Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Friss jogsis hölgynek milyen...

Friss jogsis hölgynek milyen autót ajánlanátok?

Figyelt kérdés

Kezdő autóvezetőnek lenne szüksége az autóra. Max. 500.000 Ft a keret. Eddig ezeket néztük:

-Volkswagen Polo (1999-2004)

(Elég sok kérdésnél olvastuk, hogy ebből az 1.4-es verzió nem a legjobb. Van még 1.0, 1.2 és 1.9, ezek jobbak lehetnek vagy inkább hagyjuk ezt az autót?)

-Opel Corsa (2001-2005)

-Toyota Yaris (1999-2004/5)

-Suzuki Swift (1998-2003)

-Suzuki Ignis

-Suzuki Wagon R+


Fontos szempont, hogy alacsony fogyasztású autót szeretne a hölgy. Továbbá, olyat, amihez olcsón talál alkatrészt, nem drága a szervízelése és lehetőleg minél biztonságosabb.



2021. dec. 7. 20:31
 1/10 anonim ***** válasza:
87%
VW Lupo 1.4 pdtdi-vel? Ettől kevesebbet nem nagyon eszik más hasonló köbcentis motor. Talán az 1.4 HDI, de ott meg a motor jó csak a körítés nem...
2021. dec. 7. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
88%

#1

Kezdő sofőrnél, ezen felsorolt autóknál a fogyasztás másodlagos, én is alapoktól kezdtem és így 7 év után már bebizonyosodott.

Yarist mondanám, vagy a Swift-et.

2021. dec. 7. 20:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
27%
2021. dec. 7. 20:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
17%
Olcsót.
2021. dec. 7. 20:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
71%
én a swiftet ajánlom, nagyon szerethető kocsi és tényleg semmit nem kell költeni a benzinen olajon meg szűrőkön kívül
2021. dec. 7. 23:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
100%

Polo: Nem olyan rossz az 1,4 benzin, mint mondják itt páran.

Olajfogyasztás jellemző rá, illetve gyújtótrafók hajlamosan sorban meghalni akár pár évente, teljesítményéhez képest nem fogyaszt keveset (nagy átlagban 7,5 körül lehet vele a Polo kasztniban eljárni, városban tud 8 felett is, ha nyomod neki). Autópályán is elvan, 120-130-as utazótempó nem gond neki.


Az 1,2-es benzines már kifejezetten gyenge, nem ajánlanám, városban oké, autópályán kínszenvedés.

Dízelből az 1,4 TDI egy háromhengeres turbódízel, amúgy nem rossz, a benzineseknél több a nyomatéka, így fürgébbnek érződik, de nem jár kellemesen, nem jó a hangja, nem az igazi.

Az 1.9 TDI ritka mint a fehér holló, amúgy egy nagyon jó motor, de a legtöbbet már lerúgták / chipelték, amelyiket nem, az meg bőven túl sokba kerül (jóval több pénzbe, mint a keret amit megadtál).


Összességében pedig a Polo messze a legkellemesebb, legkulturáltabb, legcsendesebb autó ebből a szelekcióból, csak hát valóban nincs hozzá olyan motor, amire tutira rávágná az ember, hogy ez egy nagyon jó választás. Illetve - mint minden Volkswagen ezekből az időkből - a kerékjáratokban a doblemez mögött megül a kosz, ha nem tisztítja az ember rendszeresen, akkor ott elkezdenek rohadni. A legtöbb már el is kezdett.


Ugyanezek igazak az azonos korú Seat Ibizára, Skoda Fabiára, viszont azok minőségben gyengébbek, majdnem azonos motorválasztékkal (Fabiánál van még az 1.2 HTP ami a másik kettőben nincs, na azt tényleg nagyon messziről érdemes elkerülni).


Corsa: itt az EcoTec motorok szintén hajlamosak olajfogyasztásra (akár fokozottan is), ezen kívül nagy baj nincs velük. A dízelek kulturálatlanok, de szintén csak a szokásos öreg turbódízel kockázatok jellemzőek, nincs bennük még DPF. Maga az autó viszont valójában nem egy liga a Poloval, jóval olcsóbbnak érződik kívül-belül, nem helyezném sokkal magasabbra a nívóját, mint egy korabeli Swiftnek - viszont annál kevésbé problémamentes.


Yaris: megbízható kis minimál japán autó, sokan szeretik, pont azért, mert rém egyszerű. Viszont rohad, mint a bűn, az Opellel kb egy minőség - városban jó társ, pályán, hosszabb utakon már kényelmetlen / hangos. Motorból itt mindegyik élhető.


Swift, Ignis, WagonR+: Mindegyik hamisítatlan Suzuki: tényleg a világból kimennek, minimális fenntartási igényeik vannak, amit ha megkapnak, akkor csak mennek és mennek mindig, minden körülmények között.


