Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért olyan "legendás" az 1.9...

Miért olyan "legendás" az 1.9 Tdi?

Figyelt kérdés

Mivel jobb egy 1.9 tdi mint egy 2.0 tdi?

Mivel jobb egy 1.9 pdtdi mint egy 2.0 pdtdi??

Nem értem, miért legendás az egykilenc.

Köszönöm az értelmes információkat/válaszokat



2021. máj. 9. 21:39
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:
100%

#9: A maga korában - főleg a 110 lovas verzió - egészen jól ment.

Amit felhúznak 200hp köré (és ez elég gyakori), az még ma is jobban megy a hazánkban forgalomban szereplő autók kb 80%-ánál. Így tehát igen, egész erős tud lenni. Más kérdés, hogy a suttyógyerekek nem "egész erős", hanem legalábbis Bugatti-szintű verdaként kezelik őket, de ezen érdemes csak nevetni egyet.

2021. máj. 10. 15:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim ***** válasza:
100%
Bár tévhit, hogy az 1.9 TDI vagy PDTDInek soha nincs problémája, de tényleg átlagon felüli a tartósságuk. Ez abból adódik, hogy minden túl van méretezve mechanikailag, főleg a PD-nél. Hogy ez miért volt jó a VW-nek anno, azt nem tudom.
2021. máj. 10. 17:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:

#12: "Hogy ez miért volt jó a VW-nek anno, azt nem tudom."


Mert így olcsóbb. A mérnökök megtervezik a motort, kiszámolják mi mekkora legyen, milyen tűréssel-illesztéssel, milyen anyagminőség stb.

Pont ilyenre legyártani nagyon nehéz (lehetetlen) és drága. Inkább azt csinálták, hogy legyen jó bika minden része a tervben, és ahhoz a megemelt teherbíráshoz képest jóval nagyobb gyártási minőség ingadozás is belefér, mert így a "rosszabbul sikerült" darabok is teljesítik a minimum elvárást.


Szóval: (nem autós példa, de a lényeget érted):

Kell egy beton oszlopot készítened. Az elvárás az, hogy legalább 20 cm vastag legyen, egy hajszállal sem kevesebb. Meg lehet úgy csinálni, hogy nagyon pontos megmunkálással csinálsz egy precíz, közel tökéletes 20 cm-es zsalut hozzá. Ez anyagban takarékos, de rohadt drága lesz és sok munka. Meg lehet úgy is, hogy csinál egy kb 25 centiset, és akkor belefér 5 centi eltérés is. Az anyagköltség kcsit több lesz, de a gyártás jóval olcsóbb, mert nem kell pontosan dolgozni. Nyilván a motor esetén ez nem feltétlen a méretek számszerű pontosságára igaz csak, hanem az anyagminőségre is, meg ezer más dologra.

2021. máj. 10. 17:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim ***** válasza:

13as

Értem én mi a te logikád, de ez nem így működik. Mert más motorokra pont nem jellemző ez a túltervezés.

2021. máj. 10. 18:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 anonim ***** válasza:
76%
#14 azért 30 éve még rengeteg motort terveztek túl úgy hogy a gyári 200 lóhoz képest még 150 lóerőt pluszban simán elvisel a gyári motorbelső. Kovácsolt belsővel meg nem gond a +3-400 ló sem a kiinduláshoz képest.
2021. máj. 10. 21:45
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!