Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan kezeljem a kuplungot...

Hogyan kezeljem a kuplungot hogy ne legyen a vége lefulladás?

Figyelt kérdés

Mondjuk jobbkezesnél lelassulok annyira hogy belássam/meg tudjak álni ha kell elsőbbséget tudjak adni.

Tegyük fel 2-ben vagyok, és nagyon leesik a fordulat.

Ilyenkor kuplung, és 1es, vagy csak csúsztatom a kuplungot?


Vagy eleve úgy lassítsak hogy már be van nyomva a kuplung?



2022. nov. 1. 13:01
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:
Hát, addig nincs is értelme kimenni. :)
2022. nov. 1. 18:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 anonim ***** válasza:

A váltó -és kuplungkezelés alapvetően a fordulatszámhoz kötődik. Benzinesnél ha a fordulat 1500ford/perc vagy gázolajosnál 900ford/perc alá esne akkor okvetlen vissza kell váltani, máskülönben a motor le fog fulladni. Különösen igaz ez a benzinesekre, miután annál az indítónyomaték jócskán kisebb. Gázolajost nehezebb lefullasztani, sőt ott még az alapjárat is elegendo lehet az autó mozgatásához, bár azzal is szoktak lefulladni ha leugranak a kuplungpedálról miközben sebesseégben van a váltó.

Hogy kanyarodáskor visszakapcsolj 1-be ez általában kis benzines autóknál indokolt amennyiben jelentősen le kell lassulni vagy meg is kell állni. Amíg egy dieselesnél még 10km/h esetén is lehet 2-ben kanyarodni akár csúsztatott kuplunggal, addig egy kis szívóbenzinesnél 15-20km/óra sebesség esetén érdemes lehet visszakapcsolni (duplakuplung-gázfröccs...)

2022. nov. 1. 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 anonim ***** válasza:

Ha tudod h úgy kell fékezned, h le fog menni a fordulatszám az alapjárati alá, akkor nyomod be a kuplungot hogy ne fulladj le és hagyd 2-esben. Ha mehetsz, akkor lassan engeded fel a kuplungot de addig amíg meg nem érzed h kezd összeérni a motor és a tengely (ezt úgyis érezni fogod mert ilyenkor olyan mintha ütögetne a motor és a lábaddal érzed és hallani is lehet (de ez is autófüggő))és közbe pici gázt adsz hogy semmiképp ne fulladj le, de ez nem fontos, mert enélkül se fulladsz le. (suzuki swift 1.0-val tudok 2-esből 3km/h-val is menni) és sose szoktam 2-esbe tenni csak ha nagyon muszáj meg állásból indulok azonnal teszem is 2esbe amint lehet.


Nekem azt tanította az oktató hogy először a fék és ha kell akkor utána a kuplungot nyomom be.

2022. nov. 1. 19:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 anonim ***** válasza:
100%
Imádom, hogy konkrét fordulatszámokka dobálóztok, miközben az is lehet, hogy nincs fordulatszámmérő az autóban.
2022. nov. 1. 20:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 anonim válasza:
Szerintem amíg nem vizsgáztál le mindenképp úgy csináld ahogy az oktatód mondja. Viszont utána gyakorolsz és kitapasztalod , hogy neked mi válik be . Én nem szoktam visszaváltani 1-esbe, kuplung + fék , és ha nem állok meg akkor kuplungról leveszem a lábam és gáz . Itt a kulcs a gyakorlás ! Amit az oktatóval csinál az ember az egy alapnak jó , de igazán a gyakorlással tanulsz majd bele.
2022. nov. 1. 21:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:
100%

#14 Nem kell fordulatszámmérőnek lenni a kocsiban ahhoz hogy helyes fordulatszámot válasszunk. Nagyon egyszerű az egész: a gépjárműben a motorzaj és a rezgés arányos a fordulatszámmal, tehát hang alapján és az autó járásának simasága alapján be lehet lőni a jó fordulatszámot.

Néhány példa:

1. Alacsony fordulaton van egy olyan pont amikor berezeg az autó, remeg az egész kasztni, ez kb. 1000ford/perc körül van. Na ez az amikor már rég gázt kellett volna adni vagy vissza kellett volna kapcsolni.

2.Amikor egy adott helyzetbe van a váltó pl. 2-ben, két kitüntetett pontot lehet érzéssel megállapítani: van egy olyan fordulat amikor még simán, egyenletesen megy az autó, de gázadásra erőtlen, ez egy szívóbenzines kocsinál mondjuk 2000ford/perc na igazából ilyenkor már vissza kéne váltani hacsak nem lejtőn mégy lefelé. A másik kitüntetett fordulat, amikor már nagyon jól "húz" az autó, azaz további kis gázadásra is lendületbe jön, szívóbenzinesnél ez kb. 4000ford/perc.Ez az állapot optimális pl. előzéshez, vagy emelkedőnek fölfelé. De állandó menetben pl. a két említett kitüntetett fordulat között kéne közlekedni.

Láthatod hogy elég néhány egyszerű támpont, és érzésre lehet tudni a fordulatszámokat az érzékszervekre hagyatkozva. Baj akkor van, ha valaki absolute nem érzi a kocsi dinamikáját vagy hogy szenved szerencsétlen motor amit a remegő karosszéria is jelez, de nem kap észhet a vezető...

2022. nov. 1. 22:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 anonim ***** válasza:
#16 Na, emellett vagyok én is. De a konkrét szám csak összezavarja szegényt, tapasztalat. Engem is amikor nem ment a motorrutin, és maga mögé ültetett az oktató, csak azt vizslattam, mekkora fordulaton tud kis ívben körözni, nem azt, amit kellett volna. Ha konkrét számokat mondunk, azt érjük el, hogy görcsösen azt figyeli, a füle és egyéb érzékszervek helyett. Így már korrekt. :)
2022. nov. 1. 22:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!