Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Autópályára hány lóerős autót...

Autópályára hány lóerős autót érdemes vàlasztani, 1,5tonna saját tömeg mellett?

Figyelt kérdés

Autópályára hány lóerős autót érdemes vàlasztani, 1,5tonna saját tömeg mellett?


Àtlagos vezetési stílussal.

2008 körüli német TDI.


2020. okt. 14. 21:47
1 2 3 4 5
 21/43 anonim ***** válasza:

#19: rengeteget jártam az M7 Bp-Világos szakaszán 75LE kocsival, általában 4 személlyel csomagokkal.

Alapvetően mentem 110-120 körül, onnan gond nélkül fel lehet gyorsítani 140-re, nem kell a kamion mögé beragadni. Időben kell gyorsítani, indexelni és bemenni a belső sávba. Ha tétovázol, akkor biza beragadsz a kamion mögé, de onnan a 200LE sem fog kisegíteni, ha közel vagy a kamionhoz...

2020. okt. 17. 13:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/43 anonim ***** válasza:

Nehogy már a 65Le-s kocsimmal ne mehessek fel a pályára mert néhány embert zavar, hogy nem gyorsul hirtelen.


Simán eljárkálok vele 150-el is, pedig van vagy 1,8tonna a karosszéria.

Persze ez csak városi tempó, pályán 2 kilóval is megy, csak idő kell neki, de ha a turbó beindul.... Nem lehet lelőni.

2020. okt. 26. 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/43 anonim ***** válasza:
..."Csak idő kell neki"... na ez a dinamika hiánya.
2020. okt. 26. 19:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/43 anonim ***** válasza:

De körülményektől függ.


Van mikor nehezen gyorsul illetve van olyan is amikor már bevan járatva, hogy hirtelen kipörög.


A pályát pedig amíg elérem bejáratom rendesen mert kb 30km innen a legközelebbi felhajtó.

2020. okt. 26. 19:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/43 anonim ***** válasza:

Ha jó látom, senki sem említette, de fontos lehet: van-e 6. fokozat a kocsiban? Mert Nekem pl. az 1.4-es 90 lóerős Corsám a 160-at lazán megfutja, de akkor már nagyon magas a fordulatszám. Autópályán nem közlekedek vele, de a 110 km/h órás gyorsforgalmin elég sokszor, és 5.-ben 110-nél olyan 3500 körül forog már és a fogyasztás is felugrik. Ilyen kocsiknak a 80-as tempó a legjobb kb. 6. fokozattal viszont érezhetően jobb lenne mert az ereje megvan hozzá. Nemtom amúgy ilyenen mér spórolnak még.

Szimulátoroknál is pl. ott vannak a régi amcsi izomautók 3 sebességes automatával. 3-400 lóerők, megy, mint a barom, aztán 180-200-nál vége a tudománynak, elfogy a váltó. Semmit nem tuningolok rajta, csak beteszek egy 6 fokozatút, máris megfutja a 250-270-et. A gyorsulása persze kicsit gyengébb lesz, de nem annyival, hogy zavaró legyen. A váltóbeállítás és a váltó minősége sokat számít, a valóságban is így lehet.

2020. dec. 1. 00:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/43 anonim ***** válasza:

#25: a 90LE corsa 160 körül már közel jár a végsebességhez, és ugye a végsebességet csak a teljesítménymaximum körüli fordulaton tudja.

Ha ott még beváltanál egy 6. fokozatot, valószínűleg vissza is lassulna a kocsi.

A régi amcsi autókban meg van bőven erőtartalék, és a nagy köbcentis V8 kis fordulaton is óriási nyomatékot ad.

2020. dec. 1. 08:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/43 anonim ***** válasza:

Még jóhogy nem már lóerőhöz kötnétek az autópályák használatát.


Ha az én autóm bír 60-al menni akkor ugyanúgy jogom van igénybe venni az autópályákat ha már fizetem a súlyadót.


Ha gyorsabb vagy, úgyis elengedlek, nem fogok eléd vágni nyugodt lehetsz a gyenge Suzukimmal amely már 120-nál kormol. Nem értem miért zavarnék bárkit is és miért baj az ha a külsőbe 105-el lazán elutazgatok.

2020. dec. 1. 09:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/43 anonim ***** válasza:
100%

#27: autópályán 60-nal ön és közveszélyes vagy. Jogod az lehet, hogy van, de ha ép eszed is van hozzá, akkor nem mész fel a pályára így. Én még 80-nal sem mennék fel, csak ha tényleg beállsz egy kamion mögé és ki sem dugod az orrod...


Egyébként a motornak nem árt a magas fordulatszám, az maximum az idegeidnek árt a hosszútávú zaj, meg magas fogyasztás miatt.

2020. dec. 1. 10:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/43 anonim ***** válasza:

#27: Senki nem mondta, hogy baj ha lassan mész. De nem azért mész lassan, mert lassan akarsz menni. Hanem mert nem bírja a kocsid. Ergo nem autópályázásra való. Ilyen egyszerű. Ez nem "kényelmes" autópálya tempó. Itt már kompromisszumot kötsz.


És a kérdés az az volt, hogy mit érdemes autópályára választani. A válasz tök egyszerű: Olyan autót, ami tudja tartani a 120-130-cat stabilan, anélkül hogy meg akarna halni az egész kocsi. Tehát mondjuk nem 6000-ret forog a motorja 140-nél.

Mégegyszer. Kérdés, hogy mit ÉRDEMES. Nem pedig mit LEHET.


Érted? Nyilván fel lehet vinni a kis szarokat is. Meg lehet keresni a szélsőségeket. De nem érdemes. Nem arra van kitalálva. Nem kell megmagyarázni, hogy de bezzeg a 60 lovas kocsival is lehet autópályázni, mert tud menni 70-et.

Ennyierővel lovaskocsival is pályázz, ha rohadt gyors lovakat teszel előre.

Érted? Mindent meg lehet magyarázni. De amit te említesz, az már nem a normál, kényelmes autópályázás. Az hogy valamit tudsz csinálni, nem jelenti, hogy kell is, és nincs annál jobb megoldás.


Mégegyszer leírom. A "mit érdemes"-re nem a minimum "mit lehet felvinni" a válasz.

2020. dec. 1. 11:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/43 anonim ***** válasza:
Bocsi, #26-osnak szólt az előző.
2020. dec. 1. 11:20
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!