Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen robogót vegyek pizza...

Milyen robogót vegyek pizza futári célra?

Figyelt kérdés

Üdv! Szeretnék nyárra egy új robogót venni, Budapesten pizza futári feladatokra, doboznak nem baj ha nincs hely rajta.

Motowell Magnet 4t-t néztem ki. Ez Euro 5-ös, injektoros blokkal van szerelve. Ahogy nézem, van hozzá alkatrész és az új ára se vészes, az alkatrészek is olcsók hozzá. Nem tudom, megbízható típus e. Persze ha van más ajánlat, meghallgatom azt is. De mindenképp olyan legyen, amelyik a napi 80-100km-ert bírja. Esetleg más típusban vagy márkában gondolkodjak? Tudom lehetne olasz is, csak épp nincs 1 millióm és az is sajnos elromlik előbb utóbb ilyen használat mellett.

Mindenképp 50ccm-s legyen.



2022. márc. 11. 21:20
1 2
 1/20 anonim ***** válasza:

Nekem Motowellről csak anekdotám van, de én tuti nem azt venném :) Egyik jó barátom azt vett, és állandóan valami nyűg volt vele. Volt olyan is, hogy balra döntve fulladt, jobbra döntve nem. Mondtam neki, menjen háromszor jobbra :D

Én futárkodáshoz tuti japánt vennék. Amúgy azt is vettem. Honda CRF300L. Igaz, hogy nem csak futárkodásra.

2022. márc. 11. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/20 A kérdező kommentje:

50ccm legyen, mint írtam… Nincs motor jogsim, nem is akarok, felesleges is a belvárosban, mikor egy kis 50-essel is lehagyod a kocsisort.

Szóval ajánlj olyant ami ebbe a kategóriába való. Japán nincs 50ccm-be már, ezer éves lelakottak meg nem fogok venni belőle. Mindenképp új és segédmotor legyen, ami megbízható de nem egy vagyon a fentartása :)

2022. márc. 11. 22:09
 3/20 anonim ***** válasza:

Értettem, hogy mindenképp 50 cc :) Csak leírtam, hogy mellesleg japánt vettem. Mondandóm lényege, hogy mindenképp japánt vennék. Yamaha Gear, Honda Dio, ilyenek.


Ha új, főleg ha csak futárkodásra, akkor 100-szor inkább NIU, mint Motowell. Nem véletlenül szaladgál annyi futár NIUval.

2022. márc. 11. 23:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/20 A kérdező kommentje:

A NIU elektromos és nagyon drága. Nekem azért kell benzines, mert télen is ezt használnám (ha nem esik a hó vagy nem jeges az útfelület) persze megfelelő téli felkészítés után. (Téli gumi, lábzsák, plexi, markolat fűtés, ülés fűtés)

Mivel 2 féle fűtést is szeretnék rádobni, ezért az elektromos motor kiesett. Alapból hidegben a 100km hatótáv helyett max 60-at tud, ez meg nekem nagyon kevés. Egy új akku meg 200.000Ft. Magyarul, nagyon nem jó ez miatt. Ha kisebb városban használnám és csak nyáron az szuper lenne, de így nem opció. :/

Szóval az elektromos vonalról letettem. :/

Yamaha geart még gyártják? Mert a japánok leálltak az 50cm-es robogókkal ahogy látom. Akkor legyen a piaggio zip? Vagy az túl gyenge meg kicsi?

2022. márc. 12. 06:10
 5/20 anonim ***** válasza:

Mostani helyzetet látván elektromos robogót választanák.


[link]

2022. márc. 12. 11:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/20 anonim ***** válasza:

Markolatfűtés helyett egy kézzsákkal meg tudod oldani a problémát. Nekem az egyik motoromon volt mindkettő, de az ülésfűtés mostanra ki lett véve. Alig használtam, talán 2 év alatt 5-ször. Budapesten futárkodnál? Akkor felesleges ennyi fűtés meg minden. Meleged lesz. Saját tapasztalat. -2 foknál nem volt hidegebb egyszer sem, általában egy decathlonos izzadságelvezető műszálas póló, meg valamilyen minőségibb (pl Icepeak) aláöltöző volt rajtam, felette egy 4 évszakos motoros kabát thermobéléssel. Lábamon pedig egy aláöltöző + thermobéléses motoros nadrág. De ha lábzsákod lesz, akkor neked alul nem is kell ennyire felöltözni. Ha veszel egy kézzsákot, akkor egy átmeneti motoros kesztyű bőven elég. A markolatfűtés önmagában nem ér semmit, mert a tenyered nem fog fázni (annyira), de a menetszél miatt az egész teteje a kézfejednek igen. Ezért jó a kézzsák: megszünteti a menetszelet. Felesleges pénzkidobás futárkodáshoz ez a két elektronika.

Elektromos robogóra is tudsz venni téli gumit, plexit, lábzsákot, kézzsákot. A kétféle fűtés meg tapasztalataim szerint tök felesleges. Utoljára az Osztrák alpokban éreztem szükségét, de ott 100-zal mentem és emiatt a 8 fok is hidegebbnek érződik, mint Budapesten a 0. Főleg, hogy 10 percenként megállsz lépcsőzni meg étteremben várakozol futárként. A fűthető ülés meg az első 3 percben hasznos, amíg reggel jéghideg az ülés, utána nem mérvadó. Én vettem fűthető kesztyűt is, aztán egyszer se használtam szinte.

