Hogyan tudták régen bezárni az autót úgy, hogy bent maradt a kulcsa?
Öregemtől hallok mindig ilyen történeteket, aki lakatos volt és folyton hívták ki, hogy bezárták az autót, de a kulcs bent maradt és hogy fel kéne többi.
De hogyan? A bezáráshoz is kell a kulcs, szóval akkor hogyan zárták be úgy, hogy a kulcs mégis bennmaradt? És nem tartalék kulccsal, mert akkor ki tudták volna nyitni.
Olyat is szokott mesélni az öreg, hogy néha maga a riasztó zárta be a kulcsot, de számomra ez is hihetetlen, mert hogyan? A beriasztáshoz meg kell nyomni a gombot a kulcstartón, tehát ugyanúgy az ember kezében kell legyen a kulcs??
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kérdező!
Nem kell ahhoz az öregek legendáit hallgatni, napjainkban is megtörténhet, hogy kizárod magad. ;)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Régen nem volt központi zár.
Egyesével lenyomtad a gombokat /néhány típusban a vazetőoldalit nem lehetett nyitott ajtónál lenyomni, hogy ne zárd be a kulcsot/, bentmaradt a kulcs, becsuktad az ajtót, és mindjárt leshettél!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Tipikus kulcsbezárós kocsi, a régi swift, ahol a csomagtérajtót, kívülről, kizárólag kulccsal tudod nyitni. (Vagy belül a vezető ülés melletti karral)
Tehát, megállsz a Tesco parkolóba, minden ajtót bezársz.
Majd bevásároltál, és kulccsal kívülről nyitod a csomagtér ajtót.
Bepakolsz, és elég ha véletlenül a kulcsot is berakod, majd lecsukod a csomagtérajtót.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Gondolom régi sztorik régi autókkal.
A Lada/Zsiguli csomiajtó csak kulccsal nyílt. A szülők kiszálltak az autóból, bezárták az ajtókat, csomagtartót kinyitották a kulccsal, matatás közben lerakták a kulcsot/kiesett a kezükből, lecsapták a csomiajtót és lehetett pislogni a kocsi mellett.
Suzuki Marutinál ha nyitott ajtónál húztad a belső kilincset és úgy zártad be a kocsit belülről, akkor az ajtó becsukásánál nem nyílt ki a zár. Így egy mozdulattal megoldottad anélkül hogy pöcsöltél volna még kintről a kulccsal. Kivéve ha a kulcsot bent felejtetted mint én…
Gyerekkoromban egy ősrégi Nissanba is bezártam de nem tudom hogy hogy, 4-5 éves voltam, a szülők mesélték hogy milyen “ügyes” voltam.
Régen nem volt kulcs nélküli nyitás/indítás stb, a zár egy egyszerű mechanikus szerkezet volt.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az NDK kocsiknál (Wartburg, Trabant, Barkas, IFA) meg úgy sikerült, hogy miután kinyitottam az ajtót, a kilincsen egyből visszafordítottam a kulcsot zárt állásba, hogy kívülről ne tudják rám nyitni a kocsit.
Nos, hát volt olyan, hogy kiszálltam a mázsánál, leadni a mérlegpapírokat, és az erős szél becsukta az IFA ajtaját.
Ott is szépen ki kellett feszegetni a vezetőfülke íves hátsó üvegét, mert azt könnyű volt visszatenni, csak egy zsineg, meg szappanos víz kellett hozzá.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Sziasztok!
Én autózár nyitással foglalkozom, és naponta több autót kell kinyitni, persze sérülés nélkül. A német autók egy része, ahogy írtátok lezár, ha nem volt nyitva a vezető oldali ajtó. De sokszor van olyan gond is, hogy lemerül az aksi, a távirányító nem működik, vagy a kulcsos zár fel van törve.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!