Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyire lehet jó választás...

Mennyire lehet jó választás családi autónak egy 2-es Renault Megane sedan? (részletek lent)

Figyelt kérdés
2006-2010 közötti modelleket nézegettem, elsősorban 1.6-os szívó benzinnel. Nem okozna gondot a kínálat tetejéről választani mert elég nyomott áron mennek ezek így rá tudok szánni 1 akár 1.2 milliós forintot is. A lényeg, hogy megkímélt autó legyen. Sosem volt még francia autóm mennyire problémásak ezek ebben a korban? Azt tudom, hogy a kártya nem olcsó dolog ha tönkremegy, a hátsó féket csak csapágyszettel lehet cserélni, nem lehet hozzáférni az izzóhoz és jellemzően sok elektronikai hiba lehet vele. Viszont ezekből a forrásokból olvastam, hogy mindezek ellenére motorikusan nagyon jók és strapabírók, és nem igazán korrodálódnak ami nagy előny. Akinek ilyen autója volt megtenné, hogy leírja mennyit és miket költött rá? Köszi
2021. nov. 29. 18:44
 1/4 anonim ***** válasza:
56%

Szívó benzinessel nem lesz gond, csak ne egye az olajat/vízet. Kicsivel hosszabb próbaúton úgyis kiderül.


Az, hogy a franciáknak van/volt pár érdekes megoldása ami szerelő szemmel érthetetlen és kicsivel több idő megoldani mint egy kortárs japánnál az nem jelenti, hogy szar. (pl. a hátsó fék-csapágy miatt is szoktak szarfranciázni.)


Ültem ilyenben, viszonylag kényelmes volt. Biztonságügyileg is elég jó. (5csillag)

Illetve a német ADAC breakdown listáján is előrébb van mint a kortárs focus/civic/astra/A3.

2021. nov. 29. 19:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
74%

Szia!

Nekem immár másfél éve van kettes Megane-om.

Nekem is az 1.6 16 szelepes, 113 lóerős benzines modell van 2004-ből. Azt elsőre meg tudom erősíteni, hogy motorikusan jó, nekem legalábbis bajom még nem volt vele. Igaz a szervizzel mindig törődtek, én is lecseréltem vásárláskor még a váltóolajat is. Az olajat is 8500 km-nél már cseréltem a nyáron, mivel csak napi 10-15 km-t járok vele.

Szerencsémre a szomszédtól jutottam hozzá. Az autó megkímélt, keveset futott, (46 ezer volt benne tavaly nyáron) garázsban tartott, szóval rozsdának halvány jele sincs rajta, egyébként nem tudom mennyire korrózió álló. Máskülönben az első sárvédők műanyagból vannak, tehát egy potenciális rozsdásodási zóna ki is esik. Most van benne 57. 800 ezer km, ezalatt a szűk 12 ezer kilométer alatt, amit cserélni kellett az a lambdaszonda volt, úgy vettem, hogy égett a check engine, így ezt hamar cseréltem is. Induláskor néha jelentkezett az okoskerék kerregése, de ha nincs meghalva az adott alkatrész, akkor ezt nagy eséllyel lehet orvosolni a megfelelő, okoskerék barát 5w30-as motorolajjal és valamilyen visszafolyás gátlós olajszűrővel.

Ami gond van velük, az általánosan elmondható egy benzines modellnél, hogy nem a pénztárcát terheli, hanem inkább az idegrendszert. Például az esetemben a vízelvezető lefolyók a szélvédő és a motortér között soha nem voltak tisztítva így teljesen el volt dugulva. Ez az őszi-téli esőzésekkor meg is telt és kanyarodáskor olyan hangot hallatott mintha egy akváriumba lettem volna, valamint a lábtér alatti kis tároló rekeszek megteltek vízzel és kifolyt a víz a lábtér részhez. Ez viszonylag rendszeres karbantartást igényel, de nem nagy ördöngösség. A nyáron történt az, hogy egy indításnál valahonnan a középkonzol, műszerfal felől kerregést hallottam. Mint kiderült egy kis elektromotor műanyag fogaskereke adta meg magát, ami a kabin levegő állításért felel. Már nem tudom pontosan mi volt a neve, lényeg a lényeg a szerelő azt mondta egy felesleges kacat, semmi különösebben érezhető funkciója nincs, így kidobtam belőle a francba, 10.000 forintot nem nagyon ér senki szerint. Nyáron ugyanolyan jó a klíma, most ugyanolyan jó a meleg.

