Miért olyan "legendás" az 1.9 Tdi?
Mivel jobb egy 1.9 tdi mint egy 2.0 tdi?
Mivel jobb egy 1.9 pdtdi mint egy 2.0 pdtdi??
Nem értem, miért legendás az egykilenc.
Köszönöm az értelmes információkat/válaszokat
Ahogy leírták, alapból egy nagyon stabil, eszméletlen sokáig működő szerkezet a sima 1.9 TDI, de az 1.9 PD sem sokkal rosszabb.
"Legenda" azért lett belőle, főleg a sima adagolósból, mert nagyon kis ráfordítással (csúcsok, turbó, jól megírt vezérlés) lehet belőle elég erős motort csinálni. Tény, hogy a 200 ló körüli teljesítmény relatíve könnyen elérhető, egy Golf IV-t vagy Seat Ibizát visz is mint cigány a lopott katalizátort, de így már nem örök élet +1 nap, az tuti. Olcsón viszonylag nagy menés, ez a legenda oka.
"Mivel jobb egy 1.9 tdi mint egy 2.0 tdi?"
Semmivel nem jobb. Csak mivel különböző időben, különböző típusokba szerelték, nem lehet a kettőt összehasonlítani. Ha mondjuk a golf 4 készült volna 1.9 meg 2.0 tdi-vel, akkor lehetne arról beszélni, hogy miért jobb az egyik motor.
Szerintem egyébként sokat hozzátesz az 1.9 "legendájához", hogy jellemzően azok a típusok, amikbe szerelték, motortól függetlenül is jó autók voltak. És ugye megbízható "világból kimegy" motor volt, tökéletesen alkalmas "hülyegyerek" tuningra (bár akkor nem megy ki a világból), a saját idejében nagy teljesítményűnek számított a ketegóriában (150 ló egy "sima" ferdehátúban 20 éve nagy szó volt). Az is sokat hozzátesz, hogy mivel nagyon gyakori motor (volt), könnyen kialakult a tuningos körökben a know-how, hogy mit hogyan kell tuningolni, és volt hozzá bőven alkatrészellátás, meg utángyártott tuning cuccok.
Mert baromi strapabíró, a többi hasonló korú modellhez mérten, olcsón fenntartható, javítható, sok van belőle, így a szerelők is értenek hozzá. Az 1.9 PD kb. ugyanez.
2.0 TDI-nek VAG vonalon a 2.0 CRTDI motorokat szoktál hívni, ha ezekre gondolsz, teljesen más kávéház, fele annyi idős. De szinten jó, nagyon jó motor.
A 2.0 PDTDI lóg ki kicsit a sorból, ott bizonyos motorkódoknak vannak nyűgjei, amik ilyen korban már tudnak kellemetlenséget okozni. Valójában ezek sem olyan vészesek, de azért nem két fillér a javítása, megelőző céllal meg kevesen locsolnak rá 6 számjegyű összeget egy ilyen öreg autóra.
Mindent leírtak a korábbi hozzászólók, annyit hozzátennék hogy a drag gyorsulásokon régebben (lehet most is) sok dízel volt, és mindre rálett mondva "ez 1.9 tesóó".
Ezt mémelték ki régebben.
#9: Egy 20+ éve meglévő típusról beszélünk. 20 éve egy ilyen kategóriájú autóban ez tényleg nagy teljesítményűnek számított (az erősebb változatok, nyilván nem a 90 lóerős). Akkor sem volt a sportautó kategória, de az átlag fölött volt. Nyilván az M3 és az AMG merci akkor is nagyságrendekkel erősebb volt, de a hétköznapi autókhoz képest erősnek számított az 1.9
Ma is egy 250 lóerős ferdehátú (szerintem) erősnek számít, akkoriban meg hasonló volt az átlaghoz képest a 150 lóerő mint most a 250.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!