Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ford Focus mk1 1.8 tddi...

Ford Focus mk1 1.8 tddi tipusú autónak van katalizátora?

Figyelt kérdés
Egyik ismerősöm azt állította, hogy szinte minden régebbi dizelnek van katija. Az újabbaknak pedig nem katija hanem dpf-je kell, hogy legyen. Ha jól tudom az a részecskeszűrő. De a lényeg azon volt, hogy a kettő közűl az egyiknek fix lennie kell egy dizel autón.

2021. aug. 21. 04:09
 1/4 anonim ***** válasza:
100%

Katalizátor a 90-es évek legeleje óta minden autón van. Max akkor nincs, ha követték/kilopták belőle. A részecskeszűrő nem a katalizátor helyett, hanem mellett került fel. A 2006-ban bevezetett Euro 4 előírásokat már nem tudták csak katalizátorral elérni, ezért a katalizátor mellé betették a DPF-et. A 2011-es Euro 5 óta pedig kivétel nélkül minden dízel autó rendelkezik vele.


Szóval abban igaza van ismerősödnek, hogy minden autónak, benzinesnek és dízelnek egyaránt, kötelezően van katalizátora a 90-es évek eleje óta. De mint írtam, a DPF nem a helyét vette át. Szóval nem "vagy az egyik, vagy a másik", hanem "vagy csak katalizátor, vagy katalizátor ÉS részecskeszűrő".

2021. aug. 21. 04:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:

Értem. Köszi a részletes választ!


Hozzá kapcsolódó kérdés. Katalizátor eltömődése/berakódása okozhatja egy kövérebb gázadásra a fekete füstfelhőt a kipufogóbol?


Tudom, hogy ez a tökéletlen égésnek a következménye, de ha jól értem a kati feladata, hogy megszürje a kipufogógázokat.

2021. aug. 21. 10:09
 3/4 anonim ***** válasza:

#2 A katalizátor nem hajlamos eltömődni. A részecskeszűrő annál inkább, ezért DPF-es autót nem is szabad venni városba, mert a regenerálásához hosszabb ideig tartó megemelkedett fordulat szükséges, például 50 kilométer autópályán. Vagy szervizek képesek manuálisan is elindítani az öntisztítási folyamatot (ez inkább 2012 utáni autóknál opció, idősebbeknél nem), de ez nem túl olcsó, cserébe viszont jó ártalmas a motornak.


A DPF eltömődésnek egyébként nem igazán jele az, hogy füstöl. A jele inkább az erőtlen motor (vagy akár teljes motorleállás, ha már nagyon el van dugulva). A fekete füst az lehet tökéletlen égéstől is, ahogy mondtad, de sokkal jellemzőbb az, hogy valahol olaj kerül az égéstérbe és az égett olaj füstöl feketén. Szóval vagy hengerfej tömítés, vagy szelepszár szimering, vagy tömítetlenség a dugattyú gyűrűk és a hengerfal között.

2021. aug. 21. 14:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 krisszalai ***** válasza:
Van, a rezonátor előtt ferdén.
2022. jan. 7. 23:26
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!