Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Német prémium, vagy középkateg...

Német prémium, vagy középkategória? Te melyiket vennéd 3.5 MF ból? (bőv lent.)

Figyelt kérdés

Autócserén gondolkozom, jelenleg egy 6 éves skodám van. (alapfelszereltség) A gondom vele, hogy lassan nagyobb összeget kell rákölteni, (összfék, motortartóbakok, hátsó lengéscsillapítók is érnek már, ez olyan 150 ezer körüli összeg munkadíjjal) valamint így 3 év használat után az ülés már nekem kényelmetlen. Nincs deréktámasz, 1.5 óra után már nem jó benne utazni. Mikor megvettem, ez annyira nem is volt szempont mert egy 25+-os kocsiból ültem át, és ég és föld volt a kettő. Üléssorcserén is gondolkodtam (pl oktávia üléseit bele, de az is 50-80 ezerbe lenne)

Amúgy a kényelmi dolgon kívül semmi bajom a kocsival. (kopp kopp)

Elkezdtem nézegetni a most 3-4 éves kocsikat.

Nagyjából 3.5 millió a keret, így vagy fiatalabb megint csak középkategóriás kocsi jöhetne szóba, vagy egy hétvégi cikkből felbuzdulva, 8-10 éves német prémium.

Megrögzött dízel párti vagyok, így azokból szemezgettem.

Középkategória 3-4 év 150 ezer alatti km vel:

Kia ceed kombi

Hyunday i30 kombi

Skoda rapid kombi


A német prémiukból pedig 8-10 év óra szerint 200 e km alatt:

Merci C-osztály

Audi A4 A6

VW passat (fogjuk rá, hogy prémium)

BMW-k kimaradtak, nem nagyon vagyok bömös párti.

Nem német, de talán Lexus? bár ott alkatrész ellátottság, meg bontott alkatrészek kevesebb van, ha valamit cserélni kell. (pl lámpa, ajtó stb, nem mindig vesz az ember újat)

Nem vagyok f*llérb*szó megadom az autónak ami kell, de ha kitörik a hátsó lámpám pl (valós példa) nem fogok venni 50 ezerért egy újat, inkább megveszem a bontottat 15 ért, semmi különbség nem látszik.


De a legfontosabb mindezek közül:

MEGBÍZHATÓ, ÜZEMBIZTOS autót keresek.

Picit ezért óckodom attól,hogy idősebb kocsira váltsak, mert bár biztosan kényelmesebb, jobb menetdinamikailag, de a kor az csak kor...Vagy mégsem?

A magasabb színvonalú összeszerelés, illetbe (talán) magasabb minőségű motoralkatrészekkel összeszerelt idősebb prémium kocsi, lehet ugyanolyan megbízható mint egy fiatalabb fapados?

Segítsetek.

Családot tervezünk, a legkevésbé sem hiányozna az út menti lerobbanások.

Nyilván szervízköltség sem utolsó, nem szívesen hordanám minden hónapban szervízbe.


Sok sok cikket olvastam BMW-MERCi-TOyota 4-5 száz ezer km-rnél 20 év után meg nem bontott motorokról, meg ha van gazdája meghálálja stb...de ez mennyire lehet igaz?


Amit leginkább szeretnék elkerülni:

pénztemető. mosmtár sem időm, sem türelmem nincs minden 7 végén bütykölni a kocsit mint régebben, hogy üzembiztos legyen.


Bármilyen típusra nyitott vagyok, ha ész érvekkel, vagy tapasztalatokkal leírjátok. (kivéve talán a francia vonal, illetve az opeleket sem dícsérik túlzottan)



szept. 13. 08:34
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
100%
Egyértelműen középkategória.
szept. 13. 08:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
100%

Közepkategória.

Német prémiumból 8-10 éveset ennyiért a kínálat alját kapod.

szept. 13. 08:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 A kérdező kommentje:

igen, én is így gondolom

+ engem még senkinek sem sikerült meggyőznie hogy a a "kor csak egy szám"

Volt öreg autóm, bármiylen szép és jó volt, mindig kellett vele foglalkozni valamit, hol apróság, hol nagyobb dolog

Kamaszkoromban ez még tetszett is, szívesen bütyköltem.

mostmár ez inkább kényszer lenne mintsem élvezet

szept. 13. 09:08
 4/14 anonim ***** válasza:
100%
Középkategória.
szept. 13. 09:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
100%

Az van, hogy azzal kezdted a kérdésed, hogy neked az már probléma, ha 150 ezret rá kell költeni az autóra.


