Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Régi autókat miért kellett...

Régi autókat miért kellett gázfröccsel leállítani?

Figyelt kérdés

Repülőmotoroknál is ez van..

Meg régi autóknál :)

Nagyapám mesélte párszor, hogy milyen jó volt az "új" lada.. Neki már nem kellett gázfröccsöt adni.


2020. okt. 12. 14:59
 1/9 anonim ***** válasza:
81%

A benzineseket kellett így.

Akkor a gázfröccsel jóval több benzin jutott be és ha rögtön leállította, ezzel a benzinnel sokall könnyebben indult legközelebb.

2020. okt. 12. 15:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
75%
Trabant 601-nél volt ilyen.
2020. okt. 12. 15:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
77%
Minden karburátost így kellett régen.
2020. okt. 12. 15:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:

Asszem értem. ha karbis a motor akkor ha forog akkor szív üzit.

odern autóknál hiába adok neki, ha leállítom akkor a befecskendezést is letiltja...

2020. okt. 12. 15:54
 5/9 anonim ***** válasza:
91%

Sosem állítottam le gázfröccsel, amikor még karbis kocsival jártam. Mégis mindig indult elsőre. Az a benzin, ami így bejut a motorba, pár óra alatt elpárolog, a következő indításkor már nyoma sem lesz.


Tehát nem kellett így leállítani, csak valamiért elterjedt ez a téves elképzelés. Trabinál, Varnyúnál még lehetett annyi értelme, hogy az üzemanyagföccs olajtartalma védte a tűgörgős csapágyakat a légnedvesség miatti korróziótól a kövezkező indításig. Persze láttam már hónapokra leállított Trabi tűgörgőit használhatatlanná rozsdásodni, igaz, ott az okos gazda levette a karbit javítás céljából, és nem tömte be szívócsövet...

2020. okt. 12. 16:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 D. Brasco ***** válasza:
100%
A 2 ütemű motorokat kellett igy leallitani.
2020. okt. 12. 16:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
100%
A 2 üteműeknél volt értelme. A leállításkor adott padlógáztól feldúsult az üzemanyag a forgattyúsházban és ettől a következő hidegindítás könnyebb volt. Persze több napos leállításkor már nem volt szerepe ennek, mert úgyis kipárolgott a benzin belőle.
2020. okt. 12. 16:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
63%
Minden karburátorosnál segít. A Daciat mai napig így állítom le (1310es).
2020. okt. 12. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
94%
nekem az első autóm egy 1987es Audi 80, 1.8 benzines volt kézi szivatóval. soha nem állítottam le gázfröccsel, és mindig könnyedén elsőre indult.
2020. okt. 12. 17:56
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!