Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az elektromos autózásban...

Az elektromos autózásban miért nem tudják megoldani az akkumulátorok folyamatos,menet közbeni öntöltését?

Figyelt kérdés
Ez technikailag jelenleg nem megoldható?

2021. febr. 5. 07:29
1 2
 11/20 anonim ***** válasza:
100%

Óbazz, alap fizika :(.

A napelemes tető mobdjuk jó lenne, csak kicsi a felület, folyamatos haladáshoz kevés a napenergia, mégha 100% lenne is a napelem hatásfoka. De pl parkolás közben tölthetne valamennyit.

2021. febr. 5. 10:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 anonim ***** válasza:
73%
Ja amúgy te elhotted régen a mesékben, mikor úgy mennek a vitorlással, hogy a hajóról fújjak a vitorlát? :))
2021. febr. 5. 10:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/20 anonim ***** válasza:
22%
Megoldott, pl. Mitsubichi Outlander is tudja ezt. A gond ott van, hogy nagyon drága az ilyen technológia és bonyolult is, nehéz szervizelni.
2021. febr. 5. 11:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 anonim ***** válasza:
80%
#13: Tehát a Mitsubichi megszegi a fizika törvényeit? Ezt kifejtenéd?
2021. febr. 5. 12:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/20 A kérdező kommentje:
10/Nem vagyok se nem zseni,se nem alulképzett.Hagyjuk már az állandó minősítéseket,ezért kár beírni,mert nem erre kíváncsi az ember.Az építő jellegű észrevételeket várná az ember,nem a másik leszólását.A kérdésben felvetett probléma azért a "bagatelizálásnál" komolyabb.
2021. febr. 5. 13:08
 16/20 anonim ***** válasza:
100%
Szerintem megírták, szimplán fizika törvényei, ha energiát termel, akkor lassítani fogja az autót.
2021. febr. 5. 13:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/20 anonim ***** válasza:
100%

Az elején normális válaszokat kaptál. Csak aztán tovább erőltetted az elvi hibás "elméleteidet", innentől kaptál pár gúnyosabb megjegyzést.


A felvetett probléma létezik, de a fizikát nem lehet becsapni. A súrlódás és légellenállás miatt mindig lesz energiaveszteség, ezt valahogy pótolni kell. Az energiát valahogy be kell juttatni az autóba és ott tárolni kell. Erre eddig az akkumulátor, illetve az álló helyzetben való vezetékes töltés bizonyult a legjobbnak, tehát ezt tökéletesítgetik: egyre nagyobb kapacitású akksik, egyre kisebb méretben, egyre gyorsabb töltés, stb. De kísérleteznek más megoldásokkal is, pl. cserélhető akku, szuperkondenzátor, üzemanyagcella, stb.

2021. febr. 5. 13:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 A kérdező kommentje:

Köszi a választ.

A "bukott fizikából" az alulképzett,meg a zseni-ig mindent kaptam.Bocsi a kérdésért.

2021. febr. 5. 13:52
 19/20 anonim ***** válasza:
Egyenlőre könnyebb lesz jobb, fejlettebb, hamar tölthető akkukat kifejleszteni, amelyek akár 600-800 km-t is kibírnak majd, mint ilyen alternatív, menet közben töltögetős technológíákat fejleszteni.
2021. febr. 5. 15:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 anonim ***** válasza:

Monsjuk kisbusz méretekben, a B-kategóriával vezethetőség tömeg-határait feszegetve meg lehetne oldani. Radioaktiv izotópok bomlási hőjét Peltier-elemekkel hasznosítva. A legnagyobb tömeg a megfelelő sugárvédő burkolat lenne. Űrszondákon, lakott területtől távoli rádióátjátszókon a napelemek elterjedése előtt gyakori megoldás volt, főleg a Szovejtúnióban.

Persze maga a jármű megfizethetetlen lenne, mivel a hasadóanyagot tartalmazó konténernek szó szerint mindent ki kell bírnia. (egy nagyobbacska ilyen konténert úgy teszteltek, hogy belezavartak egy leselejtezett mozdonyt vagonokkal, 160-as tempóval. A mozdonyból és a szerelvényből semmi nem maradt. A konténer kicsit megkarcolódott)

Ezzel korlátozott napi átlagos futásteljesítmény mellett 15-20 éves folyamatos visszatöltést lehetne elérni. De ki adna egy Kisbusz méretű, raktér nélkül villanyautóért több száz millió Forintot?

2021. febr. 5. 18:57
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!