200 ezer forintot 2 hét alatt megkeresel. Cserébe nem kell költened az általános robbanómotor karbantartásokra, sokkal kevesebbet lenne szervizben a motor, ami miatt többet tudsz dolgozni vele. Ha most 2 évig futárkodni akarsz, bőven visszahozza az árait (szerintem), főleg hogy 1-2 hónap múlva már kb 600 forint lesz a 95ös benzin, azaz még ha óvatosan becslünk, 4 üteművel, napi 1200 forintod fog kb benzinre elmennni, ha havonta 20 napot dolgozol, az 24 ezer forint. 9 hónap alatt megtérül az extra akksi ára, onnantól meg színtiszta profit minden km. Ez az óvatos becslés.

És akkor az olajcsere meg szűrőcsere stb kiadásokról nem is beszéltünk, ami legalább évi 60 ezer forint, + bármi egyéb váratlan kiadás (lánc, szíj, karburátor, szelephézag stb). Érdemes kiszámolnod, hogy mennyi idő alatt jön vissza az új NIU vs. új vmi noname robogó közti árkülönbség.

Nem tudom, hogy gyártják-e, de alig használt darabok biztos vannak. Az legalább már eldobta a kezdeti árvesztését.

Piaggio zip nem rossz, szerintem nem túl gyenge. De a 2 ütemű robogók akár 3,5-4 litert is fogyasztanak. Az én 300as motorom fogyaszt annyit. Azaz ott már inkább napi 2400 ft a benzinkiadásod, ami havi 48000. 4 hónap alatt visszajön az extra akksi ára :) Esetleg super soco?

2022. márc. 12. 11:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/20 anonim ***** válasza:

#5

Mondjuk én ebből a webshopból tuti nem vennék "elektromos robogót". Ezek ilyen nagyinak boltbajárós 2 kerekű dolgok. Nem jók futárkodásra. Nyilván az árukon is látszódik, 300 ezerért baromi olcsók, normális bicajt nem kapsz újonnan annyiért lassacskán.

2022. márc. 12. 11:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/20 A kérdező kommentje:

Azért elektromos robogóra is kell költeni, egy futár 2 év alatt simán lelakja annyira, hogy sajnos nem bír ki egy műszakot se az akkumulátor. Egy új akku meg vagy 350.000Ft-tól indul :(

Ilyen 600 töltést bírnak ki, azért az 2 év alatt megvan. Ráadásul kettő is kell belőle, mert azzal van meg csak a 140km ami szükséges. Akkor meg már 2 évente 700.000Ft csak az akku :/ Nekem nem nagyon jön ki a számítás ez miatt :/ Nameg a 2. kerületbe nem tudom, mennyire valós a hatótáv. Ott egy 4 ütemű 2.5 liter benyával elszaladgál. Ha olcsóbb lenne, belevágnék az elektromos dologba, de így nekem túl új és nem is igen bízok benne. Pár év alatt talán olcsóbbak lesznek, meg az új akkuk is, majd akkor. Egyenlőre azért az üzemanyag ár is alacsony, és nyárra szerintem esni fog Európában.

2022. márc. 12. 21:34
 9/20 A kérdező kommentje:
Meg a futárok 80%-a benzines géppel jár. Valahogy senki sem meri bevállalni az elektromos dolgot egyenlőre. Korlatozott hatótáv, időjárásra érzékeny, drága akku, macerásabb töltés (kiszedni felcipelni feltölteni órák alatt majd vissza). Ha lenne még állami támogatás akkor érné meg, ahogy elnézem, a futárok nagyrésze támogatással vette, és nem kp-ra 1 millió forintért…
2022. márc. 12. 21:50
 10/20 anonim ***** válasza:

Dehkgy csak 600 ciklust bírnak :)


"600 töltési ciklus után is 90% fölötti kapacitást biztosítanak járműveink számára. 1.000 teljes töltési ciklus után sem csökken a motorunk vagy robogónk hatótávja a gyári adat 80%-a alá, és 2.000 teljes töltési ciklus után is még legalább 70%-át tudja teljesíteni az újkori tulajdonságainak."

[link]


Ha ennek csak a fele igaz (amit kétlek), még akkor is bírni fog 1000 töltést, amíg 70% alá megy az akksi állapota.

Most azt nyilván nem tudom, hogy mennyi idő alatt lakod le, de tuti tudsz erről cikkeket keresni online. Szerintem így is olcsóbb az elektromos. Főleg, ha szerinted pár év alatt olcsóbb lesz, akkor amíg oda jutsz, hogy új akksi kelljen, olcsóbb lehet.

Szerintem nem arról van szó, hogy senki se meri bevállalni, hanem sokan nem gondolnak bele a teljes élettartam alatti fenntartási költségekbe meg egyéb díjakb a(pl benzin), és szerintük túl drága az elektromos és másra is akarják használni a robogót, nem csak futárkodásra a városban.


Ha elektromos tényleg kizárva, akkor keress valami jobb állapotban lévőt, ami szimpatikus. Az 50 cc 4 üteművel az a baj, hogy lesz olyan domb a II. kerületben, ahol kb megállsz felfele. De legalább 2 liter körül fogyaszt. 2 ütemű jobb, de annak meg nagyobb a gondozási igénye.

#6

2022. márc. 14. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!