Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Károsanyag kibocsátás szempont...

Károsanyag kibocsátás szempontjából nem egyszerűbb lenne a dízelek betiltása személyautóknál?

Figyelt kérdés
A benzin, gáz, meg elektromos továbbra is engedve lenne

2022. ápr. 24. 16:57
1 2 3 4 5
 21/41 anonim ***** válasza:
75%

A vita többi részét elkerülve. A diesel, benzines és elektromos gk. teljes életciklusára vonatkozó (gyártás beleértve a megsemmisítést/újrahasznosítást is) káros-anyag kibocsátást venném figyelembe.

El.gk esetében az akkumulátor előállítást, ritka földfémek bányászatát, felhasználását például. Vagy a töltő hálózat kiépítését, réz egyéb műanyagok, szigetelések felhasználását. Így már nem áll olyan jól az el.gk.

Én ezt az elvi sémát követném a környezetszennyezés meghatározásánál.

De igaza van annak a hozzászólónak aki a használat módjával összefüggésben is meghatározta a környezeti hatásokat különböző meghajtások esetében. Városban biztos, hogy az elektromos nyer, hosszútávon, autópályán a diesel.

Összességében nem lehet csak az adott hajtást vizsgálni.

A használat módját és a teljes gk. életciklust a gyártás és újrahasznosítás során keletkező károsanyag kibocsátással együtt tenném mérlegre. Ez így már három elkülönülő érték és vizsgálati módszer lesz. Ugye a diesel és a benzin, mint üzemanyag előállításának is más más teljes előéleti költsége (gyártás során keletkező melléktermékek, hőmérsékletek, tárolás, stb.) van ez is hozzátartozik a szempontrendszerhez.

Mivel nem vagyok a terület szakértője ezért jobban nem bonyolódnék bele, de összetett, szakértőt kívánó a téma. Ez a topic gondolatébresztőnek nagyon jó.

2022. ápr. 24. 20:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/41 anonim ***** válasza:
73%

#20


Nem hiszek neki, mert tesla kereskedő... 😃


Olvasd inkább ezt:

[link]

2022. ápr. 24. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/41 anonim ***** válasza:
22%
Egyáltalán autóba minek dízel?
2022. ápr. 24. 20:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/41 Beviz Elek ***** válasza:
30%

#22

Tesla kereskedő… ennél többet nem is kell írnod, látszik hogy mennyire képben vagy. Csak egy másikban…



A cikk azt írja hogy az elektromos autók miatt megemelkedett energiaigény, így ahelyett hogy az energiamix tisztult volna, nem lehetett a fosszílis erőműveket leállítani, tehát úgy számol mintha az elektromos autókhoz szükséges áramot szénerőművel termelnék meg. Így is lehet csűrni-csavarni a dolgokat, de akkor én is kedvemre csűröm-csavarom. Ha az embereket nem neveljük környezettudatosságra és mindig csak másra mutogatunk akkor nem lesz változás. Az elektromos autó nagyon jó arra hogy példát mutass, emellett rengeteg elektromos autóval közlekedő ember pakolja tele napelemmel a háztetőjét aki ha nem foglalkozna a dologgal és másra mutogatna akkor sem elektromos autója, sem napelemei nem lennének.

2022. ápr. 24. 21:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/41 anonim ***** válasza:
71%

"El.gk esetében az akkumulátor előállítást, ritka földfémek bányászatát, felhasználását például. Vagy a töltő hálózat kiépítését, réz egyéb műanyagok, szigetelések felhasználását. Így már nem áll olyan jól az el.gk."


De, akkor is jól áll. Sok ilyen áltudományos kutatást olvastam már. Mindig ott rontják el "véletlenül", hogy az elektromos autónál számolnak az áram előállításával, a hálózat és a töltő veszteségeivel stb., míg a benzin az a kúton terem és szó nem esik a kőolajbányászatról, annak szállításáról, finomításáról.

2022. ápr. 24. 22:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/41 anonim ***** válasza:
71%

22:06

Pontosan erről is írtam, olvasd el kérem, csak tovább kell olvasni ⬆️

2022. ápr. 24. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/41 anonim ***** válasza:
20%

Max az indokolatlanul nagy és erős motorokat lenne értelme tiltani független attól hogy benzin vagy dízel.

Mert az már tényleg szimpla pazarlás, nem más. Simán be lehetne vezetni egy súly/teljesítmény határt. Mondjuk 1,5 tonna / 150Le.

De míg aki akar megvehet egy 600+ lovas akár 20-30 litereket kérő autót csak emrt van iylen is szinten, addig ne azon nyafogjanak, hogy be kell valamit tiltani amit esetleg azok ahsználnak akiknek szükségük is van rá és nem szórakozásból eregetik a füstöt.

2022. ápr. 24. 22:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/41 anonim ***** válasza:
76%
#27: Nem feltétlen teljesítmény vagy fogyasztás alapján kéne meghatározni. Az is bőven elég lenne, ha a kötelező károsanyagkibocsátási szintet egyenként is teljesítenie kéne minden autónak, nem csak flottaátlagban, és így nem lehetne fél tucat városi kis pöcsköszörűvel kompenzálni egy sportautó kibocsátását.
2022. ápr. 24. 22:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/41 anonim ***** válasza:
80%
28-as, a sportautókat nem is kéne büntetni. Rétegautók, semmi értelme. Az, hogy minden 1000. autó sportautó, nem befolyásol semmit.
2022. ápr. 25. 04:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/41 anonim ***** válasza:
21%

Azt is figyelembe kell venni, hogy egy benzines szinte mindig többet fogyaszt mint egy dízel azonos kategórián belül, szóval az emlegetett 33%+ NOx kibocsátást a benzines is hozza a többletfogyasztásával...


Nem védem a dízeleket, de a régebbi 15+ éves Euro 4 vagy min. Euro 3-as csühösöket tényleg be kellett volna már rég tiltani és nem csak városokból ki, hanem egyáltalán mindet, ki a forgalomból és csak veteránnak vagy különleges engedéllyel mehetnének tovább...


De ugyanennek érvényesnek kéne lennie az ugyanilyen benzinesekre is...

2022. ápr. 25. 08:25
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!