Az Ignis és a Swift szerintem a két ajánlható. A WagonR+ egy guruló szekrény, ami nem csak abban mutatkozik meg, hogy rossz napod van ha ránézel, de abban is, hogy dülöngél, nem stabil a futása, és ez akkor is ilyen ha jó állapotban van a futómű - ha már kicsit le van lakva, akkor tengeribetegeknek nem ajánlott.


Az Ignis és a Swift is jelentős oldaldőléssel kanyarodik, viszont legalább azt stabilan teszi. Mindkettő kifejezetten silány anyagokból építkezik a beltérben, nem kifejezetten jó érzés bennük létezni (legalábbis nekem - kinek mi az igénye), cserébe praktikus, nyúzható-üthető-vágható, masszív szerkezetek, nagyon sok mindkettőből a teljesen fapados változat - itthon azokból nagyon sokat vettek újonnan, sokan még a szociautóikat váltották le ezekre olcsón -, érdemes egy picit extrásabbat kifogni, az valamelyest javít a hangulaton, és az extrák tönkremenetelétől sem kell nagyon tartani ezeknél.


Amit még szerintem érdemes lehet megnézni:

- Ford Fiesta, Fusion a 2000-es évek elejéről (csak ne dízelt)

- Toyota Corolla E11 (a békalámpás, meg annak a frissítése) - ez nem annyira kisautó, mint amiket felsoroltál (mai tekintetben ez is elég kicsi), cserébe élhetőbb a legtöbbnél, és megbízhatóbb is, csak a rohadásra kell nagyon figyelni.

- Volkswagen Lupo - a motorválaszték itt is hasonló a Polohoz, de maga az autó kisebb, aranyosabb, hasonlóan minőségi. Ennek testvére a Seat Arosa.

- Suzuki Alto - ha igazi igénytelen városi igáslovat keresel, akkor ez lehet a te autód, aranyosan néz ki, ugyanazok a kopogós olcsó műanyagok és unalmas formavilág van belül, mint a nagyobb Suzukikban, viszont még kevesebbet eszik, még alacsonyabb a fenntartása, még kisebb parkolóhelyekre beférsz vele.



Amúgy én a Polot venném, de csak azért, mert tényleg olyan a hangszigetelés, a futómű, az egész autó összeszerelési minősége, hogy egy kategóriával magasabbnak érződik a többinél. Ellenben a fenntartása drágább a legtöbb konkurensnél, érdemes belőle jó állapotot venni, mert a rossz egy rémálom lehet. Ha jót veszel, és nem is rohad (500-ból ehhez kell egy kicsi szerencse), akkor egy baromi jó autód lehet, amire néha kell költeni 80-100-120 ezret, ha valami tönkremegy.


Ha nem akarsz ennyit költeni fenntartásra, akkor viszont csakis Suzuki.

2021. dec. 8. 09:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 ghost972 válasza:
Friss jogsis hölgynek....hmm...1,4-1.6-os kézi váltóst, Csak azért mert jogsi van, tapasztalat nincs ( a tanulókocsin vezetett xxx km..és óra nagyon kevés)Pár év gyakorlat után lehet gondolkodni nagyobb járműben
2021. dec. 8. 18:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat! (A 6-osnak is, mert nagyon sokat írt és rendkívül sokat segített!:)

A felsorolt autók közül szerintetek melyik a legbiztosnágosabb? Pl.: Ignis, mert magasabban ül benne a vezető?

2021. dec. 9. 15:14
 9/10 anonim ***** válasza:

Az Ignis semmiképpen sem, ugyan magasan ülsz, de ez önmagában nem véd meg.


Biztonság tekintetében itt tudsz keresni törésteszt eredményeket:


[link]

(Bal oldalon kicsit lejjebb görgetve, "How safe is your car" részen a keresővel)


Viszont ezek mind relatíve idős, kicsi autók - egy modern batár SUV-val egyikben ülve sem szeretnél ütközni, itt már keveset számít, hogy most egy csillaggal többet vagy kevesebbet kapott anno a 2000-es évek elején / '90-es évek végén amit választasz. Ha az ember teljes biztonságot szeretne, nem ül autóba, ha biztonságos autót szeretne, vesz új nagydarab autót sokmillióért, ha pedig erre nincs kerete... hát, akkor ezt a rizikót sajnos vállalni kell. (#6 voltam)

2021. dec. 10. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 Koaxk Ábel ***** válasza:

A #6-os után nehéz bármit is írni, mert ennél jobban ha akarnám se tudnám megfogalmazni a véleményem.


Amivel volt tapasztalatom, az az Ignis és Polo, nagyon nem egy liga a két kocsi.


Ha szeretettel akarsz visszanézni a kocsira és örömet érzel az autók iránt akkor Polo, ha csak az a cél, hogy A-ból B-be elvigyen és tegye a dolgát a lehető legkisebb hibafaktorral, akkor Ignis vagy Swift!

2021. dec. 12. 03:57
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!