-e benne feszkó, meg rátöltök. Az egy másik autómba van használva amit télen nem használok mert hobbi autó. Szerencsére egyszer sem kellett a saját autómat ezzel bikáznom, de a barátnőmét már igen és akkor próbáltuk ki erről bikázni de rögtön ment is töltőre hogy maxra fel legyen töltve másnapra ha szükség lenne rá. Mivel garázsunk még nincs így jó ha van itthon mivel bikázni.

2020. aug. 13. 16:18
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!