Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Autó szerelők! Dobféket vagy...

Autó szerelők! Dobféket vagy tárcsaféket szerettek jobban szerelni?

Figyelt kérdés

2022. ápr. 22. 07:40
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%
Tárcsafék, sokkal egyszerűbb. 3 tárcsaféket szettet ki lehet cserélni 1 dobfék ideje alatt. A dobfék sem nehéz, csak ott tudnod kell mit csinálsz és egy kicsit időigényes, mire beállítgatod.
2022. ápr. 22. 07:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%

#1 Mondjuk tárcsafék sem annyira hülyebiztos, mint a ilyennek tűnik. Az emberi hülyeség határtalan és nem alábecsülhető. Nem egyszer jött már be okos, hogy ő király és magának cserélt betétet, felrakta a vállas tárcsára, aztán csodálkozott, hogy nyikorog és nincs fékhatás.


Szóval nagy az isten állatkertje.

2022. ápr. 22. 07:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
100%

A tárcsát könnyebb és egyszerűbb cserélni.

Utána pedig semmi állítgatás nem kell.

2022. ápr. 22. 10:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:

#3.

Ahol a hátsó tárcsafék, bowdenes kézifékkel van kombinálva, ott azért időnként van mit állítgatni. ;)

2022. ápr. 22. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 A kérdező kommentje:
A dobfékes kéziféket egyszerűbb állítani?
2022. ápr. 22. 22:05
 6/11 anonim ***** válasza:
A dobfékesnél egyszerűbb a kézifék állítása, de ezzel ki is merült a pozitívumok sora, hiszen a tárcsafék könnyebben javítható, nagyobb hatásfokú, jobb az öntisztulása, stb.
2022. ápr. 22. 22:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
#4/6 Tulajdonképpen mire gondolsz? A kézifékbowden beállítása teljesen megegyezik dobfék és tárcsafék esetén is. A mechanizmus fajtája nem befolyásolja azt, hogy hogyan kell beállítani a kézit. Szóval mire gondolsz, hogy dobféknél egyszerűbb állítani?
2022. ápr. 23. 05:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

#4/6 vagyok.

Rosszul fogalmaztam!

Nem kimondottan a bowden a beállításáról beszélek, hiszen az egy(kettő) darab drótkötél, aminek a végén egy anyával lehet a feszességet állítani.

Viszont a kezdő kérdés az volt, hogy a dob, vagy a tárcsafék szerelését favorizálják-e jobban?

Erre jött az a válasz, hogy "semmit nem kell állítani".

Ha javításról beszélünk, akkor igenis van(!) mit tekergetni, hiszen a hátsó féknyeregnél a hidraulikusan mozgatott fékbetétet kell összehangolni, a munkahengerben található orsós kar működésével.

A hidraulikus munkahengert a fékpedállal működteted, a bowdeneket viszont a kézifékkarral.

Na ennek a kettőnek az összehangolása, szöszölős, pepecs munka, föleg egy 30-40 éves autónál.

Erre legjobb példa a nagypolski kézifékje. :(

2022. ápr. 24. 13:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

#8 Hát a nagypolski fogalmam sincs, hogy hogyan működik, úgyhogy fogalmam sincs mire gondolsz. :D


"a hátsó féknyeregnél a hidraulikusan mozgatott fékbetétet kell összehangolni, a munkahengerben található orsós kar működésével"


Mint mondtam, nem tudom nagypolskinál mi a helyzet, de az "új" autóknál (30 évnél újabb) nincs ilyen. A munkahengert vissza kell nyomni alapállásra, ez igaz. Továbbá van pár olyan típus, amelyiken a munkahenger felületén van egy bevágás, a fékbetéten meg egy pöcök és a kettőnek egybe kell esni (lehet a nagypolskinál is erre gondolsz?). De utóbbi relatív ritkának számít, az autók többségén csak tekerni kell az orsót, aztán ahogy esik úgy puffan és jó lesz, nem kell összehangolni semmit.


" hidraulikus munkahengert a fékpedállal működteted, a bowdeneket viszont a kézifékkarral.

Na ennek a kettőnek az összehangolása"


Erről olvasnék többet, ha van kedved írni róla pár sort, mert fogalmam sincs, hogy ezek a régiek hogyan működtek. A modern tárcsaféknél nincsen semmilyen összehangolás, mint ahogy ezt már írtam. A kézifékbowden végét csak be kell akasztani a féknyereg kilincsművébe és kész, utána nincs mit állítgatni. Ellenben a dobfékkel, aminél ugye kéziféket alapra kell állítani, így állítod be a fékpofák széttartását, ha az jó, akkor megpumpálod a féket és lehet még utána még újra kell állítani, majd ha az jó, akkor állítod a kéziféket. Szóval az a pepecselés, erre céloztam #1-es válaszomban. De modern tárcsaféknél nincs ilyen.

2022. ápr. 24. 14:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

Na persze, amikor csak betétet vagy tárcsát cserélsz, azon tényleg nincs mit lomolni. Az igazi kaland, amikor egy korábban sosem látott, 30+ éves autót kell "renoválni". Mert az már nem autószerelés, hanem renoválás vagy inkább restaurálás. ;)

Visszatérve a nagypolosra:

Ahogy írtam, a hátsó munkahengerben volt egy menetes orsó,aminek a végét a bowden mozgatta. Ennek a kis tengelynek a vége ütközött a fékbetétnek és amikor a bowdent meghúztad akkor -a nagyemelkedésű menten- egy speciális közdarab, a féktárcsához szorította a betétet.

Természetesen ez a hidraulikus féktől teljesen független működött.

Elméletileg ügyes megoldás lett volna, viszont nagyon könnyen elállítódott......

Ha érdekel, bizonyára találsz róla szakirodalmat.

2022. ápr. 25. 12:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!