Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mit tanácsoltok egy új motoros...

Mit tanácsoltok egy új motorosnak?

Figyelt kérdés

Most tettem le nagyra jogsit.

Tudom ne üljek egyből egy nagy cm3-is motorra.. De kicsire se szeretnék.. Kettő közt kellene belőni, ebbe szeretnék egy kis tanácsot kérni.

Gyorsasági, sport kategória vonz de az nagyon.

Tapasztalatot illetve tippet szeretnék kérni milyeneket nézzek.

Első motor lesz, még tapasztalatlan vagyok!



2020. okt. 4. 15:05
 1/6 anonim ***** válasza:
93%

Pedig először megkellene tanulni motorozni és aztán meg gyakorolni hogy tudj is valamit. Erre egy kis motor pont megfelel a legjobban.

Egy segédmotor ami nem tud 50-nél többet menni azzal kellene sokat gyakorolni.

Mert nem a gázt csavarni kell megtanulni, azt a hülye is tudja, hanem megállni a legváratlanabb pillanatokban is.

A legelső vészfékezésnél a legtöbben fejre állnak , akár melyik féket használják. Ehhez kell nagyon sok gyakorlat és tapasztalat.

2020. okt. 4. 15:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
93%

Azért 50cm3-re nem kell visszamenni, ha már megvan a nagymotoros jogsi. Ez hülyeség.


Én pont sportmotorokban nem vagyok otthon, én anno Suzuki GSF 250-nel tanultam meg rendesen motorozni. Olcsó, kezes, nem nehéz, nem szakítja le a fejed.

2020. okt. 4. 15:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
100%

Az első és legfontosabb tanácsom, hogy menjél el vezetéstechnikai tréningre. Minden évben egy vagy két alkalommal érdemes.


Motorválasztás terén, szerintem vegyél egy Honda CBF250-et vagy Suzuki GS500-at. Ezek könnyen kezelhető, jó motorok. Használd egy szezonig, utána nézhetsz magadnak nagyobbat.

Mindenesetre első motornak A2-es kategóriából válasszál, hidd el, bőven elég amit azok tudnak, akár hosszútávon is.

2020. okt. 4. 16:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:

Igen tréningre gondoltam én is. Arra szeretnék menni mindenképp!

Köszönöm szépen mindenkinek a tanácsokat!

2020. okt. 4. 17:48
 5/6 anonim ***** válasza:
100%

Saját tapasztalatom, meg más tapasztalatok alapján egy 250-es kiváló lehet. Ha a sportmotor érdekel, akkor 250-es ninja, Honda CBR, ilyesmi. Azért nem 125-ös, mert az sok helyzetben veszélyesebb, főleg ha akarsz városon kívül menni. Pont tudja a 90-95 körüli utazót, vízszintes úton, de az sok embernek épp kevés, abból néhány, a valagadba fog jönni, csakhogy érezd a törődést, abból meg páran olyan helyen fognak nekiállni előzni, ami veszélyes. Továbbá a legkisebb dombon lassulni fogsz, szép fokozatosan. Illetve 70 fölött már csak fékezésbe tudsz menekülni egy 125-ös esetén, néha a gyorsítás biztonságosabb tud lenni.

Mondom én is: menj el vezetéstechnikai tréningekre. Minél több helyre, minél többfélére. Én az elején évente 2-szer legalább mentem. Idén volt először, hogy nem voltam, de részben covid miatt.


Mindig full védőfelszerelésben motorozz. Szokd meg, és váljon természetessé. Nyárra vannak hálós kabátok, protektoringek, szellőzős térdvédők, kesztyűk stb. Egyedül a cipő a szívás. Én nyáron városban magasszárú protektoros cipőt használok, városon kívül csizmát. Meleg, de a baleset során bokát széttörő kipufogó még sokkal melegebb,


Sose bízd el magad. Talán ez a legfontosabb. Mindig van hova fejlődni, van mit tanulni. Vezess defenzíven. Akkor csinálod jól, ha max évente 1 húzós szituációdvan, de azt is baleset nélkül megúszod. Vannak valóban elkerülhetetlen balesetek, de a balesetek 95%-a nem ilyen. A közúti közlekedés 2 fő összetevője az útstratégia meg a vezetési készség. Útstratégia többek között a döntéseid összessége, mikor hogy helyezkedsz sávon belül, mennyire vagy figyelmes a körülötted zajló dolgokra, mikor és hol mennyivel mész és miért pont annyival, stb. A készség része a dolognak meg, amikor az útstratégia valamiért csütörtököt mond, és váratlan helyzetben találod magad, ahol reflexek szintjén kell 0,5 másodperc alatt cselekedned, amivel megmented magad vagy se. Annak az embernek, aki hibátlan az útstratégiában (ilyen nincs), sose lesz szüksége a vezetési képességeire, mivel valószínűleg sose kerül necces helyzetbe.


Számomra van egy 70/30 szabály, amely szerint sose motorozok a képességeim 70%-a fölött (közúton). Felesleges 80-90%-ot motorozni, mert adrenalinon kívül semmit nem ad. Adrenalint meg lehet máshogy is.


Nézz nagyon sok balesetes videót youtube-on. Crash compilation. Az ilyenekkel megtanítasz az agyadnak egy csomó sablont, amit való helyzetben hamarabb fog felismerni, mintha nem láttál volna róla videót. Én úsztam már meg 2 balesetet így.


Városon kívül, ha 90 fölött mész, használj füldugót. Sokkal jobban tudsz koncentrálni, kevésbé fáradsz el nap végére, illetve nem süketülsz meg idős korodra. Ajánlom a motorosoknak, zenészeknek kifejlesztett speckó füldugót.


Motor gumiján, fékjein ne spórolj soha (használt, random aliexpresses termék, régi DOT-szám stb).


Kb ennyi jutott hirtelen eszembe. Biztos kihagyok csomót.

2020. okt. 5. 01:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm ez tényleg egy hosszú építőjellegű komment volt! Tisztelet neked!
2020. okt. 11. 03:15

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!