Na most ha te veszel bármilyen jó állapotban is egy 8-10 éves német prémiumot, akkor persze garantált hogy kellemesebb, kényelmesebb, jobb autód lesz amikor éppen minden jó, de ha hiba van, akkor 150 ezer forintnyi szervizköltség még kevésnek is mondható, csak a fékek kerülnek ennyibe mondjuk egy Mercire ha a jó minőségű alkatrészekből építkezel.


Ezért bár én azt vennék, neked mégsem ajánlom.


3,5-ért néznék mondjuk egy jól felszerelt VW Golf VII-t, lehetőleg dízellel, de csak ha nem rövid távokon használod leginkább (a TSI benzinmotorokkal én nem vagyok nagy barátságban, mai napig vannak konstrukciós problémáik, ellenben a dízelek jók).


Vagy egy jól felszerelt Kia Cee'd / Hyundai i30. Meglepődsz, hogy mennyire jó minőségben gyártanak autót a koreaiak, főleg a 2010-es évek közepe óta. Használtam Kia Cee'd-et (2.gen 2015) céges autóként 1.4 szívóbenzinnel, elég fapad volt, de így is imádtam (és könyöklő azért volt benne még így is), akkoriban Golf VI-osom volt majdnem max felszereltséggel 2.0 CR dízellel, nyilván a Golf azért összességében minőségibb-extrásabb volt, de a Kia abszolút nem volt messze tőle.


Most is van egy előző generációs (3 éves) Hyundai i20 nálunk páromnak, ez is elképesztő jó autó, és hihetetlen mennyi extrát (fűthető ülések és kormány, parkolóradar, sávtartó, digitklíma, tempomat stb) kaptunk olyan áron, amennyiért fapad legkisebb motoros VW Polot sem kapni, ráadásul ebben 1.25 szívóbenzin van, ami nyilván nem erőgép, de teljesen használható és fogyaszt 5,4 litert átlagban a computer szerint.


Próbáld ki ezt is-azt is, és dönts. Volkswagennél (és Audinál, ha mégis oda merészkednél) a dízeleket tudom csak ajánlani.

szept. 13. 09:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 A kérdező kommentje:

Nem feltétlenül probléma, hogy ennyit kell rákölteni, csak összeszummáztam a dolgokat:

- költeni is kéne rá,

- kényelmetlen az ülése, ami egyre jobban zavar

- lassan eléri a 200 e km-rt a felett pedig még nehezebb lesz eladnom szerintem


Viszont sajnálnám is mert azért hozzám nőtt.


a Hyundai Kia vonal nekem is tetszik, tényleg minőségik, nemrégiben volt szerencsém egy dízel kia ceedhez 2015-ös, hát a skodámhoz képest kényelemben, vezethetőségben, dinamikában nekem bejött.

szept. 13. 09:31
 7/14 anonim ***** válasza:
100%

"lassan eléri a 200 e km-rt a felett pedig még nehezebb lesz eladnom szerintem"


Nem feltétlenül. Egyik ismerősöm 460k kilométerrel adta tovább, igaz ott nem 150-et kellett a kocsira költeni, addigra kb a fél kocsit cserélte hogy tökéletes maradjon.

szept. 13. 09:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
"Középkategória" inkább, szerintem is. Bár amiket felsorolsz azok maximum alsó-középkategóriás, vagy inkább kompakt autók.
szept. 13. 09:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:

@6: Én mindenkinek azt szoktam most ajánlani, szerintem ár-érték arányban nincs most jobb náluk, és nem is érzed kompromisszumos megoldásnak, mert tényleg az összeszerelési minőség, a komfortérzet már nagyon közel jár a drágább német típusokhoz, viszont a megbízhatóság, a Kiánál 7, Hyundai-nál 5 év garancia mind vonzóbbá teszik.


Ha használtan veszed, a garinál arra figyelj, hogy mindenképpen kérdezd le márkakereskedésnél a kinézett autó alvázszámát, hogy érvényes-e még rá. Könnyű elbukni a garanciát, elég csúszni párszáz kilométert a kötelezővel.

szept. 13. 10:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 A kérdező kommentje:

toyoták is játszhatnak még...

Auris, korolla, 1.4 1.6 2.0 dízel D4D motorral

szept. 13. 12:24
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2022, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!