Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Autópályára hány lóerős autót...

Autópályára hány lóerős autót érdemes vàlasztani, 1,5tonna saját tömeg mellett?

Figyelt kérdés

Autópályára hány lóerős autót érdemes vàlasztani, 1,5tonna saját tömeg mellett?


Àtlagos vezetési stílussal.

2008 körüli német TDI.


okt. 14. 21:47
1 2 3
 11/24 anonim ***** válasza:
0%

70 LE szívó benzin elég autópályára? Kényelmes közlekedéshez? :D Necsináld már :D. 3 perc mire felgyorsul oda. Meg pörög 3500-at a motor. Az hogy tud menni autópályatempót, nem összekeverendő azzal, hogy kényelmesen is tudja. Tud menni ja, csak meg akar dögleni az autó.


Ja, és légyszi... Ne kezdjük ez ezt a "dinamikusozást" már megint a 150 lóerős kocsikra. Egy BMW M4 az dinamikus. Egy 150 lóerős Skoda Octavia az NEM AZ.

okt. 15. 13:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/24 anonim ***** válasza:
81%

#11: A BMW M versenypályára való, közúton nem tudod kihasználni, értelmetlenül kemény a futóműve is oda.

A dinamikus vezetés nem azt jelenti hogy padlógáz-padlófék üzemben vezetsz, mint egy kezdőjogsis jampi.

Dinamikus közlekedő akkor vagy, ha a forgalommal együtt tudsz élni, jó ütemben besorolni, előzni, nem rángatod a kormányt meg nem ugrálsz a féken és a gázon, az utasaid nem borulnak mint egy zsák krumpli.

Ha neked egy 150LE motor nem elég közútra, akkor ajánlok egy vezetéstechnikai képzést elvégezni...

okt. 15. 13:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/24 anonim ***** válasza:
100%

3500-as fordulattól egy benzinmotornak semmi baja nem lesz. Még egy dízelnek se. Nem tilos ilyen fordulatszámon használni. 4 hengeres benzinesnek valahol 6000-7000 körül van a leszabályzása, tehát még a közelében sem vagyunk.

A 70 lóerős autót én csak azért nem javaslom mert a gyengébb kisautókban a relatív magasabb fordulatszám mellett, a zajszigetelés, futómű sem a legjobb. Tehát el lehet velük járni autópályán, csak nem a legkomfortosabb módon.

Aha tehát az M4-nél ezek szerint nem létezik dinamikusabb, erősebb autó... Minden relatív. Egy Forma-1 es autóhoz képest az M4-esed is csak egy defektes roller.

A magyar "átlagautó" valami 13-15 éves Thalia - G Astra szintű jármű. Hogy ezeknek a tempóját felvedd, esetleg megelőzd nem elég 150Le és 8 mp körüli 0-100km/h gyorsulás?! (Igen, tudom, az M4-nek a fele is elég, nem ez a kérdés, mivel az M4 nagyon nem egy átlagautó!) Mert akkor ott nem az autóval van baj.

okt. 15. 15:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/24 anonim ***** válasza:
57%

a dinamizmust nem úgy értem,hogy 3mp alatt van százon.

Hanem,hogy nem gond vele egy előzés,érezhetően reagál ha a gázra lépsz. És nem egy lomha szekèr ami 3perc alatt mászik százra.

okt. 15. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/24 anonim ***** válasza:
100%
Nincs olyan lomha szekér, ami három perc alatt mászik százra. Pályáztam 45 lóeős Corsával is, ésszel azzal is lehetett, csak olykor vissza kellett kapcsolni. (0-100 16 mp, nem három perc).
okt. 15. 18:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/24 anonim ***** válasza:
100%

#15: úgy van!

Még a 26LE Trabi is felkúszott százig egyetlen perc alatt. Már amelyik példány megfutotta a 100-at :)

120-130LE kocsik már 10s alatt 100-on vannak.

okt. 15. 20:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/24 A kérdező kommentje:

Az kimaradt, hogy magyar autópályákra gondoltam.


Nyílván az esetemben egy 82Le szívó dízel 1999 Zafiránál, (ami lehet, hogy már csak 70Le) sokkal dinamikusabb egy 120Le modernebb akármilyen turbós motorral szerelt kocsi.


Ha már a M4-et megemlítettétek akkor egy helyi cégvezető jut róla az eszembe. 7? Bmw-vel szintén 300Hp feletti. Elmondása szerint itthon - Magyarországon ki se tudja használni a kocsi erejét.

M0-áson se lehet mindig beállni 130-al (160) repeszteni. Az ország meg nem olyan nagy, hogy ne jusson el időbe A-ból B-be.

Szóval van egy jó kocsija, de sose tudja kihasználni az autó felső határait.

Ellenben van megjelenése.

okt. 16. 17:44
 18/24 anonim ***** válasza:

De a 7esben ott a lehetőség. Egy trabiban nincs lehetőség még a 130ra sem. Nem hogy 250+ra.

Amugy a trabi bőven nem volt dinamikus a 26lovával de mivel a tömege is csak 600kg volt igazából elboldogult vele...nem is tudodtt többet 100nál a miénk.

Egyszer 110et lejtőn lefelé.

okt. 16. 19:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/24 anonim ***** válasza:

Írta itt valaki, hogy a 70 LE-s szívóbenzin elég, hát nem tudom. Ha nincs forgalom, akkor talán.


De nincs annál rosszabb, amikor beragadsz egy kamion mögé 90-nel, és a sűrű forgalom miatt nem tudsz bemenni a belső sávba, mert lepadlózod és semmi nem történik, 1 perc eltelik, mire 90-ről eléred a 130-at. Közben fékezésre kényszeríted a mögötted jövőket, ledudálnak, levillognak stb. Nem ideális.

Szerintem ahhoz, hogy ilyen helyzetből is kényelmesen tudj előzni, ahhoz kell minimum 150 LE egy másfél tonnás autónál.

okt. 17. 11:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/24 anonim ***** válasza:
400-450 lóerő már elég. ja hogy dízeltraktor? akkor tökmindegy, úgyis a spúrkodásról szól. :D
okt. 17. 11:53
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2020, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!