Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha egy márkaszerviz akciósan...

Ha egy márkaszerviz akciósan árul egy próba autót, akkor érdemes másik márkaszervizbe elvinni átnézetni?

Figyelt kérdés
Fiatal autóról van szó, amit tesztvezetésekhez használtak. Ilyenkor érdemes elvinni egy közeli másik márkaszervizbe, vagy sok értelme nincs, mert az adott márka szervizei ismerik egymást, és nem fognak a másik bizniszének ártani azzal, hogy felfedik az autó hibáit?

2020. szept. 16. 18:10
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:

Azért adnak milliós kedvezményt, mert már használt autó. Már ültek benne, használták. Lehetnek benne használati nyomok, apró hajszálkarcok, stb a gondos kitakarítás ellenére is. Na meg tesztautót általában szeretik kipróbálni mit tud. Tehát padlózzák rendesem akár nem teljesen üzemmeleg motorral is. Féket is szeretik kipróbálni hogy fog, kátyúkba is nagy sebességgel belemennek, hoyg kipróbálják milyen a futómű, stb. Ezek nem fognak azonnali hibát okozni az esetek többségében, de elméletileg rövidítik az alkatrészek élettartamát. Én mikor tesztvezettem a szokásos óvatos stílusban használtam az autót, mintha a sajátomra kellene vigyáznom. A kereskedés embere aki mellettem ült sarkallt arra, hogy nyugodtan lépjek oda neki. Lehet hogy több száz ember használta. Lehet hogy botlábúak, akik félig-meddig leégették a kuplungot. Pár hónapos tesztautónál az alufelni már meg volt padkázva. Stb. Ilyen autót ha közel új áron adnának, mondjuk 50-100e Ft különbség lenne egy vadi újhoz képest, amit te állítasz össze, az van benne amit te kérsz, olyan színben, olyan kárpittal ami neked tetszik és nem ült benne még senki, akkor inkább azt választod, hogy spórolnál 50e-t? Mert szerintem a kutya nem venné meg, ottmaradna a nyakukon.

Amikor vettem az autómat először én is tesztautót akartam venni. De lebeszéltek róla. A paramétereimmel olyan áron tudtam vadonat új autót konfiguráltatni, hogy árban szinte alig volt különbség. Tesztautót inkább annak ajánlják, aki nem tud semmilyen extra kedvezményt igénybe venni.

Azt nem is értem, mért gondolod, hogy a kereskedésnek tartogatnia kellene egy tesztautót aminek műszakilag nincs semmi baja. Mit csinálnának vele? Hova raknák? Mi értelme lenne? Tesztautónak mindig a legújabb modellnek kell lennie, kevés km-esnek, használati nyomoktól mentesnek. Ezért fél évente cserélgetik őket. Tartogatni pl egy előző generációs autót mint egy múzeumi tárgyat, csak azért mert semmi baja, nem lenne értelme.

2020. szept. 17. 06:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim ***** válasza:
Ja, amúgy nem akarlak elkeseríteni, de a 0 km-es autóknál is előfordul, hogy szállítás közben sérül, törik össze egy autó. Ha em is gyakori, de a nagy számok törvénye alapján előfordul. Ilyenkor nem viszik bontóba és zúzzák be az új autót. Hanem gyári technológiával kijavítják. És sosem tudod meg. Te a szalonból új, 0 km-es autóként fogod átvenni. Tesztautót ha összetörnek (az sem gyakori, de előfordulhat), akkor megjavítják, nem fogják csak emiatt a kukába dobni.
2020. szept. 17. 06:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:

#10, ez az én korábbi válaszom volt, amit beidéztél! :D

Kb ezt írtam le most is a 11-es válaszomban.

1, 11, 12 voltam. :)

2020. szept. 17. 06:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 A kérdező kommentje:

" inkább azt választod, hogy spórolnál 50e-t"


Az alapárnál több, mint 1 millióval olcsóbb, nem 50 ezerrel, és ez egy jól felszerelt modell, szóval pénz szempontjából nagyon megérné.


De az igaz, hogy biztos nem kímélték, szóval kérdés, hogy milyen műszaki állapotban van.

2020. szept. 17. 06:55
 15/15 anonim ***** válasza:

Félreértettél!

Én nem azt írtam, hogy ha most bemész a szalonba, akkor 50e-rel lesz olcsóbb a tesztautó egy új rendelésnél! Épp az ellenkezőjét próbáltam hangsúlyozni.

Arra a felvetésedre válaszoltam, miszerint azt hitted, hogy a tesztautó azért olcsó, mert valami baja van. Felvázoltam, hogy mért olcsóbb. HA, TEGYÜK FEL(!!!), csak 50e-rel lenne olcsóbb annak tükrében, amit leírtam, akkor senki nem venné meg őket, a nyakukon maradnak. Ezért kell nagyobb kedvezményt adni, hogy vonzóbb legyen azok számára, akik más kedvezményt nem tudnak igénybe venni és ezért elgondolkozzanak mint csábító alternatíván.


Nem tudom esetedben milyen márkáról van szó és mennyire felszerelt autóról, de listaár - 1 millió szerintem nem olyan óriási kedvezmény, hogy egy használt autót vállaljak be a vadi új helyett. Én kapásból mindenféle alkudozás nélkül kaptam a listaárból 13,5% kamarai kedvezményt. Ezen felül jött még az egyéni kedvezmény, ami már alku tárgya. Így rögtön 1,8 millió lejött a listaárból és kaptam +2 év kiterjesztett garanciát. És ez nem tesztautó, hanem 0 km-es egyedi rendelésre legyártott kocsi.

Szóval szerintem nézz körül alaposan a piacon, járj utána a kedvezményeknek, sok helyről kérj be ajánlatot, menj el személyesen sok szalonba beszélgetni, felmérni a lehetőségeket, mert érdemes! Persze vannak márkák, aminél kevésbé hajlamosak az árengedményekre. Főleg alacsonyabb felszereltség autókra igaz ez. De egy vadonat új autónál listaárból 1 millió kedvezmény egyáltalán nem számít kuriózumnak. És az mégiscsak vadonat új autó.

2020. szept. 17. 10:12
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!