Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Lehetséges az, hogy egy turbó...

SIDLER22 kérdése:

Lehetséges az, hogy egy turbó nélküli autóba beépítek egy turbót a kisebb fogyasztás érdekében?

Figyelt kérdés
Megoldható például az, hogy egy Mazda MX-5-ösbe szerelek egy turbót amitől ugye megnőne a teljesítmény viszont az üzemanyag adagolást meg annyira leveszem, hogy a gyári lóerőt kapja vissza az autó ezzel kevesebbet fogyasztva?

2021. jan. 16. 11:40
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:

Azért egy MX5-ben nincs túl nagy motor, hogy ilyen megoldások kelljenek a fogyasztáscsökkentésre. :) Ráadásul gondolom nem a legújabb, tehát 1.6 vagy legfeljebb 1.8-as motorról beszélünk. Ha tényleg sok a fogyasztása, akkor állíttasd be rendesen, ha úgy is soknak találod, akkor kezd el könnyíteni a kasztnit.


Az én 1.6-os szívóm ha tojáshéjként kezelem a gázpedált, akkor 7 alatt fogyaszt, ha kitolom a szemét, max. 9. Egy MX5 se fogyaszthat többet 10liternél, ha ez sok, akkor ne is vegyél ilyet kocsit.

2022. jan. 24. 15:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 anonim ***** válasza:
100%

Ha egy 1,6 szívó 7 alatt fogyaszt,akkor hol itt a fejlődés,és minek kellettek a turbók,mert azok is ekörül fogyasztanak!

Állandóan feltaláljuk a langyos vizet,semmi nem változott itt,csak variálunk.A szívó motorok is majdnem tudták ezt a fogyasztást mind a mai kisebb turbók!/?/

2022. jan. 24. 15:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 anonim ***** válasza:

#12 fejlődés? az a profitban fedezhető fel, koma! :D


egy Miata, vagy bármi 20+-os 1.6 az relatíve egyszerű, és könnyű gép. 1 tonna környéke általában az összes.. egy mai húdekörnyezetbarát valami már ott kezdődik hogy 1.6 tonna.

az eu egyre nagyobb faxságai meg co2 kvótái miatt tették tönkre az autózást kompletten ahogy van.

Nekem is van erős turbos jószágom, elmúlt 30 éves. ha nagyon kíméletesen járok vele hogy a turbo nem is dolgozik akkor 8 liter, mondjuk cserébe ha kinyomom a szemét folyamatosan, akkor 14. :)

2022. jan. 24. 21:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 anonim ***** válasza:

#12 Ha megnézed a károsanyag kibocsátáai adatokat láthatod hogy az 1.6 szívónak 194g míg az új 1.5-nek 86g ami kevesebb mint a fele és 20 lóerővel erősebb is.

[link]

[link]

A kombinált fogyasztásnak 8,1 a réginek,az újnak 6 van megadva bár azt tudjuk hogy a valóságot ez mennyire fedi.

Ez a környezetvédelmi normák betartásáról szól,semmi másról és azt látni lehet hogy kevesebbb mint a fele,ebből a szempontból bőven van fejlődés.

Az újabb autók pedig azért nehezebbek mert rengeteg biztonsági berendezést,eleketronikát kell kötelezően beleszerelniük illetve minden generációval csak nőnek az autók így egy 20 éves kompakt ma kb egy kategóriával alatta lévő autónak felel meg méretben.

2022. jan. 25. 06:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 anonim ***** válasza:

#14: nem károsanyag, hanem CO2 kibocsátás, amit nézel.

A CO2-t nem lehet eltüntetni, mindegy, hogy hogy égetsz el 1l benzint, ugyanannyi CO2 lesz belőle.

A ciklusra optimalizált, valóságban meg még sokszor többletfogyasztást is eredményező "fejlesztések" CI2 szempontból teljesen hatástalanok.

Azt elismerem hogy az egyéb károsanyagkibocsátás a katalizátor és lambda szabályozás miatt csökken, amíg minden szenzor működik, és még nincs sok lerakódas, és nem "csippelték" meg "okosították" az autót.

Nekem már az euro2 besorolású kocsimban is volt katalizátor és lambda szonda.

Pont ugyanannyit fogyasztott a valóságban vegyesben, mint a mostani euro6 7-7.5l/100 km.

Országúton 6-6.5, autópályán 7.5, pesti szöttyögésben 8-10l.

A fogyasztást mindig vezettem, az összes tankolást felírtam.

Az a néhány % amit a hatásfokon nyernénk esetleg, kamatostul elviszi a plusz tömeg.

Nem is beszélve az indokolatlan szélfogó "crossover" meg "SUV" őrületről, egy ilyen magasított bódé instant 2 liter plusz fogyasztás. De azért hybrid, meg plisz 300 kg, :)))

2022. jan. 25. 08:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:
100%

A fogyasztást nézve semmit nem változott semmi.

Ezt tudja a belső égés,ami elég égés.

Lehet ezt fúrni,faragni,elöl hátul,csili-viliztetni,hátul több kipufogóztatni.Ugyanott tartunk,mint 1970-80-ban a fogyasztást tekintve,csak a károsanyag kibocsátásba,teljesítményben,és a biztonságban van előrelépés,a fogyasztásban semmi,sőt még inkább nőtt is.

2022. jan. 25. 08:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 anonim ***** válasza:
100%

Egy bizonyos pont utáőn nem tudsz fogyasztást csökkenteni, hogyan? hogy szegényíted ki annyira a keveréket? :D


Meg a másik baromság.. az eunak csak a Co2 a mumus, aminek a javarészét az ipar engedi a világra, meg a házak fűtése.

az hogy ennek a sok modern vacaknak az előállítása mennyi CO2-t termel az mindegy.. de a széndioxid az mumus, az nem számít hogy mennyi más karciongén jön ki az iparból, meg a fűtésből meg az autókból az mindegy, csak co2 ne legyen... mellesleg a növények mit lélegeznek be?


Szóval az úgy rendben van hogy 5 évente új kocsikat kell gyártani mindenkinek mert az felel meg a hülye eu elvárásoknak, mert a lokálisan környezetbarát vackoknak a gyártása az is annyira tiszta dolog... :D


A világ megérett a pusztulásra. :D

2022. jan. 25. 11:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!