Autó szerelők! Dobféket vagy tárcsaféket szerettek jobban szerelni?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#10 Ezzel a válasszal nem igazán tudtam meg többet, mert a mai (hátsó, kézifékes) féknyergek pontosan ugyanígy működnek. A munkahengerben ott a menetes orsó, ezen fut a dugattyú. Ha meghúzod a kézifékkart, akkor a bowden egy kilincsművön keresztül megforgatja az orsót, ami, mivel menetes, kinyomja a dugattyút, ami nekifeszül a betétnek, az meg a tárcsának és voálá, fékhatás.
De ezen nem kell állítani semmit. A dugattyút felcsavarod az orsóra, féknyerget a helyére teszed, a végén a kilincsműbe beakasztod a kézifék bowden végét és kész, lehet fékezni. Az egyetlen beállítás az a kézifék bowden előfeszítése, de annak semmi köze a mechanizmushoz. Dobféknél pontosan ugyanolyan, nincs különbség: egy kengyel menetes száron, menetes szár végén anyát felhúzva előfeszítesz, kész.
Szóval nincsen semmilyen "összehangolás", meg "elállítódás". Legalábbis a mai moderneken nincsen, azt pedig még mindig nem tudom, hogy a Polák miben volt más, ami miatt annál léteztek ilyen dolgok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!