Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Károsanyag kibocsátás szempont...

Károsanyag kibocsátás szempontjából nem egyszerűbb lenne a dízelek betiltása személyautóknál?

Figyelt kérdés
A benzin, gáz, meg elektromos továbbra is engedve lenne

2022. ápr. 24. 16:57
1 2 3 4 5
 31/41 anonim ***** válasza:
11%

De. Már rég be kellett volna tiltani az INDOKOLATLAN dízel használatót

mi indokolatlan? pista bá lemegy 500 métert a boltba meg haza belvárosban...na ez itt a probléma


ahol engedélyzi lehet a dízel autókat:

1. nagyon nagy távok ami igazolhatóan évi 15 000 km-vagy fölötte

2. terheket szállit rendszeresen és kell a nyomaték.

2022. ápr. 25. 13:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/41 anonim ***** válasza:
0%

"Azt is figyelembe kell venni, hogy egy benzines szinte mindig többet fogyaszt mint egy dízel azonos kategórián belül, szóval az emlegetett 33%+ NOx kibocsátást a benzines is hozza a többletfogyasztásával..."


Hagyjátok már ezt a többletfogyasztásos baromságot. Komolyan mondom nem tudom honnan szeditek ezt, egyszer valami barom elkezdte azóta mindenhonnan ez jön. A károsanyag kibocsátás határétékei km-re vannak megadva, nem elfogyasztott literre. Semmit nem számít a fogyasztás.

2022. ápr. 25. 14:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/41 anonim ***** válasza:
93%
De biztosan egyszerűbb lenne. Csak nekem valahogy nem fer a fejembe, hogy a 3 tobnas villany SUV a kb 235-ös gumikkal, iszonyat akksival jelen allas szerint hogy viszi előbbre a bolygót...
2022. ápr. 25. 20:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/41 anonim ***** válasza:
83%

"A nátrium-oxid és nátrium-dioxid nem szűrhető a ki a levegőből."


Valami legyen szíves magyarázza el nekem, hogy jön ide a nátrium és oxidjai! A nátrium-oxid: Na2O, hogy lesz ebből nátrium dioxid? Elektronszerkezeti okokból nem tudom elképzelni, hogy az egy létező és stabil vegyület lenne.

Egy belsőégésű motor, hogyan, milyen fizikai-kémiai folyamatok által bocsájt ki nátrium-oxidot, ami egy szilárd kristályos anyag? ( [link] És ha mégis így van, milyen szempontból káros a környezetre, egészségre a nátrium ion? Mert ha valóban az, akkor a konyhasó is halálos méreg lenne.

Mikor ezt fentebb először felvetettem, jól le lettem pontozva érte. Ezért szeretném, ha valaki elmagyarázná. Van egy vegyész MSc (ELTE) diplomám, 8 évig voltam egy országos intézménynél "levegőkémiai szakértő", jelenleg évek óta egyetemen környezetmérnök hallgatóknak oktatok kémiát. De úgy látszik az én értelmi képességem túl alacsony ahhoz, hogy ilyen magasröptű gondolatokat a motorok által kibocsájtott káros "nátrium-dioxiddal" kapcsolatban megértsek.

2022. máj. 1. 08:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/41 anonim ***** válasza:
74%

#32


Pont, hogy akkor számít.

Nem mindegy, hogy 1km-en milyen mennyiségű tüzelőanyag fogy...

2022. máj. 1. 09:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/41 anonim ***** válasza:
24%
#35: Azt értsd már meg, hogy a szabályozás az 1 km-re (vagy 100 km-re, teljesen mindegy) kibocsátott károsanyag mennyiségét határozza meg. Ez a határérték számszerűen ugyanannyi, akkor is ha 5, akkor is ha 15 litert fogyaszt az autó.
2022. máj. 1. 13:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/41 qkker1 ***** válasza:
65%

36.


Ezt ugye nem gondolod komolyan, hogy háromszor annyi üzemanyag, ugyanannyi károsanyagot termel?

2022. máj. 1. 13:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/41 anonim ***** válasza:
87%

Tehát 100l benzin elégetése ugyanannyit szennyez, mint egy liter elégetése? 🤔


Wow

2022. máj. 1. 13:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/41 anonim ***** válasza:
0%

"Ezt ugye nem gondolod komolyan, hogy háromszor annyi üzemanyag, ugyanannyi károsanyagot termel?"

"Tehát 100l benzin elégetése ugyanannyit szennyez, mint egy liter elégetése?"


A határérték ugyanannyi rá. Egy új dízel autó 100 km-en 8 g NOx-et bocsáthat ki, fogyasztástól függetlenül. Egy benzines 6 g-ot. Hogy jön ide a többletfogyasztás??????

2022. máj. 1. 14:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 40/41 anonim ***** válasza:
60%
Vannak itt bajok. XD
2023. ápr. 19. 09:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!