Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért ingadozik az autó...

Miért ingadozik az autó alapjárata?

Figyelt kérdés

Miért ingadozik üzem meleg állapotban (500-1000 fordulatszám között) egy 4-es Golf (1.6 16v bcb) alapjárata, ha az alábbi alkatrészek ki lettek cserélve új, a legjobb minőségű alkatrészekre:


EGR szelep és fojtószelep + adaptálás, gyertyák, komplett vezérlés, hosszbordás szíj, és mellékesen az olaj 1000 km-el ezelőtt ki lett cserélve szűrőkkel együtt (olaj, levegő, pollen). Az olaj 8 ezrenként cserélve van benne egyébként, és nem eszi sem azt, sem a vizet, és nem füstöl az autó.


Nagyon ritkán (havi egy alkalommal) az alábbi hibát dobja: P2101 -Fojtószelep működtető vezérlő motor kör beállítási hiba.

A VW márkaszervizben azt mondták, az alapjárat ingadozását az EGR szelep okozza, ezért azt ki kell cserélni. Kicserélték, de ugyanúgy ingadozik. Azt mondták, hosszabb kivizsgálást igényel ennek a kiderítése, ami elég költséges. Nem akarok ennyit költeni még. Valakinek esetleg ötlete, javaslata, tapasztalata? Kérem, azok a válaszadók, akik a "Miért ingadozik az autó alapjárata?" kérdésemre azt válaszolnák, hogy mert "sz@r", az ne válaszoljon, köszönöm szépen!



2022. okt. 12. 08:59
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

Falsot is szívhat valahol. Alapjáraton féktisztítóval fújkáld meg a tömítéseket, csöveket, ahol megváltozik az alapjárat, ott lesz a hiba.

Persze ez nem 100%, de érdemes kipróbálni.

2022. okt. 12. 09:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%

Lehet, kéne egy kölcsön fojtószelepet szerezni valahol, avval megpróbálni, valószínű, potméter-hiba.

Illetve ahogy 1 is írja, fals levegő, ilyenkor a motorvezérlő hullámzóan korrigálja az injektorok befecskendezését.

Nálam volt ilyen legutóbb, renault szelepfedél lett kitakarítva, elkezdett hullámozni az alapjárat, mert valahol falsot szívott.

2022. okt. 12. 09:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
100%

Ha csak időszakosan dobja be a P2101 hibát akkor nyilván csak időnként akad vele probléma a computer szerint, de gondolom az ingadozás megvan mindig meleg motornál. Meg általában fordítva szokott lennie ha folytószeleppel van gond hogy hidegen ingadozik vagy mindig hidegen, melegen, langyosan stb... Maga a szelep gondolom ki lett takarítva. Én azért a bemenő csöveket is ellenőrizném, vákumcsöveket is megnézném mert előfordulhat hogy az van tele dzsuvával mert ez is okozhatja egyébként.


De a hibakódra térve ha bedobálja még csak időszakosan akkor szerintem esélyes hogy maga a szelep van bedögölve rajta és annak ellenére hogy nem dob mindig hibakódot még okozhatja az ingadozást. Persze nem biztos hogy ennek a cseréje ami nem is olcsó megoldja a gondot. Esetleg azt meg lehet próbálni bár nem tudom erre mennyire van lehetőséged hogy szerzel kölcsönbe egy jól működő belevaló szelepet, kicseréled rá és azzal teszteled. Vagy bontóba veszel egyet ami mondjuk lutri de olcsóbban kijössz, viszont közel sem biztos hogy ez a baja.


Mondták neked az EGR-t kicserélték, a hiba megvan ugyanúgy akkor vagy nem volt baja, vagy azzal is gond volt, de lehet sok más baja is van még. Egyébként könnyen megeshet hogy valamelyik szenzor érzékelő része van elkoszolódva és nem tud megfelelő jelet adni. Akár léfgtömegmérő jeladó hibája is okozhat ilyet. De lehet egyik jeladó egyik vezetéke van megtörve vagy egyik érintkezője kontaktos és nem érintkezik megfelelően és ez is okozhat fals jelzést ami miatt lehetnek furcsa dolgok.


Egyébként megértem hogy nem akarsz már rá annyit költeni, de sok minden okozhatja a hibát és most találgatások vanna, tehát ha te elkezded megvenni a szenzorokat, meg kipucolni mindent abba is lapátolod a pénzt és az eredmény vagy jólesz vagy nem. Esetleg amit megtehetsz hogy elviszed egy másik szervízbe márkefüggetlen szervízbe például, vagy olyanba ahol foglalkoznak több autómárkával is. Esélyes hogy egy független szervízbe előbb megmondják mi a baj mint hogy elviszik egy költségesebb teljes átvizsgálásra.

2022. okt. 12. 09:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a válaszokat! Kedves harmadik válaszadó, köszönöm a leírást, és a tippeket, ezek szerint néhány dolgot akkor otthon is ki tudok próbálni (például a féktisztítós dolgot). A fojtószelep is új benne (Pierburg), tehát ebből kiindulva úgymond koszos nem lehet. Vagy igen? 2 hónapja van rajta. Azt kifelejtettem, hogy az autóban 170.000 km van. Nem tudom, ez mennyire számít. Van egy nagyon jó autóvillamossági itt ahol lakom, hozzá érdemes lenne elvinni megnézetni? Mert ő ugye villamossági, de hátha olyan jellegű a gond. Nagyon rendes fickó, sokszor segített már, és soha nem húzott le.
2022. okt. 12. 10:28
 5/6 anonim ***** válasza:
100%
Én is azt mondom, hogy valahol falsot szívhat, vagy valami nem jól van összerakva. Nekem az 1-es Octaviám is ezt csinálta ami ugye Golf4 alap, csak nekem a 8 szelepes 1.6-os motor van benne. Akkor az ingadozó alapjárat oka egy kis a folytószelepre menő vákumcső volt, ami nem lett visszadugva.
2022. okt. 12. 10:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
Gyújtótrafó, gyújtáselosztó, klasszikus vw hiba
2022. okt. 12. 11:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!