Az izzó cseréje valóban fifikás művelet, de ha utánanézel (nem mint én) akkor 15 perc alatt lazán megvan. Sokan panaszkodnak, hogy nem férnek hozzá... A motortérből valóban problémás, de a sárvédőnél lévő szerelőnyíláson keresztül azért meg lehet oldani, főleg, ha van egy kisebb kezű segítőd mint nekem volt. A kártya dolog pár ezer forintból megvan. Azt mondták ne ejtsem el és valószínűleg nem lesz soha baja. Lekopogom, én nem ejtettem betonra azóta, hajigálni nem szoktam, de különben is kettőt kapsz belőle általában.

A rádió tud még figurázni ha lezár, akkor azt csak a gyárilag megadott kodjaval tudott kioldani, nekem a Megane 2 Facebook csoportban 5 perc alatt segítettek és újra szólt.

A fogyasztása tűrhető, ha nyugisan közlekedsz, akkor nem feltűnő, ha nyomod, pörgeted a motort, akkor azért tud zabálni. Ebből a tekintetből biztosan jobb a 2 literes változat.

Kényelem szempontból össze sem lehet hasonlítani egy Golffal, H Astraval vagy más hasonló kaliberű autóval, egyszerűen nem az a színvonal.

A másik idegesítő dolog az az ajtón lévő gumírozott fogantyú kopása. Nekem már kopásnak indult, csúnya így azt le fogom oldani róla. Elég sok kettes Megane-nak köpedelem a beltere, minden kegyetlenül lekopva, megcsúnyúlva. Nekem ezzel szerencsém van, szinte teljesen érintetlen, amennyire tudok, próbálok vigyázok rá én is, mert tényleg sok gusztustalan.

Nagyjából ennyi. Szervizre mint írtam nem sokat költöttem, szerintem egy 10 éven felüli autóra sem igazán költenek kevesebbet.

Az egész attól függ itt is, hogy mennyire vigyáztak rá előtted. Az biztos, hogy az említett Facebook csoport az egyik legjobb hely, ahol fel fel tűnik néha egy egy patika állapotú eladó autó.

2021. nov. 29. 19:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
Nem szabad kettes meganet venni, csak ha önmagad ellensége vagy! Páran kifogtak, mint az első kettő, egy nem lelakott, aránylag kevésbé problémás példányt, de ezeknek a szerelési egy katasztrófa, nagyon sok szerelő szerint, én nem vagyok az. De ezek a kocsik a francia autógyártás igazán sötét korszakából valók, mint a szintén "kiválóan" sikerült Pugg 307, 407, 607, egyes és kettes laguna, citri C4, C5... Egy Oltcit a régi időkből nem olyan problémás, mint egy 407-es, az autógyártás történelem egyik legnagyobb katyvasza, ilyent csak igazi mazohistak vettek, vesznek.
2021. nov. 30. 17:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Hát nem tudom. Ezt így szerintem nem lehet egyöntetűen kijelenteni, hogy a Peugeot vagy a Renault vagy Citroen sokkal problémásabb vagy mazohisták vesznek. Nem egy-két ismerősömnek van az említett típusból, köztük autószerelőnek is, de köszönik szépen, második autónak is olyat vettek, csak már a ráncfelvarrottat.

Ugyanakkor többek is a köreimben költöttek egy év alatt (szerintem) horribilis összegeket német, elterjedt autókra. Ki milyet fog ki, melyikre mennyit fordították előző gazdái.

Az meg, hogy a szerelő nem szereti szerelni, az marhára nem tud érdekelni míg fizetek neki érte és ebből veszi a kenyerét.

2021. dec. 1. 15:37
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!