Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mely típusok/évjáratok voltak...

Mely típusok/évjáratok voltak a LEGMEGBÍZHATÓBBAK az elektronika megjelenése (és motortérbeli elburjánzása, vagyis egyre több alkatrész elektronikusra lecserélődése) előtti autókból? Erről van valahol a neten angol/német/magyar információ vagy lista?

Figyelt kérdés

Nem csak személygépjármű, autóbusz/kisteherautó/teherautó is szerepelhet az általatok linkelt listákban, Google keresőszavakban!


Magától értetődő (félre ne értse valaki), hogy a kiírásban nem elektromos ablakemelőkről, ablaktörlőkről, magnóról, klímáról, vagy üléshűtésről van szó.


Hanem azokról az elektronikus berendezésekről, melyek a gépjármű egyik helyről a másikra történő eljuttatásában kaptak szerepet, vagy ezt (ha csupán közvetetten is, de) befolyásolták.


Mikor következett be ez (az egyre nagyobb elburjánzás), illetve mikor kezdődhetett ez (mikor még csak kevés elektronika/vezeték/stb. volt a motortérben/gépjárműben, de már volt)?


70-es évek? 80-as évek? Esetleg hamarabb kezdődött?


.

.

.


Összefoglalva: olyan alkatrészek, melyeket már egy esztergályos/autószerelő (vagy aki ezzel foglalkozik!) nem tud elkészíteni/legyártani (még ha azon alkatrészeket, amiket tud elképesztően drágán is készíti, ha nagyon ritkán erre van igény)?



2021. ápr. 9. 20:50
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:

Drágább alkatrészek az euró norma folyamatos szigorításával jöttek.


Azóta van már pár asszisztens, de nagyon sokhoz a szenzor megvan alapból, meg elektronikusan tudná kezelnk, aztán csak szoftver kell ami kezeli és semmi több.

2021. ápr. 9. 21:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 A kérdező kommentje:

Köszi, de még ez is túl sok. Ott volt a végén, lehet elsiklottál felette:


"Összefoglalva: olyan alkatrészek, melyeket már egy esztergályos/autószerelő (vagy aki ezzel foglalkozik!) nem tud elkészíteni/legyártani (még ha azon alkatrészeket, amiket tud elképesztően drágán is készíti, ha nagyon ritkán erre van igény)?"

2021. ápr. 9. 21:07
 3/18 anonim ***** válasza:
97%
Egyik sem, szarok voltak előtte az autók. Még azok a katonai járművek amikkel a II. világháborút megnyerték is folyamatos műszaki felügyeletet igényeltek. Nem az volt a kérdés, hogy elromlik-e az autód, hanem hogy mikor. Lehet szidni az olyan kezdetleges villamos technológiákat, mint a Jetronic első iterációi, de milliószor tartósabbak voltak, mint az ősi karburátoros megoldások. Ha voltak is olyanok, amelyek kimagaslottak valamelyest a többi közül azok nem azok voltak, amelyekben az elektromosságot hanyagolták, hanem pont azok, amikben mechanikus szerkezetekből is kevés volt, mint a Citroën Kacsa, Fiat 500 vagy VW Bogár - de akinek volt valamelyik az szerintem bátran tanúsítja majd, hogy ezek sem azért számítottak annak, mert sokat tudtak menni, hanem mert mikor lerobbantak gyorsan javíthatóak voltak. Pont akkor kezdtek el növekedni a jármű élettartamok, mikor elkezdték jeladókkal és aktuátorokkal ellátni a járműveket, mert ezek tudják mérni a jármű üzemadatait és be tudnak avatkozni, ha hülyeséget csinál valamelyik buta szerkezet, onnantól lett értelme a több számjegyű kilométeróráknak. Ma már szinte történelem, hogy hogy mosták fel a piacot pl. a japánok a saját kis agyonelektronizált autóikkal, amire mindenki azt mondta, hogy túl bonyolultak.
2021. ápr. 9. 21:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 anonim ***** válasza:

#3 ez tényleg így van, nagyon nem régóta van az, hogy csak beülsz az autódba és különösebb felkészültség nélkül, 0 problémával eljutsz a 2000 kilométerre lévő célodig, majd ezt megismétled még hatszor egymás után úgy, hogy közben csak benzint tankolsz az autóba.

Mondjuk a kérdező mentségére legyen mondva, ennek ellenkezőjét ő sem állította, mindössze csak azt kérdezi, hogy ez előtti időkből milyen autók voltak a legmegbízhatóbbak.

2021. ápr. 9. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 anonim ***** válasza:
2021. ápr. 9. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 anonim ***** válasza:
2021. ápr. 9. 22:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/18 anonim ***** válasza:

"Released in 1991, the Mercedes-Benz W140 was the first production vehicle to feature a CAN-based multiplex wiring system."


Azt szokták mondani, hogy a 90-es évek volt az aranykor, kevésbé szigorúan a 80-as évek közepétől a 2000-s évek közepéig.


Nem sok értelmét látom a kérdésnek. Hiába volt valami megbízható, ha mondjuk nem volt a teljes karosszéria jó minőségben galvanizálva, meg nincs jó alkatrészellátása, nem maradtak fenn. Meg kell nézni, hogy miből van még értelmes kínálat.


Tipikus mémeket ismerek csak, mint a Mercedes W124, korabeli Porschék (911, 944), korabeli Nissan, Toyota terepjárók, Toyota HiAce, Ikarus 200/300-as széria, Mazda MX5 NA, Volvo 740.

Igazából abból maradt fent sok, amiből volt nagyteljesítményű változat, vagy k..a sokat adtak el belőle, és nem ette meg őket a rozsda (vagy amik tényleg igazán tartósak).

A 60-70-es évekből érdemes megnézni az amerikai piacot is. Nehéz összehasonlítani az európai piaccal, mert az időjárás és a kultusz miatt ott rengeteg minden fennmaradt (nem csak amerikai autók, hanem minden, amit akkoriban importáltak).

2021. ápr. 9. 22:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/18 anonim ***** válasza:
Meg ahogy 3-as is írja. Fiat 500, Bogár, ezek azért maradtak fenn, mert kb. háztáji technológiával lehetett szerelni, de az biztos, hogy egy Tipo vagy egy Golf 1 kevésbé volt bütykölősebb, és azok már egész közel állnak egy modern autóhoz.
2021. ápr. 9. 22:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/18 anonim ***** válasza:

[link]


Ez is egy ismert történet

2021. ápr. 9. 23:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/18 anonim ***** válasza:
Én a 90-es évek japán autóira szavaznék
2021. ápr. 10. 19:36
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!