Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Normális, hogy az új hátsó...

Normális, hogy az új hátsó lengéscsillapítókat kézzel össze tudom nyomni?

Figyelt kérdés

Adott egy Volvo 460, műszaki után vagyunk. Az egyetlen kényes pont, amit említettek, hogy a hátsó lengéscsillapítókat lassan cserélni kell, el is jött az ideje. Monroe-t rendeltem, meg is érkezett ma, egy számomra furcsán rövid csomagban. Széthúztam, kézzel össze is bírtam nyomni. Gyári méret, papíron minden passzol, csak számomra furcsa, hogy ennyire "puha"? Beszerelés előtt/közben kell bármire figyelnem? Bármit előkészítem?

A válaszokat előre is köszönöm!



2023. márc. 10. 11:01
1 2
 11/12 anonim ***** válasza:
100%

Az autókban használt lengéscsillapítóknál általában a nyomófokozati csillapítás gyenge, a húzófokozati erős. Ez azért van, hogy a berugózást engedje a gátló, de a rugó "visszarúgását" megfogja, ne pattogjon a kerék. Ha mindkét irányba erős a csillapítás, az autó pattog az úthibákon, nem tud elég gyorsan berugózni.

Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a lengéscsillapítót kézzel össze lehet nyomni és - bármily' meglepő - kézzel ki is lehet húzni. Csak míg befelé kis ellenállást tapasztalsz és akár gyorsan is össze tudod tolni, kifelé ha megpróbálod gyorsan húzni, igencsak megizzadsz, de ha lassan húzod, menni fog. A lengéscsillapítónak pedig nem szükséges "kirúgnia" magát, teljesen jó úgy is, ha megáll abban a pozícióban, ahol hagytad.

Beszerelésnél arra kell figyelni, hogy a szilenteket is cserélned kell: mire a lengéscsillapító elfárad, ezek is elöregszenek. Ha nem adtak az új csillapítóhoz, érdemes még szétszerelés előtt beszerezni őket, mert általában az a sztori vége, hogy "ó, nincs szilent, összerakom a régivel, majd jövő héten veszek bele újat", aztán a jövő hét következő hét lesz, majd eltelik még egy hét, megveszed a szilentet, de a franc se akar megint alámászni, szétkapni az egészet, mert ugyanannyi munka, mint a csillapítók cseréje, de végül is a lengéscsillapító jó, nem nagyon kopog, nincs ennek baja - végül pedig ott lesz neked a rihes, kiverődött szilent, ami akár a lengéscsillapító rögzítőszemeit is képes oválisra kiverni, még mielőtt a belseje használhatatlanra kopna.

A másik, amire figyelni kell, az, hogy van a rögzítőcsavaroknak meghúzási nyomatéka, nem "izomból" meg "jaó bikára, le ne lazújon" az előírt érték, illetve a csavarokat általában egy adott pozícióban kell meghúzni. A mozgást a szilent két irányú rugalmas alakváltozása teszi lehetővé, ezért a gyártók általában előírják, milyen pozícióban kell nyomatékra húzni a szilenteket. Láttam már olyan szervizkönyvet, ahol az volt az előírás, hogy négy kerékkel a talajon, 300 kg terhelés mellett kellett a futómű szilentjeit rögzíteni. Így lehetett biztosítani, hogy mindkét irányba kellően el tudott fordulni a rugalmas gumielem. Ha Okos Jóska a felbakolt autón tépte rá izomból a csavarokat, az első nagyobb berugózásnál elnyírta a gumit, aztán odavolt az egész.

2023. márc. 10. 17:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/12 anonim ***** válasza:
arra gondoltál,hogy ha összefelé nem menne,akkor hogyan rugózna?
2023. márc. 13. 06:34
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!