Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 2 hetes 540ah-ás autó aksi...

2 hetes 540ah-ás autó aksi csak 493ah-t produkált egy akku teszten mit tegyek?

Figyelt kérdés

2 hete vettem egy új 540ah-ás autó aksit (25000 Ft), amit puszta kíváncsiságból ma leteszteltettem ugyanannál a cégnél ahol vettem, egy Bosch BAT-131 típusú akku teszterrel, ami ki is nyomtatja a teszt eredményét, és meglepődtem, mert 540ah hidegindító képesség helyett csak 493ah-t mutatott a teszt.


Mit javasoltok mit tegyek? Mennyire van betonba vésve, hogy egy akku annyit hidegindító képességgel kell rendelkeznie amennyi rá van írva?



#akkumulátor #teszter #hidegindító képesség
2020. aug. 25. 20:15
 1/7 anonim ***** válasza:
100%

540 Ah? Van pár 400Ah-s munka akksink, de darabja 60kg-ot nyom.

Szerintem te 540A-ra gondoltál. Az a max áramerősseg amit le tud adni.

2020. aug. 25. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%

Úgy van, kizárt, hogy 540 ah legyen (legalábbis 25ezerért biztosan).

Nem tudom, mit indítasz vele, de valószz a fele is elég lenne hozzá ennek az indítóáramnak.

2020. aug. 25. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%

A műszer hitelesített? Megvan hozzá a hitelesített mérőlabor által kiállított hitelesítési jegyzőkönyv?

Megvan az a mérési eredmény, ami a polcrol levett állapotában mutatta az akku indítóáramát?

Ha nincs, akkor nincs min hőbörögni. Lehet az eltérés oka az is, hogy a gyártó más feszültségértékig engedi az akku kapocsfeszültségét lecsökkenni, mint a bolti műszer. 1-2 tized volt eltérés már 10 ampereket jelenthet.

Másrészt, hogy tudod bizonyítani, hogy az akku teljesen fel volt töltve, és 25°C hőmérsékletű volt?

Ha csak úgy odaálltál a kocsival a bolt elé, hogy mérjék le, akkor egyrészt biztos nem volt 100%-ra feltöltve, valahol 90 körül lehetett, és a motortérben, 20 centire a motortól tuti hogy nem 25 fokos volt. A hőmérséklet is nagyban befolyásolja az indítóáramot, sem a nagy meleget, sem a hideget nem szeretik.

2020. aug. 25. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:

Igen, valóban elírtam, 540A-es, 60ah-ás Varta Blue Dynamic aksiról van szó (D47-es).


Ma délben, napsütésben mértünk, az aksi feszültsége 13V volt 5 perccel a motor leállítása után.


Ha egy aksinak bizonyos hidegben produkálnia kell 540A-t, akkor melegben miért lenne képes kevesebbre? Hiszen az aksi hőmérséklete minél hidegebb a mínuszokban, annál kissebb a rajta mérhető feszültség is.


Szóval akkor a hozzáértők szerint ez a mért eredemény egy két hetes aksin ilyen körülmények között normális. Köszönöm a válaszokat!

2020. aug. 25. 22:17
 5/7 anonim ***** válasza:
Semmit ne tegyél. Ha jól működik, használd! Ne nézegesd, tesztelgesd, inkább örülj neki, ha ez az autóddal a legnagyobb gond! :) Ha az 540-ből már csak 200 körül tud, akkor kezdenék el aggódni.
2020. aug. 26. 07:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

Kérdező: van egy akkunakm optimális hőmérséklet, ez valahol 20-25°C körül van. Felette és alatta is a hőmérséklet növekedésével illetve csökkenésével az összes paramétere romlik. Csökken a leadható kapacitás, növekszik a belső ellenállás (ezt szokták átfordítani "indítóáram"-nak, mert az kézzelfoghatóbb egy felhasználónak, a belső ellenállás növekedésével ez csökken).

Ami egy akkura rá van írva, azt csak 100%-ig feltöltve, ideális laboratóriumi körülmények között tudja.

A kapacitást is. 60Ah, azt írod. Ebből joggal következtethetnéd ki azt, hogy ha a rádiód kicsit nagyobb hangerőn 12 ampert fogyaszt, 5 órán keresztül hallgathatsz zenét anélkül, hogy tölteni kéne. Pedig nem: a kapacitást 20 órás kisütésre adják meg, vagyis a te akkud 3 amperrel terhelve 20 óra alatt merül le 10,5 voltra. Kétségtelen, hogy leadott 60 Ah-t, de egy akku 11,5 volt alatt már indításképtlen, ez alatt a feszültség alatt leadott töltést már el is felejthetjük, másrészt ha csak a helyzetjelzők világítanak, és a gyújtás sincs ráadva, kb. az vesz fel 3 ampert, vagyis az akku sosem fog a katalógusban leírt adatok teljesítéséhez szükséges körülmények között dolgozni.

2020. aug. 26. 10:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:

Én most nem aggódom, csak szeretnék az akkumulátorok témájában néhány választ kapni. Az aksiban 5 perc állás után 13V volt a teszt előtt, tehát azt lehet 100%-os töltöttségi állapotnak tekinteni ugye?


Én nem a 60ah-át vitattam vagy kételtem hanem azt, hogy egy vadi új aksi, teljesen feltöltött állapotban 10%-kal kevesebb áramot tudna leadni hidegindításnál mint a gyár által állított érték.


Mellesleg megmértük a régi aksit is ami ugyan ilyen típusú, csak 8 évvel öregebb) az csak 405A-t tudott produkálni. (8 év után)) Ennél elfogadom ezt az értéket 8 év után, sőt meglepődtem, hogy még ennyit tud.


Minden esetre köszönöm a részletes magyarázatokat!

2020. aug. 27. 01:40

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!